Next Fest červen 2022 – nejzajímavější tituly

Next Fest červen 2022 – nejzajímavější tituly

17. 6. 2022
 

Od posledního únorového Steam Next Festu uběhlo již několik měsíců a nyní je zde nová várka stovek demoverzí nadcházejících titulů, které jsou na Steamu dostupné až do 20. června. My v redakci jsme si jako tradičně řekli, že dáme hlavy dohromady a vybereme ty (podle nás) nejzajímavější kousky, které by neměly uniknout vaší pozornosti. Samozřejmě také neváhejte prozkoumat dostupné ukázky na vlastní pěst, výběr je skutečně široký tak, aby si každý našel to své.

Nikola Erlebachová    

BrightSeeker / Miroslav Prokop

BrightSeeker je zajímavý kousek z dílny jednoho nadšeného vývojáře, který na první pohled zaujme svým stylizovaným, přesto obsahově nabitým futuristickým světem v neonových barvách. Ponořte se do doby, kdy lidstvo se svými moderním výdobytky povstalo proti bohům a vy se jakožto Seeker, poslední žijící božský potomek, vydáte na cestu pomsty za vidinou nalezení způsobu, jak opět přivést k životu svou milovanou. Titul nabídne izometrický pohled společně se spoustou akce, kdy vám v cestě budou stát nejen nejrůznější nepřátelé, ale i samotný osud. Využívejte nových zbraní a schopností k nalezení toho nejvhodnějšího herního stylu přesně pro vás a změřte síly se silnými soupeři. Hra má vyjít ještě tento rok.

Cult of the Lamb / Massive Monster

Co se asi může stát, pošlete-li beránka na jistou smrt, ale on spojí síly s neznámou a neskutečně silnou entitou, která mu nejenže zachrání život, ale také mu propůjčí úžasné schopnosti pro to, aby v jejím jménu šířil nové učení? Cult of the Lamb je svižná manažerská hra, ve které se v roli nejvyššího představitele nového řádu vydáte na cestu, na jejímž konci vybudujete početné bratrstvo zvířecích tlapek. Své věrné následovatele musíte postupně zachraňovat ze spárů „těch zlých“, starat se o jejich blaho, budovat základnu, krmit je, uklízet nepořádek, ošetřovat bolístky a zkrátka dělat vše, abyste se stali tím No. 1 kultem všech dob, co se o své věrné ovečky náležitě dobře stará. Tato roztomilá hříčka vyjde 11. srpna tohoto roku.

The Cub / Demagog Studio

Po fatální ekologické katastrofě nepředstavitelných rozměrů hrstka zbohatlické smetánky prchá na Mars a nechává za sebou zbytek lidstva. Na Zemi je však jedno speciální dítě, které si proti smrtícím výparům a dalším nástrahám zmutované flóry i fauny vybudovalo imunitu. Když se lidé po pár letech vracejí z Marsu, začne hon na kočku a na myš s úmyslem mladého chlapce lapit a prozkoumat. The Cub je akční parkourový titul inspirovaný starými tituly z 90. let s příměsí moderních technologií a nevšedních nápadů. Utíkejte stále vpřed a překonávejte překážky, řešte zároveň s tím environmentální hádanky a vyhýbejte se nebezpečí. To vše za doprovodu Radia Nostalgia From Mars, jehož DJ vám bude servírovat jeden parádní song za druhým.

Land Above Sea Below / Glasscannon Studio

Není nad to se občas nechat rozptýlit budovatelskou relaxační hrou, která svým kouzelným zjevem uhrane vaše srdce a uklidní duši. Přesně takový je chystaný titul Land Above Sea Below, ve kterém v zemi věčného podzimu budete bojovat se samotnou matkou přírodou. Tato strategická puzzle hra vám nabídne nekonečné množství procedurálně generovaných dlaždic k tomu, abyste si z nich poskládali pokaždé trochu jiný ostrov. Není to ovšem jen tak. Hlavním cílem hry je dlaždice umisťovat tak, aby neustále nabývaly na výšce, čímž udržíte v suchu také hlavní strom. Jakmile se totiž setká se stále zvyšující se mořskou hladinou, prohráli jste. Postupně se vám budou také odemykat nové typy terénu, čímž se hra stane složitější, ale o to rozmanitější. Titulu bychom se měli dočkat ke konci tohoto roku.

Jan Pinc    

The Block / Paul Schnepf

Zdá se, že švédskému Townscaperu přichází konkurence; německý nezávislý vývojář Paul Schnepf představuje The Block, další minimalistickou hříčku založenou na stavění vlastních městeček. Zde však bude váš prostor jasně ohraničený, kamera pevná a grafika poněkud archivní. Současné demo vás nechá umisťovat pouze silnice a barevné domky různé výšky, to vše na středně velké čtvercové mřížce. O kolik se hra ještě rozroste, prozatím nevíme, ale žádných převratných změn v hratelnosti se zřejmě nedočkáme. Zapomeňte tedy na plnění úkolů či sbírání skóre, půjde především o kreativní oddechovku.

Datum vydání autor neoznámil, hru si však již nyní můžete přidat do seznamu přání ve službě Steam.

SCP: Secret Files / GameZoo Studio

Příchází další příspěvek do vděčného univerza SCP Foundation (velmi zjednodušeně řečeno, sbírky nezávislých hororových sci-fi textů o nepozemských entitách), které je co do skutečně úspěšných adaptací zatím pole poměrně neorané. Ve strašidelné adventuře z pohledu první osoby zde prožijete veskrze originální příběh zahrnující vyšetřování záhadné události ve výzkumném zařízení, v rámci něhož se dočkáte mnoha nevysvětlitelných dřevěných figurín, ponurých textových záznamů o katastrofě a dopředu jasných lekaček. Při tomto bádání budete technologickými kotvami upevňovat realitu, plížit se nekonečnými ventilačními šachtami a utíkat před jakýmsi nepěkným zjevem – zdá se, že se jedná o objekt SCP-701, řádně prokletou divadelní hru, jejíž inscenace se zřejmě vymkla kontrole. Děsivé momenty i hojné bugy důkladně prověří nejen vaši příčetnost, ale především hráčskou trpělivost.

Pokud vám výborný SCP: Containment Breach (nyní i na Steamu s multiplayerem!) svým pojetím přišel jako úvod do SCP Foundation příliš retro či nezávislý, SCP: Secret Files by pro vás snad mohl být vhodnou alternativou. Datum vydání je plánováno někdy na tento rok.

Michal Mráz    

Metal: Hellsinger / The Outsiders

Milovníci tvrdé hudby, zbystřete, protože ze samotného metalového pekla se do světa videoher vkrádá nabitá pecka jménem Metal: Hellsinger. Opět rozpoutáme naprostý chaos v rytmu neutuchající hudby. Ujmete se role démona, jehož pohlaví je těžké identifikovat, ale na tom vlastně nezáleží. Metal: Hellsinger si bere za předlohu titul s názvem BPM: BULLETS PER MINUTE, v němž musíte zabíjet nepřátele v rytmu hudby. Pokud se netrefíte do beatu, buď protivníkovi neuděláte nic, nebo mu uberete minimální počet životů. Hlavní rozdíl mezi těmito hrami spočívá v tom, že místo elektrické hudby, jako v případě BPM, uslyšíte lahodné metalové melodie, o které se postarali Serj Tankian, Alissa White-Gluz, James Dorton, Björn Strid a mnoho dalších zvučných jmen.

Adéla Pfefrová    

Android Simulator / Games Incubator

Android Simulator je nadcházející počin od vývojářského studia Games Incubator, kde se vžijete do role androida. Nebojte, nevžijete se do operačního systému, nýbrž do robota, jenž se má chovat a vypadat podobně jako člověk. Vaším úkolem je provádět údržbu vesmírné lodi během kolonizačního letu. Krátké demo vám nastíní ovladatelnost a představí různé místnosti a chodby vesmírné lodě. Také si vyzkoušíte opravu rozbitého vrtáku či například nastavování teploty v botanických kapslích. Nutno také podotknout, že vesmírná loď je přímo gigantická a orientovat se v ní nejspíše nebude jednoduché. Datum vydání hry Android Simulator zatím oznámeno nebylo.

Retreat to Enen / Head West

Nacházíme se v roce 3600, v době, kdy náš svět je zcela jiný, a stejně tak i lidé. Ptáte se proč? Lidstvo se jen tak tak vyhnulo vyhynutí, a tak se rozhodlo žít jinak. Vznikla nová společnost, která se se snaží zachovat zbytek našeho světa. Každý dospívající musí dokázat, že je oddaný matce Zemi a dokáže žít v souladu s přírodou. Jsme tedy posláni do divočiny, konkrétně na ostrov Enen, kde musíme dokázat, že jsme spojeni se zemí. Příběhová linka nejspíše nebude hrát v plné verzi velikou roli, přece jen se jedná o survival titul, nicméně i tak mě zaujala. Demo vám následně dovolí prozkoumat určité části ostrova, vycraftit si základní přístřešek a vybavení. Také vás obeznámí s meditací, která nejspíše bude tvořit podstatnou část hry. Retreat to Enen má vyjít již 5. srpna tohoto roku.

Miroslav Libicher    

Selaco / Altered Orbit Studios

Selaco budí zaslouženou pozornost hráčů a herních novinářů už asi rok. Nyní si široká hráčská obec může ověřit to, co už vědí podporovatelé vývojářů na Patreonu, pro něž byla první hratelná ukázka vydána s předstihem: Altered Orbit Studios před našimi zraky připravují jednu z nejslibnějších first-person stříleček poslední doby a dost možná nejlepší samostatnou hru využívající engine GZDoom, jehož původním úkolem bylo rozběhat hry postavené na enginu legendárního Doomu na moderních počítačích. Selaco má stylizovanou grafiku s voxelovými modely, 2D sprity a animacemi o několika málo snímcích, nicméně necílí na nostalgiky. Může se pochlubit detailním a nadprůměrně interaktivním prostředím, bravurním grafickým i zvukovým designem a především náročnými, adrenalinovými přestřelkami, v nichž má každá střela ničivou sílu. V plné hře, která dosud nemá přislíbené realistické datum vydání, vývojáři slibují také propracovanou dějovou linku.

Supplice / Mekworks

Další hra vyvíjená na GZDoomu již má konzervativnější podobu klasického boomer shooteru, jenž se snaží oživit a ozvláštnit mechaniky známé z her, které pomáhaly budovat žánrové základy. Hratelností by se Supplice dalo připodobnit ke kříženci Doomu II, Doomu 64 a Star Wars: Dark Forces. Vizuálně pak nezapře určitou podobnost s tři roky starou retro střílečkou Ion Fury. Demo nabízí dva spletité levely, v nichž hráči musí hledat jak klíče, tak různé spínače, které otevírají nové průchody či mění uspořádání již objevených místností. Do vydání plné hry, které je plánováno na tento rok, snad ještě vývojáři dokáží lépe vybalancovat obtížnost a poradit si s některými game designovými neduhy.

Agent 64: Spies Never Die / Replicant D6

K legendárnímu GoldenEye 007 nemám nijak nostalgický vztah. Jeho domovská konzole Nintendo 64 byla v tuzemsku raritním zbožím, takže jsem o této vychvalované FPS dlouho akorát četl v herních časopisech a zahrál si ji až mnoho let po jejím vydání. Proto snad mohu zodpovědně říct, že nepatří ke hrám, jejichž význam by byl pouze historický a které už dnes dovedou málokoho skutečně oslovit. Agent 64 přitom není ničím jiným než zdařilým pokusem GoldenEye 007 co nejvěrněji napodobit. Část hráčů bude takové staromilství odmítat, část si bude stěžovat, že tam oproti originálu chybí ta či ona drobnost, ale pro ty ostatní zbude jednoduše zábavná střílečka. Ovládání na gamepadu vychází z xboxového remasteru duchovního nástupce GoldenEye 007, hry Perfect Dark, a nemám vůči němu námitek. Naopak míření myší by ještě potřebovalo doladit. Hra má vyjít tento rok v early accessu, takže na opravy a zpětnou vazbu hráčů by měl být dostatek prostoru.

Trepang2 / Trepang Studios

Máte rádi kultovní F.E.A.R. od Monolith Productions a nelíbily se vám posuny, s nimiž přišla obě jeho oficiální pokračování? Pak je tu právě pro vás Trepang2. Tato indie střílečka je ve vývoji již řadu let a nové demo dokazuje, že se čekání vyplatilo. Takhle intenzivní a stylové přestřelky v duchu hongkongských akčních filmů opravdu jen tak nějaká hra nemá. Na rozdíl od svého předobrazu Trepang2 neředí akci hororovými lekačkami, ale obohacuje ji o možnost využívat kromě brutální síly také stealth mechaniky. Skrytý postup ostatně ulehčuje skutečnost, že se hlavní hrdina dokáže krátkodobě zneviditelnit. Nepřátelé útočí zásadně ve skupinách a je třeba vůči nim uplatňovat částečně taktický postup zahrnující rychlé střídání útočných pozic a kombinování palného arzenálu s kontaktními údery a kopy. Plné verze bychom se měli dočkat již v tomto roce.

Anger Foot / Free Lives

Představte si takové hodně naštvané a naspeedované Battletoads z pohledu první osoby a s dunivým techno beatem jako všudypřítomným hudebním podkresem. Od vývojářů z Free Lives, kteří mají na kontě mimo jiné hry Broforce, Gorn nebo Genital Jousting, konzervativní hru čekat nelze. Hráč ovládá antropomorfního žabáka, jehož úkolem je vyčistit město od kriminálníků. K tomu mu dopomohou především jeho mocné kopance a zbraně, které posbírá cestou. Krátké levely se odehrávají ve zběsilém tempu, neboť hráče může zabít jediný dobře mířený výstřel a jeho nepřátelé v podobě zločinných obojživelníků mají početní přesilu. Je tedy nutné uplatnit jak bleskurychlé reflexy, tak kreativní užití okolních předmětů a záměrně přehnané fyziky. Koho neodradí stylizovaná grafika, pracující s estetikou ošklivosti, a fekální humor, ten najde v Anger Foot neotřelou a návykovou zábavu.

Pavol Kunca    

Naiad / Hiwarp

Toto je první hra jednoho jediného vývojáře Hiwarp, kde hrajete za vodní nymfu Naiad, která se snaží všemožně pomoct všemu zvířectvu a rostlinstvu žijícímu u řeky. Naiad plave v jejím toku, vyhýbá se různým překážkám a snaží se být nápomocná všem, kdo její podporu očekávají i neočekávají. Graficky hra působí velice jednoduše a hraní vás přivede do dob dětských hrátek. Přesně této věkové kategorii bych hru doporučil nejvíce. Negativum vidím v ovládání hlavní postavy, kde klávesnice nestačí na 360stupňové otáčení a hra je určena spíše pro ovladač. Celkový dojem z hry je kladný, proto si tuhle nezávislou minimalistickou srandičku přidávám do svého wishlistu na Steamu a držím Hiwarp palce.

Turbo Golf Racing / Hugecalf Studios

Vezmete auto, na něj připevníte pluh a tadá… Máte univerzální golfovou pálku, kterou se snažíte za co nejkratší čas trefit jamku a vyhrát nad dalšími soupeři v této online hře Turbo Golf Racing. Do singleplayeru nás hra nepustila, a tak nám nezbylo nic jiného než si zahrát s lidmi online zápas. Ovládání a grafika jsou v úplném pořádku, trochu zlobí optimalizace, ale nejedná se o nic nervy drásajícího. Vývojář Hugecalf Studios připravuje zajímavý koncept hry, a co je velké plus, multiplayer nebyl mrtvý a dalo se zapařit i s přáteli. Milí herní kolegové, tenhle mix Rocket League a Golf With Your Friends za rozumnou cenu se vyplatí minimálně vyzkoušet.

Sweet Transit / Ernestas Norvaišas

Příjemné piano nás zde melodicky uvítalo a také doprovázelo po celou dobu hraní této nezávislé hry. Sweet Transit nás přenáší do světa lokomotiv, páry a novověkých fabrik, ochutnávka tohoto dema však nebyla moc přitažlivá. Špatné vysvětlivky a neharmonicky představený svět nenabízel nic, co by nás dlouhodobě zaujalo. I když trailery a ukázky vypadají hezky, samotné hraní na ně moc dobře nenavazuje, ale uznávám, že zde může jít i o moji herní nezkušenost. Každopádně vývojářovi Ernestasi Norvaišasovi silně držíme palce, aby se mu hra povedla podle jeho představ a slavila aspoň takový úspěch jako nezávislý a konkurenční Train Valley, nebo spíše jeho populárnější druhé pokračování.

Další zajímavé kousky, které se nám do výběru nevešly, ale také stojí za váš čas    

Boxville
Nine Sols
Faerie Afterlight
The Last Worker
Paradox of Hope VR
Midnight Fight Express
Destroy all Humans! 2 - Reprobed

Nikola Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Jan Pinc

Korektor, kterého občas políbí múza. Jeho specialitou jsou hry příliš staré, nudné, obskurní nebo bizarní na to, aby kohokoliv zajímaly. Je vášnivým lovcem achievementů a rád vše dohrává na 100 %. Zbožňuje české lokalizace, alespoň tedy ty povedené. Po nocích stále ještě oplakává Adobe Flash Player a svoje stařičké PSP.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.