Road Maintenance Simulator - náhledovka

Road Maintenance Simulator – vážně to je tak špatné, nebo tomu jenom nerozumím?

19. 6. 2022

V dnešní recenzi se opět podíváme na jeden možná absurdní simulátor. Do mých rukou se totiž dostal kousek s názvem Road Maintenance Simulator. Tento počin má na starosti vývojářské studio Caipirinha Games, které spolu s Aerosoftem přináší na monitory našich počítačů simulátor silničářů, popřípadě silničních prací, chcete-li to říci o trochu důstojněji. Musím říci, že ještě nedávno jsem měl mnou hodnocený Lawn Mowing Simulator, i přes jeho obstojnou kvalitu, za absolutní dno herního průmyslu. Road Maintenance Simulator mě však po šesti hodinách hraní dokázal přesvědčit o pravém opaku. Věřte nebo ne, ale jde klesnout ještě hlouběji, a to o dost. Už z obrázků mi bylo jasné, že tento titul nebude po kvalitativní stránce nic moc, a s tímto pocitem jsem se do hodnocení a recenze také pustil. Náhledovky na Steamu ovšem nejsou nic v porovnání s reálným hraním. Výsledek je totiž o mnoho horší.

Ledová sprcha hned na začátku

Když se ale nad tím hlouběji zamyslím, porovnávat tuhle hru s Lawn Mowing Simulatorem by vlastně nebylo úplně fér. Přece jen ono virtuální sekání trávy má něco do sebe a kromě samotné projížďky sekačkou titul nabízí i ekonomickou část, v níž si můžete najímat nové zaměstnance, vylepšovat svoji společnost, kupovat nové sekačky a tak dále To nám ovšem vůbec nevadí, my si do hledáčku vezmeme jinou hru, shodou okolností opět od Aerosoftu. Naším novým kandidátem pro výběr většího průšvihu je nyní Alpine – The Simulation Game, který jsem měl rovněž tu čest vyzkoušet. Nebudeme si tu nic nalhávat, jednalo se o kolosální průser, kdy po předešlém a, nutno dodat, povedeném počinu Winter Resort Simulator 2 tohle byla opravdu ledová sprcha. Hře chyběl jakýkoliv aspekt ze staršího kolegy a místo otevřeného světa a menežování zimního střediska jsme na stůl dostali jakýsi příběh, jenž postrádal jakýkoliv, byť i sebemenší smysl. Pokud byste měli zájem si o Alpine – The Simulation Game něco přečíst, můžete v naší recenzi.

Než ale začneme porovnávat, který titul z těchto dvou je větší průšvih, bylo by vhodné a slušné si něco málo o Road Maintenance Simulator říct. Jak už bylo v úvodu řečeno, ve hře se ujmete role silničáře. Vaším úkolem bude provádět různé silniční práce, jako je oprava asfaltu, výměna dopravních značek nebo čištění a úklid přilehlých oblastí u silnice. K tomu všemu vám bude sloužit několik typů vozů a strojů, s nimiž tyto práce zvládnete raz dva. Zní to zajímavě, že? Ono, nápad to zajímavý bezpochyby je, jenže to je jedna z mála pozitivních věcí, co k Road Maintenance Simulator můžu říct. Samotné zpracování, kvalita a vůbec hraní obecně už tak zajímavé a zábavné nejsou. Budu se v recenzi snažit moc nerozčílit, což se mi při testování stalo hned několikrát. Jak někdo může takovou hru za 25 euro v roce 2022 vydat a mít přitom klidné spaní, to mi hlava nebere.

Problémy se stále kupí

Tak se nadechneme a s chutí do toho! První věc, co vám bude při spuštění vadit, je absence jakékoliv ekonomiky či kariéry, podobně jako u zmíněného Alpine – The Simulation Game. Ve hře nenajdete žádnou možnost tvorby vlastní firmy, kterou si budete v průběhu času případně vylepšovat, nakupovat do ní nová vozidla a stroje nebo si ji rozšiřovat o nové zaměstnance – odkazuji na výhodu Lawn Mowing Simulatoru a proč od nás dostal tolik bodů, kolik dostal.

Když se tedy nepovedlo do hry implementovat žádný manažerský úsek, doufal jsem, že alespoň ta hratelnost tuto absenci vynahradí, bohužel ani zde jsem se žádného vyslyšení nedočkal. Hratelnost v Road Maintenance Simulatoru je tristní, až moc arkádová, a celkově špatná. Řízení vozidel je naprosto katastrofální, do prudké zatáčky s nimi bez problému vjedete i rychlostí 140 km/h, a ani ty zvuky motorů nejsou nic moc. Dokonce se vývojáři nezaměřili ani na takové běžné detaily, jako je zelený ukazatel směrovek na palubní desce vašeho vozidla, takže jestli máte zapnutou směrovku, nebo ne, z pohledu řidiče prostě nezjistíte. To samé můžeme říci i o autech řízených počítačem, která rovněž při zatáčení nevyvinou žádný brzdný účinek, a když se na ně podíváte trochu zblízka, všechna mají z nějakého důvodu zatmavená skla. Aby toho nebylo málo, umělá inteligence vozidel také není na dobré úrovni, a pokud se ve hře stane nějaká nepředvídatelná situace, okolní auta na ni nejsou schopna reagovat. V jedné misi se mi povedlo díky srážce s jedním autem zablokovat křižovatku. Ostatní vozidla v protisměru místo toho, aby zastavila, do mě nabourala, i když bylo už v dáli zjevné, že je zmíněná křižovatka neprůjezdná. O jednotlivých nedostatcích by tu mohl mluvit ještě dlouze, avšak určitě vám všem bude stačit, když jen v krátkosti řeknu, že i tento aspekt vývojáři ze studia Caipirinha Games nezvládli. Je tedy něco, co by dokázalo titul alespoň malinko pozdvihnout, aby v očích hráčů nevypadal jako to nejhorší?

Náplň misí dokáže na nějakou chvíli zabavit

Road Maintenance Simulator obsahuje celkem 30 druhů misí, což se musím přiznat, že nemůžu osobně potvrdit, jelikož vyzkoušet úplně všechny jsem neměl tu čest. Každopádně, co alespoň trochu můžeme označit za pozitivní věc, je samotná náplň misí, která vás na pár hodin dokáže i zabavit. Za nejvíce zábavnou považuji pokládku asfaltu, ořezávání zeleně kolem dálnic nebo prosté mytí vozovky či svodidel. O něco hůře už je na tom typ misí, v nichž máte za úkol něco vyměnit (značky, patníky apod.). Tyto mise jsou zpracovány jak přes kopírák a po chvilce se kvůli nim dostaví docela vysoká repetitivnost. I přesto sice dokáže být Road Maintenance Simulator na nějakou chvíli zábavný, ale opravdu jen na chvíli, jelikož kvůli absenci jakékoliv kariéry nemáte důvod tyto mise plnit znovu. Kdyby titul obsahoval alespoň nějakou tu základní kariéru a ekonomiku, dokážu si představit, že díky vizi budoucího vylepšování vaší firmy byste byli ochotni se hrou i přes její nedostatky strávit více času. Já bych dokonce byl schopný v některých ohledech přimhouřit i obě oči, poněvadž takový způsob kariéry a ekonomiky já osobně miluji. V současnosti ale bohužel nic takového udělat nemůžu. Prosté plnění misi, kdy máte všechny vozy odemčené a za svou práci nedostáváte žádné peníze, jež později můžete někde investovat, prostě není z dlouhodobého hlediska zábavné.

Je opravdu škoda, že Aerosoft do světa vypustil další nezajímavý a nekvalitní kousek, jako byl právě Alpine – The Simulation Game. Tak si totiž pokládám otázku, zdá má tato společnost v poslední době všechno na háku, nebo jen zažívají nějaké krušné časy. Jinak si vydávání takových zmetků nedokážu vysvětlit. Ano, předchozí hry od této společnosti rovněž nevyčnívaly nějakou zázračnou kvalitou, avšak některé aspekty vždy dokázaly výsledný dojem alespoň trochu napravit. U Tourist Bus Simulatoru to byl propracovaný systém managementu, v případě Winter Resort Simulatoru 2 zase do detailu zpracované ovládání lanovek nebo rovněž určitý způsob managementu zimního střediska. Osobně doufám, že se v Aerosoftu nad svým počínáním trochu zamyslí a příště přinesou alespoň průměrný titul, který budeme moci některým hráčům doporučit. Bohužel, Road Maintenance Simulator není ten případ. Ve své podstatě ani vizuální stránka nevypadá nijak svěže, a když budu hodně opatrný, dokázal bych vizuální kvalitu přirovnat k začátkům Playstation 4 a Xbox One.

Road Maintenance Simulator mě bohužel nedokázal v ničem nadchnout, a dokonce ani překvapit. Ve výsledku se tak jedná o další značně podprůměrný titul, který v současném stavu nemůžu nikomu doporučit. Ve výsledku se sice jedná o trošku menší průser, než byl Alpine – The Simulation Game, avšak nikdo z nás určitě nechce porovnávat špatné hry a vybírat podle toho, co je méně zlé. Více k tomu asi není potřeba nic dodávat, za mě tři body z deseti.

• zajímavý nápad
  • na pár hodin náplň misí zabaví
  • absence jakékoliv kariéry