dead in bermuda pasažéři

Dead in Bermuda – hra o přežití

30. 11. 2021

Dead in Bermuda od CCCP je tahová narativní hra o přežití. Staráte se v ní o skupinu osmi lidí, kteří havarují na pustém ostrově. Budete shánět jídlo, snažit se udržet zásoby vody a bránit svou skupinu přeživších před nemocemi a šílenstvím. Mezitím se musíte vydat i hlouběji do džungle a prozkoumat její skrytá tajemství.

Dva tahy na den

Hráč může každý den použít dva tahy. V těchto tazích hráč přidělí postavám úkoly, jejichž plnění se postupem času zpomaluje. Například když zkoumáte a vyrábíte nástroje, na začátku hry to postavám zabere jeden až dva tahy. Později ve hře už ale výroba nebo zkoumání zabere klidně i pět až šest tahů. Druhým tahem vždy končí den a na hráče čeká rekapitulace. V rekapitulaci se hráč dozví, jaké mají postavy mezi sebou vztahy, kdo hladoví, je nemocný či unavený. Po těchto informacích hráč ještě rozdělí jídlo a pokračuje na další den. Dále bych zmínila, že ve hře Dead in Bermuda má každá postava různé úrovně dovedností. K tomu všemu má každá z postav speciální dovednosti, které jí pomáhají s levelováním těch základních.

Co dělat…

Dead in Bermuda nabízí hráči dvě možnosti obtížnosti, lehkou a normální. U obou možností můžete projít tutorial o třinácti krocích, který vám jasně a stručně vysvětlí co a jak. Osobně doporučuji neplýtvat potravou hned první večer a snažit se co nejdříve vyrobit cokoliv, díky čemu budete mít jídlo – ať už se jedná o košík na sběr ovoce (kterým doplňujete i vodu), rybářský prut, hrnec na vaření a podobně. Kromě toho, že se hráč stará o postavy, potravu a vodu, musí také hlídat oheň. U něj si postavy povídají (snižují tím deprese a únavu), ohřejí se zde a mohou zde i něco uvařit. Na vaření ale pozor, neboť se oheň strašně rychle spotřebovává. Průběžně bude hráč hlídat i opotřebení věcí, aby se mu nerozpadly v prach.

Trosečníci

Takový muž pro všechno je v této hře Alejandro. Ve všech dovednostech je relativně dobrý (žádnou schopností nevyčnívá) jako druhý do páru. Illyana je zase velmi inteligentní a díky tomu se rychle zlepšuje v dovednostech. Bohužel se rychle unaví. Jacob je talent v lovu a pro hráče je užitečný v prvních dnech po havárii, brzy hráč zjistíte, že se také často unaví jako Illyana. Jacob má i dobré znalosti pro výzkum a rybolov. Doktorka Winters je zase dobrá v medicíně. Její dovednosti jsou ze začátku hry nejhorší ze všech, avšak v pozdější částí hry se z ní stává silný článek.

Pokud budete chtít přežít za každou cenu, snažte se na ostrově udržet jednu osobu, kterou je Yuri. Tato postava je velice talentovaná na vše, od sbírání materiálu a výrobu až po vaření. Julia je doslova ruská špiónka, jejímž velkým talentem je stealth. To je skvělé, protože když prozkoumáváte džungli, existuje šance, že vás napadne příšera. Julia je díky své schopnosti většinou jako jediná z celé skupiny v bezpečí. Bob má schopnost jíst syrové jídlo, aniž by onemocněl. To je pro hráče dosti užitečné, když rozdává na konci dne jídlo. Bobova manželka Alice má zase talent na komunikaci. Pokud se vám v týmu objeví někdo s velkou depresí, Alice mu ji pomůže snížit pomocí povídání u ohně. Také je velice dobrá při průzkumu v džungli.

Štěstí! Co je štěstí?

Bohužel takovou Achillovou patou celé hry Dead in Bermuda je štěstí. Všechny akce a úkoly, které hráč udělá, závisejí na schopnostech postav, ale bohužel také na notné dávce štěstí. Paní štěstěna je tu opravdu dosti vrtkavá, a tak se občas stává, že štěstí dojde a vaše postavy umřou. Například nemusíte mít dostatek jídla, protože rybář nevylovil v obou tazích nic, i když jeho možnost ulovení ryb byla nula až devět kusů. Existuje tu velká pravděpodobnost, že buď dojde k úmrtí, nebo dojde k zásadnímu ochromujícímu úderu do vaší strategie. Problémem je, že kolik posbíráte, vylovíte nebo najdete, nezáleží na schopnostech postav, ale na štěstí. Stejně to funguje i u konzumace jídla, která snižuje hlad například o 1–12 %. Někdy to stačí a někdy máte prostě smůlu. Smrt postav tak občas nemusí být ani výsledkem vaší chyby, jako spíše nedostatku štěstí v daném tahu.

dead in bermuda útok příšery

Tajemné proroctví

Na hráče kromě přežití čeká ve hře Dead in Bermuda ještě jedna věc. Tou je tajemné proroctví od mystického proroka z jeskyně, kterého hráč objeví na začátku hry. Ten vám, pokud máte štěstí, sdělí tři slova tajemného proroctví Atlantidy. Hráč pak kromě přežití a objevování ostrova ještě odhaluje proroctví. Při své cestě tak můžete narazit na tajemná monstra, modrou Lady a další tajemné věci, co číhají v džungli.

Dobré/špatné

Kresba hry je zajímavá a modely postav jsou skvělé. Místa, která ve hře Dead in Bermuda navštívíte, jsou jedinečná, ať už se jedná o pobřeží či nepropustnou džungli. Hráč tu najde až sto míst, než prozkoumá celý ostrov. Postavy ve hře nejsou jen nějaká jména v tabulce, ale každá z nich má svůj vlastní příběh a osobnost. Základna, kde postavy přežívají, je natažena na tři okna. To je občas dosti otravné, když postavy přetahujete z jednoho konce na druhý.

Pokud máte náladu na nějaký tahový survivalismus a zároveň byste chtěli zvládnout zoufalý boj skupinky lidí, která se snaží opustit ostrov s podivným tajemstvím, je tato hra dělaná přímo pro vás. Dead in Bermuda je jedinečná hra se zajímavým příběhem a postavami, jež si buď zamilujete, nebo je budete nenávidět. Tak si sbalte kufry a hurá na pustý ostrov.

• postavy
  • zajímavý příběh
  • jednoduché ovládání