Mirror 2 - Iona 2

Mirror 2: Project X už není Mirror, jak jej známe

14. 4. 2023

Mirror 2: Project X je pokračováním hry pouze pro dospělé hráče (18+) s názvem Mirror. Většina z vás však bude asi zklamaná, protože Mirror 2: Project X už neobsahuje prvky pro dospělé a na Steamu proto nenaleznete ani jeho věkové omezení. I když hra obsahuje sexy kostýmy, nenajdete tu žádné scény pro dospělé. Mirror 2: Project X je momentálně v předběžném přístupu a my se zatím společně podíváme, co nám může nabídnout.

Výzkumník FBRP

Mirror 2: Project X se odehrává ve světě, kde byla vytvořena státní organizace, jež nese název Federální úřad pro výzkum a ochranu, zkráceně FBRP. Organizace vznikla kvůli nadpřirozeným událostem, které se dějí všude po světě. Hrdinou celého Mirror 2: Project X se tak stává výzkumník FBRP jménem Naoto Jinguji, který dostal za úkol studovat první živou sukubu v zajetí. Zde se setkáváte s první bishoujo („krásná dívka“) dívkou, sukubou Leah. Naoto začíná být nespokojený s extrémní výzkumnou politikou představenstva FBRP. Díky tomu se pomalu začíná přiklánět na stranu Leah, která se k němu na sukubu chová celkem přátelsky. Hra vás bude nutit se rozhodnout za Naota, jestli se stane spojencem rady, nebo bude věřit slovům sukuby. Každé vaše rozhodnutí ovlivňuje příběh, takže volte opatrně.

Drahokamy, minihry a holky

Mirror 2: Project X je hra na podobném principu jako třeba Candy Crush Saga. Zde sice nespojujete bonbony, ale drahokamy, princip je však stejný. U každé postavy máte čtyři druhy drahokamů (modré, žluté, růžové a zelené), ale každá postava pro ně má svůj speciální vzhled. Například postava upírky Ivy Treat má zelené lahvičky, růžové kříže, žluté karty a modrá srdce. Spojujete stejné drahokamy k sobě – čím více, tím silnější útok, uzdravení nebo můžete získat speciální drahokam (drahokamová bomba, která nepříteli ubere 300 HP).

Minihry, které najdete v Mirror 2: Project X, spočívají v mačkání tlačítek ve správný čas a správným směrem. Tyto minihry jsou podobného ražení jako Hatsune Miku: Project Diva a jí podobné hudební hry.

Co se týče děvčat v Mirror 2: Project X, zatím tu je šest kousků příběhu, kde se můžete potkat s devíti dívkami. S dívkami si budete povídat a bojovat. První dívka, jež začíná příběh, je už zmiňovaná sukuba Leah nebo si můžete vybrat kočkoholku Lani. Po dokončení příběhu Lani se vám otevře další postava a pak další a další. Mirror 2: Project X vám během těchto příběhů představí devět dívek. Jsou to sukuba Leah, kočkoholka Lani, mladá dědička Qianxi Dou, zombie holka Caiyun, královna Iona, ledová dračice Lynn, výzkumnice FBRP třídy C Rita (mladá a starší verze), čistokrevná princezna upírka Rebecca Finglet a poslední je upírka Ivy Treat.

Souboje s děvčaty

Souboje v Mirror 2: Project X probíhají za pomoci drahokamů. Drahokamy spojujete, každá barva má svůj speciální účel. Modré a růžové jsou útočné drahokamy. Zelené drahokamy slouží k uzdravování postavy a žluté drahokamy vám získávají jakousi manu, již máte k používání předmětů. Ve hře můžete používat v soubojích vždy jen čtyři předměty. Některé dodávají víc many, uzdravují vás nebo používají okamžitý útok na nepřítele. Dále svoje schopnosti můžete vylepšit pomocí barevných skill setů (opět ve čtyřech barvách).

Před každým soubojem máte možnost zakoupit skill sety a předměty v krámku. Zároveň zde můžete i vylepšit sílu svých drahokamů. Čím lepší komba provádíte a čím větší rank na konci získáte za souboj, o to víc vám přibyde penízků na utracení.

Mirror 2: Project X

Osud této hry bohužel není zrovna skvělý. Vyšla sice v lednu roku 2022 a na začátku měla hodně dobrých recenzí, ale ty bohužel teď ustupují. Není to tím, že by hra byla nehratelná, byly tu nějaké velké chyby, špatný příběh či něco podobného. Jde o to, že většině hráčů vadí, že Mirror 2: Project X není stejně dospělácký jako jeho předcházející díl, a proto mu dávají negativní recenze. Za mě osobně je tento argument velice k smíchu.

Hra obsahuje momentálně jedenáct DLC, z toho tři jsou úplně zdarma – jedná se o vyzvánění, emoji a kostýmy. Hráči si tu mohou samozřejmě zakoupit originální soundtrack, doplňky pro postavy, speciální balíčky kostýmů pro určité postavy, a dokonce i album plné cosplayerek.

Smutnou zprávou pro všechny hráče je, že prozatím se na této hře již dále nebude pracovat. Autoři sami bohužel přišli 9. března 2023 se zprávou, že kvůli bankrotu nebudou ve svých projektech pokračovat.

Mirror 2: Project X je kupodivu celkem hratelná zábavná bishoujo hra s pěknýma holkama a prsama kam se podíváš. Líbí se mi, že umožňuje možnost volby, která ovlivňuje příběh, člověk se pak lépe vžije do děje. K tomu připočítávám bonusové body za soundtrack a některé postavy (Caiyun a Rebeccu). Upřímně doufám, že autoři nějakým zázrakem hru ještě dokončí, protože mě velice zajímá, jak to všechno dopadne.

• postavy
  • jednoduché ovládání
  • některé souboje jsou výzva