PAC-MAN Desková hra - Cover

PAC-MAN: Desková hra – sněz vše, co můžeš

27. 4. 2022

Pac-Man – fenomén, původem ze země vycházejícího slunce, který tu je s námi již přes 40 let. Poprvé byl uveden roku 1980, ještě pod názvem Puck Man, a v samotném Japonsku zpočátku mnoho ohlasu nezískal. Změna nastává o něco později, kdy se dostává na americký trh a pro jistotu mění své jméno na Pac-Man. Z hry, která vznikla jako protipól všudypřítomných stříleček a násilných her, se stává neobyčejná značka s vlastní licencí. Během prvního roku a půl se prodá 350 000 herních automatů a díky licenci vzniká nejrůznější merch od triček přes svačinové boxy až po deskové hry. My si tu nejnovější – PAC-MAN: Deskovou hru – společně představíme.

Pac-Man s duchy

PAC-MAN: Desková hra

PAC-MAN: Desková hra ve světě vyšla už v roce 2019, nicméně až nyní díky společnosti Blackfire byla lokalizována pro tuzemský trh a stala se tak dostupnější. Hra je určena pro dva až pět hráčů s minimálním věkem deseti let. Dle mého názoru ale není problém ji hrát i s mladšími dětmi. Pravidla nejsou nikterak náročná, jediné, co je potřeba, je, aby děti už uměly počítat do dvaceti a zároveň trochu přemýšlely nad tahy dopředu.

Sestavte si herní plán a pojďte na to

Herní plán je vyvýšený, vyrobený z plastu a skládající se ze čtyř částí, které musíte umně poskládat. Na první pohled se plast zdál poměrně křehký, ale opak je pravdou. Dále je potřeba do plánu zapíchat malé žluté kolíčky, které představují herní tečky ke snědení, umístit startovní pole pro duchy, nalepit samolepky, zamíchat karty a může se začít!Jeden hráč ovládá Pac-Mana a ostatní hrají za duchy. PAC-MAN: Desková hra je tedy až pro pět hráčů, kteří po jednom ovládají Pinky, Blinky, Inky a Clyde. Ideální počet hráčů je alespoň pro mne dva až tři, kdy jeden hraje za Pac-Mana a druhý ovládá všechny duchy, případně dva a dva. Pro odehrání celé hry je potřeba, aby se všichni v roli Pac-Mana vystřídali, a proto to při počtu pěti hráčů může být příliš zdlouhavé. Vyhrává ten, kdo nasbíral nejvíce bodů. V krabici je přiložen bloček, do kterého si můžete zisk každého hráče zaznamenávat.

Bodování a styl hry

Hru začíná ze startovního pole Pac-Man, který se může libovolně pohybovat o součet bodů hozený na třech šestistěnných kostkách. Jeho úkolem je postupně sníst všechny tečky v jednotlivých kvadrantech. Za vyčištění jednoho kvadrantu získává hráč 800 bodů. Alternativním bodováním je i možnost počítat každou jednotlivou tečku zvlášť, a to za 40 bodů. Při přesun na nové políčko s nesnědenou tečkou je třeba ji Pac-Manem zatlačit do herního plánu. Při správném zatlačení vydá Pac-Man svůj typický zvuk „waka waka“. Úkolem duchů je Pac-Mana chytit. Duchové se pohybují o počet kroků z líznuté karty na začátku každého kola. Duchové se nemohou pohybovat zpět po své vlastní ose tahu a také se nemohou předbíhat. Je tedy třeba své tahy pečlivě plánovat, aby Pac-Man byl dostižen a duchové se navzájem neblokovali. Pac-Man má pouhý jeden život, a proto než to dostanete do ruky, mohou některá kola skončit opravdu rychle. Pac-Man má však možnost sebrat žetony síly, díky kterým se role na tři hody kostkou obrací a může duchy sežrat a získat tak další body. Duchové se pak musí vrátit na své startovní pole, aby byli zpět oživeni. Hra končí dostihnutím Pac-Mana, anebo snědením všech teček.

Pac-Man karty

PAC-MAN: Desková hra můžete zakoupit například zde.

PAC-MAN: Desková hra má svižné tempo, před jednotlivými tahy je potřeba strategicky přemýšlet, ale je vhodná jak pro dospělé, tak pro děti. Převedení počítačové hry do deskové podoby je poměrně povedené, a to především v rámci arcade modu a alternativního bodování. Figurky Pac-Mana a duchů jsou velmi povedené a vy si je zamilujete. Jediné, co je trochu nemotorné, je vytlačování jednotlivých teček zpět před dalším kolem.

• věrná podoba
  • pěkné ztvárnění
  • svižné tempo
  • trochu nemotorný herní plán
0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.