Space Mechanic Simulator - náhled

Space Mechanic Simulator – servisák ve vesmíru

11. 2. 2024
Zdroj náhledu: Atomic Jelly

Vydavatelská společnost PlayWay, která je doslova specialistou na vydávání všelijakých simulátorů mnohdy i valné kvality, má ve své nabídce jeden titul, který ve vás může na první pohled vzbuzovat dojem, že je něčím jiným a výjimečným. Řeč je o Space Mechanic Simulator, v němž si do ruky vezmete šroubovák, klíč a vydáte se opět něco opravovat, jako už tolikrát, a nejen to. Tentokrát nicméně nedostanete k servisu žádná auta, jachty, motorky ani lodě, nýbrž raketoplán a vesmírnou orbitální stanici. Na sebe tak místo montérek hodíte skafandr a vydáte se střemhlav volnému prostoru v nám známém vesmíru. Název hry může navodit pocit, že Space Mechanic Simulator přece nemůže být jen další mechanic simulator, snažící se využít legendárního žánru, který skvěle zpracoval tolik oceňovaný Car Mechanic Simulator, což je vlastně v některých ohledech docela pravda. Je zde však jeden, řekl bych, zásadní problém. Vývojáři vám totiž dokáží titul znechutit už v absolutních začátcích, kdy na vás vychrlí možná až příliš informací najednou.

V začátcích vám hra dokáže trochu zamotat hlavu

Jsem velký zastánce toho, že by tutoriály ve hrách měly být co možná nejstručnější a pokud možno hráče příliš nezahlcovat informacemi, které vlastně ve výsledku mnohdy nevyužije. Space Mechanic Simulator na to jde ale opačným směrem, a to nevím, jestli je úplně ta správná cesta. Tutoriály ve hře se dělí na několik lekcí, což by možná ani tak nevadilo, ovšem z textových doprovodů, jejichž primárním úkolem je vám vysvětlit základní postupy při opravách, budete mít spíše pocit, jako byste četli obsáhlý manuál k nějakému výrobku. Rozhodně se tedy připravte na to, že jen projít všechny výukové mise vám zabere pěkných pár hodin a dost možná si velký počet z nich budete muset pro lepší pochopení zahrát i několikrát. Jakmile se přes tuto strastiplnou část dostanete, čeká vás vskutku fajn zážitek, který sice není nikterak detailně zpracovaný, avšak za svou cenu 12 euro dokáže i na nějakou dobu zabavit. Pokud nicméně nejste s tímto žánrem příliš sžití nebo bude Space Mechanic Simulator vaší úplnou prvotinou, můžete mít ze začátku s některými věcmi docela problém. V těchto případech vám doporučuji volit při hraní tu nejnižší obtížnost, při níž vám hra bude přesně ukazovat, co vlastně máte v daných misích dělat, a tím tak trochu eliminujete možné zákysy, které byste jinak mohli zažít. Osobně si dokonce troufnu tvrdit, že hraní na nejnižší obtížnost a pozdější přepnutí na vyšší je možná v tomto případě lepší než všechny výukové mise ve hře.

Zdroj: Atomic Jelly

Klasický simulátor oprav, ale i něco více

Asi není třeba se nějak dlouze zastavovat nad tím, co bude ve hře Space Mechanic Simulator vaším úkolem. Jelikož jde o tzv. mechanic simulator, hlavním prvkem zde budou různé opravy, v tomto případě se bavíme primárně o opravách vesmírných zařízení, jakým je například orbitální stanice. Opět bude vaším hlavním kamarádem šroubovák a hasák, které budete využívat ze všeho nejvíce. Rozhodně tedy, jak už bylo řečeno, neočekávejte žádný propracovaný simulátor a většinou se bude hratelnost i u tohoto počinu dosti opakovat – shodou okolností by se dalo s nadsázkou říct, že je Space Mechanic Simulator vlastně v několika aspektech podobný jako nepříliš povedený Yacht Mechanic Simulator. Můžu vás ovšem ubezpečit, že až o takovou katastrofu se naštěstí nejedná. Vývojáři totiž implementovali i několik zajímavých prvků, které hraní celkově trochu oživují. Jelikož už se nenacházíme nohama na zemi, ale ve vesmíru, kde nenajdete dýchatelnou atmosféru, je potřeba dávat velký pozor na energii ve vašem skafandru a tu pravidelně doplňovat, aby se náhodou nestalo, že vám při plnění servisního úkonu dojde. V takovém případě jste totiž defakto mrtvým člověkem a můžete celou misi plnit od úplného začátku. Jen dodám, že energii ve skafandru spotřebovává hned několik elementů, od kyslíku až po pitomou baterku, pomocí níž si svítíte.

Za zmínku také stojí, že jak v ostatních mechanic simulatorech, tak i zde můžete poškozené věci buď vyměnit za nové, nebo je opravit. Systém oprav či nákupu nových součástek a věcí je zde však poměrně jednoduchý. Veškeré tyto úkony probíhají ve vašem laptopu v raketoplánu, kde si kupujete buď nové věci, nebo jen suroviny nutné pro jejich opravu. Ano, Space Mechanic Simulator je jasným důkazem toho, že i ve kosmu lze provozovat „online e-shop“. Je možná malinko k zamyšlení, jestli tento systém nemohli tvůrci zpracovat nějak přirozeněji, ale přece jen se bavíme o hře za 12 euro, takže některé drobné přešlapy lze v tomto případě asi odpustit.

Zdroj: Atomic Jelly

Průměrný vizuál a opakující se audio

Po vizuální stránce nečekejte nic extra. Space Mechanic Simulator se v tomto ohledu drží na takovém klasickém průměru. Můžeme jednoduše říci, že ani zde vás hra vyloženě nenadchne, ale na stranu druhou, ani neurazí. Dobře zpracované jsou například textury orbitální stanice a výhled na planetu Zemi. Nečekejte však žádné grafické orgie. Vizuální stránka, řekl bych, odpovídá cenovce, za kterou se hra od Atomic Jelly prodává.

Moc slavně nepůsobí ani soundtrack, který ano, je sice uklidňující, ale při hraní se mi vždy opakovala jen jedna a ta samá skladba. Lepší variantou tak zřejmě bude nějaký externí soundtrack, který si ke hraní pustíte.

Zdroj: Atomic Jelly

Ano, dnešní dojmy z hraní sice nebyly nikterak obsáhlé, avšak pro pochopení, o čem vlastně celý titul je, bych řekl, že je popisek dostačující. Space Mechanic Simulator je prostě jen další mechanic simulator, který na jednu stranu nijak nenadchne, ale ani neurazí. Pokud rádi opravujete věci a chtěli byste tento úkon vyzkoušet trošku jinak, můžu vám hru s klidným svědomím doporučit. Pokud ale čekáte nějaký propracovaný simulátor, Space Mechanic Simulator nebude pro vás.

• Datum vydání 11.08.2023
  • Vizuál