Fernbus Simulator Česká republika - nádraží v Brně

Fernbus Simulator: Česká republika – domovské rozšíření nadchne, ale i zklame

17. 5. 2022

Fernbus Simulator od TML Studios a Aerosoftu, na nějž jsme vám před nějakým časem přinesli recenzi, obdržel nové placené rozšíření, které do hry přidává mapu České republiky. Fernbus Simulator: Česká republika obsahuje celkem pět měst a přibližně 143 km nových silnic. Dnes se do hry ještě jednou vrátíme, jelikož si toto nové DLC detailně popíšeme, a pokusíme se vám přinést pohled, zda se za svou cenovku bezmála 10 euro vyplatí a jak moc autenticky jsou jednotlivá města zpracována. Proto se prosím pohodlně usaďte a užívejte krásy naší země, výlet autobusovou společností FlixBus po České republice právě začíná.

Fernbus Simulator Česká republika - Galerie Brno

Od Plzně až po Olomouc

Rozšíření Fernbus Simulator: Česká Republika obsahuje, jak už bylo řečeno, celkem pět měst. Cestující budeme moct převážet do Plzně, Českých Budějovic, hlavního města Prahy, Brna a Olomouce – ano, ve hře se nachází skutečně více českých měst než například v Euro Truck Simulatoru 2 od SCS Software, alespoň tedy prozatím. I přesto bych však po stránce obsahu měl jednu výtku. Když se na herní mapu Česka podíváme blíže, vidíme jednu obrovitánskou mezeru na samotném severu naší země. Ačkoliv tedy máme ve hře zpracována ta největší a nejznámější česká města, chybí mi tu ještě nějaké další nahoře, například Liberec, pro který by se bezpochyby místo ještě našlo.

Ze současného pohledu na mapu tak vypadá Česká republika spíše jako rychle upečené a poloprázdné DLC o jedné dálnici a třech hlavních silnicích, což je na cenovku bezmála deset euro trochu málo. Vidíme, kam kvalitu jednotlivých map umí posunout SCS Software ve hře American Truck Simulator, a to za cenu jen o dvě eura vyšší. Nechci sice tyto dvě hry k sobě úplně přirovnávat, ale přece jen způsob, jakým TML Studios herní obsah ve Fernbus Simulator rozšiřuje, se nápadně podobá právě titulům od českého studia. Kromě České republiky je totiž možné si do hry pořídit i další mapová DLC a jejich počet se neustále zvedá.

Zpracování měst je docela autentické, ale s pár nedostatky

Samozřejmě asi tou největší otázkou, co vyvstává, je, jak jsou vlastně jednotlivá města zpracována a zda alespoň v nějaké menší míře odpovídají skutečnosti. Z mých pocitů mohu říci, že ano, a skutečně lze hrubě poznat, v jakém městě se zrovna s vaším autobusem nacházíte. V Brně například vidíte podobný vjezd na ÚAN Zvonařka, se stejnou světelnou křižovatkou, vedle které se nachází Galerie Vaňkovka (ve hře pojmenovaná Galerie Brno). V Praze nechybí vyobrazení Národního muzea a Václavského náměstí, samozřejmě s různými kompromisy, a tak dále. Kdo v následujících městech žije, bude si skutečně v některých částech připadat jako doma. Bohužel ale, jak už to tak bývá, vše není úplně růžové a s prvotním nadšením přicházejí i první nedostatky.

Budu se snažit vyvarovat takových malých detailů, jako je absence diakritiky v některých částech mapy, což možná výsledný zážitek trochu kazí, ale tento aspekt se dá relativně lehce překousnout. Horší už to ale je s všudypřítomnými billboardy a reklamními tabulemi, které jsou pouze vyjmuty z originální hry, což znamená kompletně v němčině. Toto už je věc, přes kterou se jen málokdo přenese, a nutno dodat, že v některých částech jsou tyto inzerce opravdu až do očí bijící. V dnešní době všelijakých překladačů snad není problém každou reklamu přeložit a výsledek, i když krkolomný, umístit do hry. Sice by to rovněž nebylo ono, ale lepší jak nic. Abych však jen nekritizoval, malé plus alespoň můžeme udělit za policejní auta a SPZ, které odpovídají těm našim.

Vizuální stránka má stále nádech roku 2016

Co možná také trochu zklame, je téměř identická vizuální stránka s původní mapou. V rozšíření Fernbus Simulator: Česká republika rozhodně nehledejte podobné pokroky a inovace jako u her od SCS Software. Vše tak nějak vypadá podobně, a i když jsem byl celkově s DLC i přes zmíněné nedostatky spokojený, nemůžu se zbavit pocitu, že by toho i po této stránce šlo udělat více. Nejvíce si podobností všimnete mimo města na táhlých dálnicích, které v některých částech rozšíření působí až jako Ctrl+C a Ctrl+V z původní mapy, jen obohacené o nápisy a tabule s českými městy. Kdyby se z Fernbus Simulator stal podobný projekt, o který se vývojáři budou starat a rozvíjet ho dlouhá léta, jsem si téměř jistý, že bychom se dočkali dalšího Euro Truck Simulatoru ve světě autobusů.

Navíc vzhledem k neustálému rozšiřování herního obsahu tam tento potenciál rozhodně je. Z celkového hlediska je však Fernbus Simulator: Česká republika, i přes různé chyby, dobrým rozšířením, které potěší všechny české hráče tohoto autobusového simulátoru. Rozhodně toho ale vývojáři mohli za cenu bezmála deset euro udělat více, tak třeba příště v jiné hře.

Fernbus Simulator: Česká republika je dobrým rozšířením, které nás zavede do celkem pěti měst v naší vlasti. Autenticita měst sice netrpí, zato zde najdeme několik nedostatků, které výsledný herní zážitek trochu kazí. Pro mě osobně však projížďka byla zábavná a DLC uděluji šest a půl bodu z deseti. Pokud jste majiteli a fanoušky tohoto simulátoru, rozhodně těch deset euro klidně obětujte, Pro ostatní, občasné hráče doporučuji počkat na nějakou mírnou slevu, o nic převratného se totiž nejedná.

• autenticky zpracované části jednotlivých měst
  • 143 km nových silnic a dálnic
  • vývojáři si dali záležet i na některých drobných detailech