Time Loader - dům

Time Loader – logická hra s roztomilým robůtkem

20. 3. 2022

Po akčním RPG Elden Ring a dramatických závodech Grid Legends a F1 2021 se nyní vrhneme do naprosté pohody a klidu, abychom se po čase opět podívali na na první pohled nenápadnou hru od jednoho nezávislého vývojáře. Tou je logický titul Time Loader, který vaše mozkové závity nenechá ani na malou chvíli odpočinout. V roli roztomilého robůtka Tinyho se vydáte na zajímavé dobrodružství s cílem změnit minulost a zachránit vašeho stvořitele Adama, jenž bohužel za něštastných okolnosti zemřel v plamenech. Jak se tato roztomilá hříčka povedla, vám řekne naše dnešní recenze.

Cestování časem

Time Loader je především logická puzzle záležitost, v níž využíváte zákony fyziky a samotné prostředí ke zdolávání překážek. Svou stylizací, animovaným pojetím a jednoduchým ovládáním je určena především pro ty menší hráče, takže pokud vaše ratolesti chcete zabavit nenásilnou zábavou a zároveň je naučit logickému myšlení, Time Loader vám přesně tyto možnosti nabídne. Jak už bylo řečeno, příběh vypráví o malém robotovi, který se vydává pomocí stroje času zpátky do minulosti, aby změnil sled událostí a zachránil svého stvořitele, malého kluka Adama, jenž za nešťastných okolností uhořel v plamenech. Z roku 2020 se přesunete o několik desítek let zpátky, konkrétně do 90. let, abyste navštívili Adamův dům a zabránili oné katastrofě, která se má stát. Ačkoliv je příběh docela zajímavý, bral jsem ho spíše jen jako okrajovou záležitost. Mnohem více mě totiž zaujal samotný gameplay a fascinující prostředí.

Přesto však na příběh kladli vývojáři velkou pozornost a umístili do hry různé útržky, dopisy a nahrávky, které skládají celkovou mozaiku dohromady. Pokud vás tedy příběh zaujal a chtěli byste jej naplno pochopit, bude nutné tyto útržky hledat a sbírat. Velkým lákadlem a asi největší předností je však samotné zpracování hratelnosti, o níž si něco povíme nyní.

Využij prostředí ve svůj prospěch

Samotná hratelnost není veskrze složitá a je na míru dělaná právě pro menší hráče. Vašeho robota ovládáte klávesami S a D, mezerníkem pro skok a tlačítky myši pro zachycení předmětů, které přesouváte na různá místa, abyste si vytvořili cestu přes různé překážky a posunuli se v příběhu dál. Kdo by si nechtěl z prázdné konzervy udělat schůdek pro skok na polici, na niž jinak nedoskočíte, nebo si na polystyren umístit stolní ventilátor a udělat z něj provizorní cestovní plavidlo? Fantazie, kterou do vytváření vývojáři dali, je až pozoruhodná a řešení některých překážek a cest bylo někdy velmi zajímavé a poučné – některé způsoby by vážně nenapadly ani mě.K překonávání různých nástrah poslouží i užitečné funkce vašeho robůtka, které si v průběhu hraní dále vylepšujete. Vylepšování je rovněž zpracováno zajímavým způsobem a poslouží vám k němu všudypřítomný odpad. Z rozbité hračky autíčka si například můžete vzít pružinku, umístit ji do sebe a díky tomu získat lepší skok nebo Tinyho vybavit ve zdejší dílně malým šroubováčkem pro demontáž různých věcí. Možností je celá řada a i zde vývojáři dokázali využít velký potenciál prostředí.

Hra je celkem rozdělena do tří kapitol, z nichž každá zabere přibližně hodinu času. Celková herní doba tak činí něco okolo tří hodin, což není zrovna moc, avšak v tomto případě se bavím o dospělém člověku, který už má nějaké ty zkušenosti za sebou a dokáže snáze některé věci pochopit. Menším hráčům bude bez pochyby hraní trvat o něco déle a nepochybuji, že si při hraní občas zavolají rodiče nebo staršího sourozence na pomoc. Malou výtku bych však měl k fungování ovládání. Občas se mi stalo, že můj robot skočil opačným směrem, než jsem potřeboval, a rovněž někdy nebylo možné sebrat určitou věc, pokud jsem od ní nebyl dostatečně vzdálený. Naštěstí tento problém není nijak rozšířený a mně osobně se to stalo jen párkrát.

Dále bych u zmíněných věcí možná umístil popisek, jelikož mnohdy není úplně zjevné, co vlastně berete, a nevíte, kam danou věc umístit. V celkovém součtu je ale výsledná hratelnost příjemná a k absolutní dokonalosti jí chybí vyřešit jen zmíněné problémy.

Nádherný vizuál a skvělá optimalizace

Z dostupných obrázků snad není žádný pochyb o tom, že se po vizuální stránce jedná o krásnou animovanou hru, která naše malé děti zaujme. A je tomu skutečně tak. Mně osobně se zpracování a celková vizuální stránka opravdu líbily, ve spojení s uklidňujícím hudebním doprovodem jsem se cítil uvolněný, a ani mi nikterak nevadilo, když jsem se při hraní občas zakysnul. Sice jsem tímto problémem netrpěl často, ale bohužel nejsem ten typ hráče, co by si v logických hrách nějak zásadně liboval, takže sem tam se to stalo.

Na závěr ještě pochválím skvělou optimalizaci. Za celé tři hodiny jsem se ani jednou nesetkal se sebemenším zásekem nebo propady snímků, takže po této stránce musím vývojáře jednoznačně pochválit. Nyní už se pojďme vrhnout na závěrečné hodnocení a výslednou známku.

Time Loader je skvělou logickou hrou, která díky své jednoduché hratelnosti a kamarádskému stylu zaujme i ty nejmenší hráče. Pokud tedy chcete vaše děti u počítače zabavit nenásilnou a poučnou hrou, je Time Loader přesně to, co hledáte. Za přibližně dvanáct a půl euro získáte tři až čtyři hodiny kvalitní zábavy s vašimi ratolestmi a věřte, že tato hra je skutečně zabaví a zároveň potrénuje jejich logické myšlení. Za mě osm bodů z deseti.

• skvělá vizuální stránka doplněná o uklidňující soundtrack
  • díky jednoduché hratelnosti a stylizaci je hra přístupnější i pro opravdu malé hráče
  • velmi dobře zpracované využívání prostředí ve svůj prospěch