RIPOUT je nová kooperativní hororová střílečka, která se inspiruje populární hrou DOOM. Tento titul přináší společnost Pet Project Games společně s 3D Realms. Ve spolupráci s Nikolou Erlebachovou (GamingProfessors) a Janem Volejníkem (RespawnPoint) jsem měl možnost si tento nový projekt vyzkoušet.
Další bio-zbraň?

Základnička na lodi a vaše vybavení
Zatracený šachty!
Hororový vizuál zkrátka odvádí velice slušnou práci. Co ale audiovizuální stránka? Upřímně si nepamatuji hru, u které bych se skutečně bál. Samozřejmě mám teď na mysli novější tituly, protože například kousky, jako je F.E.A.R. nebo Dead Space, mě dokázaly několikrát zvednout ze židle. Vrátím-li se ale k RipOutu, musím říct, že i ambientní zvuky fungují dobře. Několikrát jsem se přistihl, že si svítím baterkou připevněnou k hlavni mojí zbraně, abych si s její pomocí prosvítil temné části chodeb, což normálně nedělám, protože mám přece pro strach uděláno. Přitom jsem měl prst připravený na spoušti a napjatě čekal, z jakého rohu na mě vyskočí nepřítel. Místo nepřítele jsem ovšem pomalu vyskočil ze židle, jakmile šachtou nade mnou propadlo znetvořené mrtvé tělo nebo v potrubí zasyčela pára.
Není to jen bezhlavé střílení!
Podobný nešvar se bohužel týká i vašeho zdraví. Vypadá to, že každý typ nepřítele na sobě bude mít specifická zranitelná místa, do kterých se budete muset trefit, abyste ho co nejrychleji zneškodnili. Bohužel právě zde nastává největší problém – není těžké tato místa zasáhnout, ale samotná odolnost nepřátel je hlavním kamenem úrazu. Kolikrát se mně a mým společníkům stalo, že jsme do těchto zranitelných míst stříleli, a stejně jsme museli vynaložit více než dva zásobníky na to, aby protivník vůbec padl. Nejednou se nám také stalo, že jsme do příšer vystříleli celý zásobník a jim se neubral ani jeden jediný život.
To je obzvláště nepříjemné, protože munice je tak zatraceně málo! Dlouho jsem nezažil hru, která by na nábojích až tak moc šetřila. Ve výsledku, zatímco vy jste pomalí a slabí, vaši protivníci jsou neuvěřitelně rychlí a zatraceně silní. Častokrát stačilo, aby vás ten velký dvakrát nebo třikrát trefil, a bylo po vás. Naštěstí je možnost padlého spolubojovníka oživit, ale pozor, čas běží, budete na to mít pouze pár sekund a v případě, že to nestihnete, již nemá možnost se do hry vrátit, alespoň v pre-alfa verzi. V lobby a výjimečně po mapě jsme našli prapodivnou mašinku, která se tvářila, jako by mrtvého spolubojovníka do hry zvládla vrátit, ale její nefunkčnost nám zabránila si tuto tezi ověřit.