Merch z Ghost of Tsushima se bude prodávat na své skutečné předloze

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: Sucker Punch

Ghost of Tsushima, RPG o samurajovi, který čelí invazi Mongolů do své domoviny, se stalo hitem, kterého se prodalo přes 8 miliónů kopií. Tak velký komerční úspěch samozřejmě provází i velký příliv herního merche a pozornost od lidí z jiných odvětví zábavního průmyslu. Třeba režiséra Chada Stahelského, který režíroval film John Wick a nyní by měl připravit zfilmování Ghost of Tsushima.

Příležitosti se rozhodli chytit i obyvatelé skutečného ostrova Cušima, který ve hře figuruje a na němž se ve 13. stol. odehrál reálný válečný konflikt s Mongoly. Věrné zobrazení ostrova s důrazem na jeho přírodní a architektonické krásy pomalu, ale jistě přivede na Cušimu mnoho nadšených turistů. Vzhledem k uzavření Japonska kvůli pandemii covid-19 nebyl velký příliv nových cestovatelů možný, takže Cušima na turistický boom teprve čeká a její podnikaví obyvatelé chtějí být připraveni.

Místní asociace pro propagaci uzavřela dohodu o spolupráci s vývojářským studiem Sucker Punch Productions a také s japonským výrobcem MSY, takže se v obchůdcích se suvenýry na Cušimě budou od 29. 4. prodávat trička, mikiny, ponožky, šály, hrnečky apod. ve stylu Ghost of Tsushima.

Popularita hry o odvážném samurajovi zvedla zájem o ostrov nejen z hlediska turismu a obchodu. Minulý rok se díky pomoci herních fanoušků podařilo opravit posvátnou bránu Torii, který byla zničena při tajfunu. Hráči dokázali shromáždit přes 260 tisíc dolarů na rekonstrukci. Dokonce i samotní ředitelé vývoje Ghost of Tsushima se po velkém úspěchu hry stali trvalými ambasadory ostrova.

Jak můžeme vidět, hry mohou mít i velmi pozitivní vliv na dění ve společnosti. Koneckonců podobnou pozornost k reálným místům a následný příliv turistů a peněz přitáhly i hry jako Assassin’s Creed nebo Kingdom Come: Deliverance.

Novinku pro Gaming Professors napsala Lucie Laštovková.
Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn