Far Cry – logiáš 1

Na internet unikl zdrojový kód původního Far Cry

4. 7. 2023
Zdroj náhledu: igdb.com

Na internet unikl kompletní zdrojový kód k původnímu Far Cry, zakládajícímu dílu jedné z nejznámějších videoherních značek. Díky tomu se otevřel prostor pro vydání sofistikovaných modifikací. Natěšení fanoušci nejčastěji zmiňují možnost přidání ray tracingu, nicméně ještě lákavější by byl příslib oprav těch největších gamedesignových přešlapů, mezi nimiž ční především přehnaná a neférová přesnost nepřátelské palby.

Zdrojový kód byl nahrán na web archive.org již 24. června tohoto roku. Pár dní ovšem zůstal bez povšimnutí, dokud na něj neupozornil známý brazilský modder Vinícius Medeiros, autor modu Duke Nukem Forever: Enhanced.

Kód podle dostupných informací pochází z původní verze vydané exkluzivně na počítače, nikoli z mladšího a částečně modifikovaného remaku Far Cry Instincts, jenž vyšel na Xboxu. To byla také jediná konzole své generace, která měla pro podobnou hru dostatečný výkon. Konzoloví hráči si jinak mohli původní podobu Far Cry užít až roku 2014, kdy vyšlo na PlayStation 3 a Xbox 360.

Až do svého vydání roku 2004 bylo Far Cry zastíněno napjatě očekávaným Doomem 3, Half-Lifem 2 a v pozici černého koně také S.T.A.L.K.E.R.em, což byly právě ty střílečky, od nichž si hráči a herní publicisté slibovali revoluční, „next-gen“ zážitek. Hra od německé společnosti Crytek nicméně rychle vzbudila nadšení svou ohromující grafikou, pokročilou umělou inteligencí a v dané době ještě neotřelým zasazením do rozlehlých exteriérových lokací.


Jakkoli má původní Far Cry při zpětném pohledu neoddiskutovatelné nedostatky spojené zejména s jeho absurdní obtížností, nelze mu upřít významné místo v herní historii. Představilo technicky špičkový CryEngine (z něhož se odloupla i silně modifikovaná verze Dunia používaná Ubisoftem) a odstartovalo dvě slavné franšízy. Na dalších pokračováních série Far Cry pracovali vývojáři z Ubisoftu, kteří zejména třetím dílem nastavili standardy pro akční hry v otevřeném světě. Samotný Crytek se pak pustil do v mnoha ohledech příbuzné série Crysis, které se opět podařilo významně posunout možnosti videoherní grafiky. Více informací z rubriky retro hry naleznete zde.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.