Towa and the Guardians of the Sacred Tree - krajinka

Towa and the Guardians of the Sacred Tree – tam, kde se magie prolíná s osudem

28. 9. 2025
 

V herním světě, kde se neustále hledají nové způsoby, jak zaujmout hráče, se objevují tituly, které experimentují s kombinováním zavedených žánrů s něčím svěžím a originálním. Jedním z takových pokusů je i nový titul Towa and the Guardians of the Sacred Tree. Jedná se o dílo menšího, ale talentovaného studia Brownies, které se nachází pod křídly giganta Bandai Namco Entertainment. Společně přináší na trh unikátní roguelite zážitek prodchnutý mystikou a hlubokým příběhem. Pojďme se teď ale  ponořit do hlubin tohoto světa společně. Dávné síly zde totiž číhají za každým rohem a budoucnost vesnice Shinju spočívá na bedrech jedné mladé kněžky a jejích věrných strážců.

Malí géniové a velká jména

Studio Brownies není na scéně úplným nováčkem, i když se nejedná o obří korporaci s desítkami titulů ročně. Jde o japonské vývojářské studio založené Shinichim Motoyashimou, jedním z klíčových designérů a vývojářů, kteří dříve pracovali na ikonických JRPG titulech, jako je například série Mana (konkrétně Secret of Mana a Trials of Mana). Brownies se specializují na hry s výrazným vizuálním stylem, často ručně kresleným, a s důrazem na příběh a postavy.

Na druhé straně stojí gigant Bandai Namco Entertainment Inc., jeden z největších a nejznámějších vydavatelů v herním průmyslu. Jejich portfolio sahá od populárních anime adaptací (Dragon Ball Z: Kakarot, Naruto to Boruto: Shinobi Striker) přes ikonické JRPG série (Tales of Arise, Elden Ring – pouze jako vydavatel) až po arkádové hity. Jejich zkušenosti s propagací a distribucí jsou neocenitelné, zvláště pak pro menší studio jako Brownies, a dávají hře Towa and the Guardians of the Sacred Tree globální dosah, kterého by jinak stěží dosáhla. Partnerství s Bandai Namco navíc často znamená určitou záruku kvality a pečlivého marketingového plánu.

Pro české a slovenské hráče je klíčová role společnosti Cenega. Tato společnost je dlouhodobě etablovaným distributorem videoher na našem trhu a zajišťuje, že se k nám dostanou i menší či specifičtější tituly jako je právě Towa and the Guardians of the Sacred Tree.

Mystické kořeny a hrozba Magatsu

Příběh hry se odehrává v daleké, mystické říši, kde je rovnováha světa udržována posvátným stromem a jeho strážci. Hlavní hrdinkou je mladá dívka jménem Towa, která je kněžkou Shinju, vesnice zasvěcené tomuto posvátnému stromu. Dávné síly, jež byly kdysi uspány, se však probouzejí a s nimi i nevídané nebezpečí v podobě zlovolného vlivu známého jako Magatsu. Tento vliv ohrožuje nejen vesnici Shinju, ale i celé okolní země, proměňuje je  a šíří zkázu.

Towa, jakožto poslední naděje, musí vést osm důvěryhodných společníků (strážců posvátného stromu) na výpravu za znovunastolením míru. Jejich úkolem je prozkoumat prapodivné a nebezpečné krajiny, které i přes svou úchvatnou krásu skrývají číhající hrozby Magatsuových přisluhovačů. Příběh se točí kolem odvahy, odhodlání a síly pout mezi Towou a jejími strážci, neboť pouze společně mohou čelit této temné hrozbě. Klíčové je pochopení, že strážci plní své úkoly v různých časových liniích, což dává příběhu zajímavý rozměr a umožňuje vesnici Shinju, aby se v průběhu let vyvíjela a měnila, i když se Towa vrací na začátek každého cyklu. Je to vyprávění o opakované snaze, obětavosti a naději, která se rodí z neustálého boje za ochranu domova.

Tsurugi, Kagura a nesourodá osmička

Jádrem Towa and the Guardians of the Sacred Tree jsou postavy a jejich synergie. Vy vždy ovládáte dvě postavy z osmi unikátních strážců, kteří mají svůj osobní bojový styl i příběh. Strážci vládnou různými zbraněmi. Od lehkých mečů přes těžké obouruční čepele až po luky a magii. Klíčová je volba správné dvojice a využití jejich společných schopností, které se postupně rozvíjejí s prohlubováním vztahů. Titul kombinuje akční souboje v reálném čase s roguelite prvky: procedurálně generované dungeony, proměnlivé výzvy a trvalý pokrok po smrti. Základnou je vesnice Shinju, která se napříč časovými liniemi vyvíjí a odráží vaše činy a rozhodnutí. Zde lze trénovat strážce, vylepšovat posvátné meče, získávat požehnání či navazovat vztahy s obyvateli – a tím odemykat nové příběhy i mechaniky. Výsledkem je dynamický cyklus, kde každý průchod přináší nové možnosti i důvody k návratu.

Kagura a Tsurugi jsou dvě klíčové posvátné zbraně v tomto příběhu. Kagura je posvátná hůl, kterou nese Towa. Ta slouží nejen k útokům, ale hlavně k podpoře: umožňuje léčení, posilování spojenců a ovládání davu nepřátel. Symbolizuje Towinu roli kněžky a ochránkyně. Tsurugi jsou posvátné meče, které používají jednotliví strážci. Každý strážce má svůj unikátní Tsurugi, jenž odráží jeho osobnost, bojový styl a schopnosti. Společně tvoří základ hratelnosti: Kagura je srdcem podpory, Tsurugi zdrojem útočné síly.

Výroba zbraní (Tsurugi): Umění oceli a magie

Systém výroby zbraní je jedním z pilířů hry a klíčem k úspěchu v boji proti Magatsu. V kovárně vesnice Shinju máte možnost kovat a vylepšovat posvátné meče Tsurugi pro své strážce.

Během svých výprav sbíráte rozmanité materiály – od obyčejných rud a bylin až po vzácné artefakty a části poražených nepřátel. Tyto suroviny pak tvoří základ pro kování nových zbraní či zdokonalování těch stávajících. Každý Tsurugi má své vlastní statistiky, jako je síla útoku, rychlost či kritická šance, ale zároveň i speciální vlastnosti a elementální poškození, které mohou výrazně ovlivnit styl boje. Kromě samotného kování je možné meče dále upravovat pomocí run a krystalů, jež dodávají unikátní bonusy – například zvýšenou odolnost, šanci na aplikaci negativních stavů, účinnější zásahy proti konkrétním typům nepřátel nebo dokonce regeneraci zdraví.

Některé Tsurugi navíc ukrývají takzvané „duchy“, tedy speciální schopnosti či aktivní dovednosti, které se spouštějí při určitých podmínkách a otevírají strážcům nové možnosti v soubojích. Správa materiálů a promyšlená volba mečů jsou proto klíčem k úspěchu. Nevhodně vybavený strážce sotva obstojí v pozdějších výzvách, zatímco ten dobře vybraný a s vylepšenými Tsurugi meči dokáže zvrátit i zdánlivě beznadějný boj. Tento systém dodává titulu hlubší strategickou vrstvu a poskytuje vám pocit neustálého pokroku i tehdy, když se samotná výprava nezdaří.

Nejen boj, ale i život

Svět Towa and the Guardians of the Sacred Tree je bohatý a pestrý, což dává každé výpravě jinou atmosféru i tempo. Prozkoumáváte zde rozmanité lokace, od zelených lesů přes vyprahlé pláně až po tajuplné svatyně. V každé z nich čelíte unikátním nepřátelům, kteří vyžadují odlišné taktiky. Hlavním úkolem je obvykle posbírání všemožného materiálu a poražení mocných bossů, díky čemuž se příběh posune dál. Nepřátelé jsou přitom různorodí, od rychlých menších stvoření až po gigantické bestie. Takže studium jejich útoků a chování je nezbytné pro vaše přežití.

Mezi jednotlivými výpravami se vracíte do vesnice Shinju, která neslouží jen k odpočinku, ale především jako centrum trvalého rozvoje a pokroku. Vesnici lze rozvíjet investováním materiálů či skrze pomáhání jejím obyvatelům, čímž se odemykají nové budovy, služby a obchodníci. Stejně důležité je i prohlubování vztahů s postavami, které kromě příběhových detailů přináší i hmatatelné bonusy do boje. V dojo je možné trénovat strážce a posilovat jejich schopnosti, zatímco chrám nabízí nejrůznější požehnání. Jedná se o mocné dočasné bonusy, které dokážou rozhodnout o výsledku vaší další výpravy. Díky této kombinaci akčního dobrodružství, taktické přípravy a komunitního budování titul působí živě a každý cyklus přináší nové možnosti i motivaci pokračovat.

Towa and the Guardians of the Sacred Tree - cesta
Towa and the Guardians of the Sacred Tree - mini boss

Ponoření do krásného nebezpečí

Jedním z nejvýraznějších prvků Towa and the Guardians of the Sacred Tree je bezpochyby její vizuální zpracování. Hra se pyšní nádherným, ručně kresleným, anime-inspirovaným stylem, který připomíná klasické JRPG tituly. Svět je plný živých barev, detailních pozadí a charismatických postav. I když je prostředí často nebezpečné, je zároveň úchvatně krásné. Design nepřátel je imaginativní a variabilní, od roztomilých až po skutečně hrozivé. Animace jsou plynulé a dodávají bojům dynamiku a vizuální uspokojení. Celkově grafika vytváří dojem pohádky, která však dokáže rychle změnit tón na temný a naléhavý, což dokonale doplňuje mystickou atmosféru tohoto titulu.

Neméně důležitý je hudební doprovod, o který se postaral legendární skladatel Hitoshi Sakimoto. Toto jméno rezonuje mezi fanoušky JRPG, neboť Sakimoto je zodpovědný za soundtracky k takovým klasikám jako Final Fantasy Tactics, Vagrant Story nebo Final Fantasy XII. Jeho práce je proslulá svou orchestrální hloubkou, epickými melodiemi a schopností dokonale vystihnout náladu hry. V Towa and the Guardians of the Sacred Tree Sakimoto opět nezklamal. Jeho hudba je směsicí éterických, tajemných tónů, které podtrhují mystiku světa, a dynamických, akčních skladeb, které pumpují adrenalin do žil během soubojů. Melodie jsou zapamatovatelné a stávají se neviditelným, ale mocným průvodcem hráče na jeho cestě. Hudba nejenže skvěle doplňuje vizuální stránku, ale často sama o sobě dokáže vtáhnout hráče hlouběji do světa okolo vesnice Shinju.

Celkově vzato, Towa and the Guardians of the Sacred Tree se jeví jako poutavé dobrodružství, které nabízí nejen výzvu, ale i odměnu v podobě bohatého světa a hlubokých vztahů. Je to hra, která se nebojí experimentovat a vnáší do zavedených žánrů svěží vítr. Pokud hledáte jedinečný zážitek, který kombinuje akci, strategii, příběh a nádhernou vizuální a zvukovou prezentaci, pak byste tento titul rozhodně neměli minout. Zvedněte svůj Tsurugi, připravte Kaguru a vydejte se zachránit Shinju. Budoucnost vesnice je totiž ve vašich rukou.

Klady
  • atmosférické zasazení do mystické říše plné nádherných, ale nebezpečných krajů
  • skvělý soundtrack od Hitoshiho Sakimota
  • velká rozmanitost bojových stylů díky unikátním strážcům
  • taktický boj se zaměřením na pozice, útoky a odolnost zbraní
  • postupný rozvoj vesnice Shinju a vztahů s jejími obyvateli
  • roguelite prvky a experimentování s buildy zvyšují znovuhratelnost
Zápory
  • náročnější začátek hry pro nováčky (kvůli složitějším mechanikám)
  • opakování runů může působit repetitivně (pokud se progres nedaří)
  • chaotičtější bitvy při větším množství efektů
Platforma PC
  • Datum vydání 19.09.2025
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Petra Svobodová

    Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.