Mighty DOOM – úvodka

Mighty DOOM – rozpoutejte mobilní peklo

10. 4. 2023
Zdroj náhledu: Bethesda

Mighty DOOM je mobilní střílečka od společnosti Bethesda založená na populární sérii DOOM. Nejedná se o pokračování ani předělávku PC verze pro mobilní zařízení, jako tomu bylo u prvních dvou dílů z 90. let. Hra vychází z podobného projektu s názvem Archero. Pokud jste Archero hráli, dokážete si dobře představit, jak bude fungovat titul, který je předmětem této recenze. Tím bychom mohli článek ukončit, ale neuděláme to. Místo toho vám Mighty DOOM představíme a povíme si, zda se jedná o dobrou adaptaci. V horším případě jestli se jedná o totální propadák, který pošpiní dobré jméno zavedeného univerza.

Jednoduché ovládání

Mighty DOOM se hraje v režimu na výšku, což znamená, že telefon držíte v jedné ruce, neboť k ovládání hry stačí pouze palec. Je to právě ovládání, co mnoha hráčům vadí. Když se řekne DOOM, okamžitě se vám vybaví brutální řežba, při které za doprovodu metalové hudby trháte protivníkům končetiny. V tomto případě nic takového nečekejte. Jediné, co můžete a musíte dělat, je co nejrychleji pohybovat svou postavičkou a vyhýbat se útokům nepřátel. Výstřely se odpalují automaticky, takže jediné, co skutečně potřebujete k úspěchu, je uhýbat. Odřezávání částí těl je možné, ale nevypadá zdaleka tak dobře jako v počítačové verzi.

Nyní byste mohli konstatovat, že je přirozené, aby mobilní hříčka vypadala v porovnání s ostatními platformami o něco méně nápaditě. Není to však kvůli grafice, ale proto, že kamera je natočena z ptačí perspektivy. Napínavé momenty tedy nevidíte z vlastního pohledu, jak jste zvyklí ze série: vy totiž nevidíte téměř nic. Říkám „téměř“, protože jakmile se automaticky spustí závěrečný nářez, vidíte jen spoustu krve a občas letící ručičku nebo hlavičku. Určitým způsobem by se dalo tvrdit, že se společnost Bethesda snažila zpřístupnit Mighty DOOM mladšímu publiku. Koneckonců, krev je možné zobrazit i v jiné než červené barvě. Můžete si vybrat mezi zelenou, hnědou, růžovou a modrou nebo ji úplně vypnout.

Arény jsou zbytečně rychlé

Ve hře je v současné době devět světů, každý se čtyřiceti úrovněmi. Arény jsou velmi krátké a dynamické. Lokace jsou konstruovány tak, abyste se mohli rychle pohybovat nebo se schovávat za předměty, abyste se vyhnuli zásahu. Ve větších úsecích se naopak neschováváte, ale běháte kolem protivníků s cílem co nejrychleji je porazit. Po jejich likvidaci získáváte zkušenosti, které můžete využít ke zlepšení svých schopností v jednotlivých úrovních.

Jediné, co můžete zdokonalit, jsou vaše zbraně a oblek. Nečekejte žádná velkolepá vylepšení, lze pouze zvýšit rychlost střelby, poškození nebo dostřel vašich zbraní. U obleků se dá vylepšit pouze štít, rychlost pohybu nebo fyzické poškození. Na konci každé úrovně na vás čekají bossové, které můžete pomocí animace rozsekat na kusy. Po vítězství nebo porážce se zobrazí statistiky, díky nimž zjistíte, kolik jste získali peněz a zkušeností.

Získáváte také materiál na vylepšení, o jehož využití si povíme později. Vaše krvavé dobrodružství má však velký háček. Jak brzy zjistíte, z neznámého důvodu existuje energie, která vám umožňuje zůstat ve hře. Jakmile se vyčerpá, musíte několik hodin počkat, než se znovu obnoví. Navíc o ni velmi rychle přijdete, poněvadž energetických slotů je pouhých dvacet a jedna brutální jízda stojí pět článků. Pokud se vám nechce čekat, můžete si ji dobít sami za minerály nebo skutečné peníze.

Je to více barevné

Mighty DOOM je podle mého názoru záležitostí pro teenagery. To je dáno tím, že grafické zpracování je trochu barevnější a veselejší a démoni se pokouší být roztomilejší. Rozhodně je to změna oproti klasické sérii, kde nepřátelé nevypadají jako pohádkové bytosti a barevná paleta se soustředí zejména na temné, ponuré odstíny. Mé tvrzení je do jisté míry podpořeno jednoduchou hratelností, kterou zvládne opravdu každý.

Mně osobně to nijak nevadí a titul si i tak dokážu užít. Chápu ovšem, že některým hráčům to může vadit, jelikož se jedná o velkou obměnu. Je ale třeba si uvědomit, že jde o mobilní verzi a nejde o to, aby byla co nejvěrnější předloze. Jde spíše o oddechový titul, kterým si můžete zkrátit cestu do školy nebo do práce. Proto by Mighty DOOM neměl být považován za plnohodnotného člena série.Je trochu škoda, že Mighty DOOM nemá soundtrack od Micka Gordona. Místo toho jsou zde skladby vytvořené samotnou společností. Tím nechci říct, že jsou to špatné kousky, jen… už to není taková metalová pecka.

Peníze a další peníze

Co mě poněkud zklamalo, jsou mikrotransakce, kterým se ani Mighty DOOM nevyhnul. Ve hře jsou dvě měny, základní (herní) a za opravdové peníze. Prostřednictvím in-game měny lze vylepšovat vaše střelné zbraně zvýšením poškození. U armoru navyšujete brnění, zdraví či odolnosti vůči nepřátelským útokům. Případně si zahrajete ruletu, díky níž vylepšujete perky, jako jsou poškození, životy, výdrž a regenerace. V současné době jsou výše uvedené položky jediné, které si můžete zdokonalit.

Co se týče skutečných peněz, existuje několik dalších věcí, které si za ně můžete koupit. Zpočátku jsem si myslel, že si za ně pořídíte pouze skiny, ale opak je pravdou. Myslím, že už nikoho nepřekvapím, když řeknu: jsou tady zatracené bedýnky, z nichž lze získat materiál na vylepšení svého vybavení… lootboxy. Nechybí ani Battle Pass a upřímně nechápu, proč ho v poslední době dávají skoro do každé hry, ať už na počítač, konzole, či mobil.

Na jednu stranu je dobré vědět, že do Mighty DOOMa nemusíte vrážet skutečné peníze, abyste získali lepší vybavení. Jenom je nutné počítat s tím, že na druhou stranu trvá o něco déle, než ho získáte tradičním způsobem. Navíc je třeba mít na paměti, že kostýmy nemůžete získat, kdykoliv po nich zatoužíte. Dají se totiž pořídit pouze za skutečné finanční prostředky. To se netýká zlatého obleku a skinů na zbraně. Ty získáte prostřednictvím krystalů, které obdržíte za splněné úkoly, dokončení misí, vyřešení výzev nebo i za skutečné peníze. Bohužel zde platí totéž, co u materiálů. Pokud do hry nevložíte určitý finanční obnos, trvá o něco déle, než krystalů získáte dostatek.

Vega je hledač materiálů

Pokud nechcete nebo nemůžete hrát, ale přesto chcete sbírat peníze nebo zkušenosti, abyste dosáhli vyšších úrovní, pomůže vám Vega. Slouží zde jako vesmírná těžební jednotka, která časem nasbírá dostatek financí a zkušeností. Neočekávejte od něj, že budete co nejrychleji zvyšovat úroveň, protože jeho možnosti jsou omezené. Běžně sbírá například pět set peněz a pět set bodů zkušeností, nicméně tyto hodnoty můžete navýšit. Jak to udělat? Stačí se podívat na reklamu a hodnota se rázem zvýší.

Hodnocení hry Mighty DOOM je o něco složitější, vzhledem k tomu, že komunitu fanoušků rozděluje. Někteří tvrdí, že titul pošlapává zavedenou značku, jiní jsou opačného názoru. Nejlepší bude, když si Mighty DOOM vyzkoušíte sami a uděláte si vlastní úsudek. Hra nabízí poměrně solidní hudební doprovod a pěknou kreslenou grafiku, která vám však nevyrazí dech. Po hratelné stránce se jedná spíše o relaxační titul.

• roztomilá grafika
  • dostupnost mladšímu publiku
  • dokončovací animace