Sexuální výchova na 120 % 2 – úvodka

Sexuální výchova na 120 % 2 – recenze

25. 3. 2024

Sexuální výchova na 120 % 2 je druhým dílem trilogie zaměřené na intimní otázky ze sexuálního světa. Setkáváme se znovu s hrdinkami z předchozího dílu, které nyní zažijí nové šílené vyučovací dobrodružství, a my se na něj společně podíváme. V našich končinách sérii vydává nakladatelství Gate, recenzní výtisk nám však poskytlo Knihy Dobrovský.

Autor obálky:
Původní název:
Díl:
EAN:

Kikiki Tataki
Hotomura
Hotomura
Gate / Knihy Dobrovský
Seikyouiku 120%
2/3
Markéta Linhart
132
brožovaná
únor 2024
978-80-277-4203-5
9788027742035

Zdroj: Knihy Dobrovský

Nova hodina přichází

Učitelka Cudži se vrací, aby svým svěřenkyním poskytla další sexuální výchovu. V prvním díle se probírala témata jako masturbace, tělesné proporce, důležitost osobní hygieny a ochrana při pohlavním styku. Sexuální výchova na 120 % 2 se zaměří na šest (sedmá látka tvoří bonus) stejně důležitých otázek jako předchozí část. Tentokrát se Cudži zaměří na vysvětlení informací o mužském pohlavním orgánu, ženskosti, menstruaci a obtěžování ze strany mužů. Stejně jako předchozí díl má i tento zábavnou formu. Díky tomu je manga přístupnější čtenářům všech věkových kategorií, protože neobsahuje žádné explicitní ilustrace ani nepodněcuje k nenávisti. Probíraná problematika je podána stručně, zaměřuje se na souhlas v sexu, otázky mužského pohlaví, stereotypy, genderové role a mnoho dalších námětů, o nichž se obvykle nemluví, což je škoda.

Co je to ženskost?

Jediné, čeho se obávám, je, že Sexuální výchova na 120 % 2 bude označena za knihu propagující feministické myšlení, protože to je v ní lehce naznačeno. Hrdinky se dostanou do sporu se zástupcem školy ohledně školní uniformy, kterou představuje krátká sukně a těsná košile. Zástupce jim zároveň vyčítá, že jsou příliš nalíčené, čímž porušují školní řád. Dodává také, že takovým oblečením jen přitahují pozornost chlapců a nemají se divit, pokud je osloví nějaký deviant. Bylo zajímavé sledovat, jak o rolích žen přemýšlejí jiní lidé a jak jsou různými faktory ovlivňovány. Paní učitelka Cudži zdůrazňuje, že způsob oblékání nemá vliv na to, zda se stanete obětí obtěžování. Módní časopisy prezentují nové oblečení s výrazy jako „takhle muže zaujmete“. Pak ale přichází důležitý bod – pokud se oblékáte podle trendů propagovaných modelkami či časopisy a jste znásilněna, společnost vám řekne, abyste se tak neoblékala.

Jedná se o jedno z vážnějších témat, kterým se Sexuální výchova na 120 % 2 zabývá. Nevedou se zde však pouze vážné diskuse. Příkladem může být humorné konstatování, že klitoris stejně jako penis obsahuje topořivé tělísko, takže ženy mají rovněž ranní erekci, ale nevědí o tom. To ostatně dívkám opravdu závidím a jsem si jistý, že nejsem jediný muž, který s tímto názorem souhlasí. Můj názor, že manga se hodí pro čtenáře všech věkových kategorií, podporuje kapitola o menstruaci. Tato část může být zajímavá pro mladé dívky, které ještě měsíčky nezažily, protože vysvětluje různé hygienické pomůcky – kalíšek, tampony, vložky nebo kalhotky – a jejich použití. Zároveň poukazuje, proč ženy menstruují, zda má smysl znalost svého cyklu a co dělají antikoncepční pilulky. Pro ženy, jež tyto informace znají, nechybí ani kapitola o sexu během nich. Dozvěděl jsem se spousty nových poznatků, a přestože mi bylo jasné, že půjde spíše o rozšířenou základní informaci, rozhodně bych tuto kapitolu doporučil k přečtení i mužským čtenářům.

Zábavné ilustrace

Obálka mangy Sexuální výchova na 120 % 2 zobrazuje tři ženy jdoucí vedle sebe. Každá má jiný styl oblékání a účes. Žena vlevo má na sobě žluté šaty s krátkými rukávy a černé vlasy stažené do culíku. Prostřední má dlouhé blond vlasy, bílé triko s límcem a drží menstruační kalíšek. Žena vpravo má dlouhé hnědé vlasy, bílý plášť přes černé šaty a drží šedý lékařský box. Ilustrace je opět dílem paní Hotomuri a její osobitý styl je znát. Postavy stejně jako v předchozím díle nejsou detailní, jedná se spíše o jednoduché vyobrazení. Nicméně skvěle zapadají do tématu mangy. Ilustrace vysvětlující určité předměty jsou dobře znázorněné, takže čtenáři, kteří s nimi nemají zkušenost, si dokáží udělat dobrou představu.

Manga Sexuální výchova na 120 % 2 je zajímavá a poučná četba, která se odvážně zabývá důležitými tématy. I když může vyvolat diskuse kvůli svému obsahu, celkově nabízí zajímavý pohled na sexuální výchovu a genderové otázky.

• obsahuje důležitá témata
  • zábavná forma prezentace
  • ilustrace jsou vhodně doplněny texty