PowerBeatsVR - Cover

PowerBeatsVR – profesionální cvičení ve virtuální realitě

22. 11. 2021
Zdroj náhledu: IGDB

Je to tak, máme tu další VR rytmickou fitness hru, PowerBeatsVR od studia Five Mind Creations. A pokud ji srovnám s předchozím titulem OhShape nebo Song Beater, workout je tu ještě na mnohem vyšším levelu. Ne nadarmo tato hra vyhrála ocenění za nejlepší Kardio a Fitness VR hru roku. A není se čemu divit. Naleznete zde více než 50 profesionálně navržených tréninků, které rytmicky zapadají do dvou základních hudebních balíčků s 24 písněmi.

Klasický gameplay, tak jak ho známe

Stejně jako u jiných rytmických VR her je vaším úkolem trefovat různé prolétávající předměty, a jiným se naopak vyhýbat. Po zapnutí hry vás PowerBeatsVR provede krátkým tutoriálem. Začínáte pouze se svými pěstmi, kterými trefujete létající koule. Jsou zde základní koule, kterých se stačí i jednoduše řečeno dotknout a ony se rozbijí, anebo také jejich těžší verze, kdy se do pohybu musíte pořádně opřít, abyste je rozdrtili. Dále tu jsou vodicí čáry, jejichž dráhu svýma rukama jednoduše pohybově kopírujete a získáváte body. Klasicky zde také existují létající předměty, kterým se musíte naopak vyhnout, a také různé stěny a tunely, do kterých se musíte vejít. Významným rozdílem oproti jiným hrám je, že nemůžete v konkrétním levelu zemřít. Při netrefování se nebo narážení do stěn pouze nedostáváte žádné body.

Přesto vám PowerBeatsVR dá pořádně zabrat

Hra není pro ty, kteří hledají pouze příležitostnou rytmickou hru. Můžete se toho pokusit docílit s režimem pro začátečníky, ale jakmile se trochu zlepšíte, i normální režim vám pošle pořádné fyzické výzvy. Dostupné skladby zahrnují více než 50 tréninků, které se mohou výrazně lišit i na stejné úrovni obtížnosti. Dohromady PowerBeatsVR nabízí tři obtížnosti – začátečník, pokročilý a expert. Na experta z vás bude zaručeně kapat pot, když se budete ze všech sil snažit orientovat v šíleném tempu a v různých překážkách, kterým budete vystaveni. Je to opravdu docela bláznivý zážitek, který máte možnost ve VR vyzkoušet. Pokud si myslíte že si na začátku, kdy máte k dispozici pouze své pěsti, vystačíte s boxováním, jste na omylu. Koule na vás přilétají v takovém tempu a umístění, že budete nuceni kombinovat různé bojové techniky. Stěny, které na vás přicházejí z několika různých směrů, vás nutí doslova skákat ze strany na stranu, a to často dohromady s intenzivním dřepováním. Jednotlivé skladby jsou neuvěřitelně intenzivní a vy si užijete skvělé vyčerpávající cvičení.

Zdroj: Five Mind Creations

Automatické mapování vlastních skladeb je na výbornou

V základních dvou hudebních balíčcích najdeme 24 různých skladeb. Na můj osobní vkus mi hudba moc rozmanitá nepřišla a neužívala jsem si ji natolik jako v jiných hrách. Ale to je otázka osobního vkusu. Pokud se ani vám hra do vkusu netrefí, vůbec to nevadí, protože PowerBeatsVR umožňuje používat i své vlastní písničky, které vám na výbornou i namapuje. Můžete si také vytvářet vlastní playlisty, ve kterých si můžete vyzkoušet například i nekonečný režim.

Vše si nastavíte vám na míru

PowerBeatsVR umožňuje také uzpůsobení herního prostředí na míru. Nastavujete si svou výšku a velikost herního prostoru. Z grafických prostředí si můžete vybrat mezi oblohou, pouští, vesmírem a středověkem, kdy se vám změní veškeré předměty, aby do celkového, vámi zvoleného konceptu zapadaly. V rámci samotného gameplaye si můžete nastavit různé modifikátory, jako žádné zdi, pouze silné koule nebo super rychlost. Dle těchto nastavení se vám snižuje nebo zvyšuje multiplikátor bodů. Můžete si dokonce nastavit i velikost jednotlivých míčků a otvorů ve zdech.

Zdroj: Five Mind Creations

Síň slávy nesmí chybět

Nebylo by to ono, kdybyste se v rámci herní komunity nemohli svou šikovností ve sbíráním bodů srovnat, a tak se po konci písničky vždycky najdete ve výsledkové tabulce pro konkrétní obtížnost. Vyfiltrovat si můžete také konkrétní zbraň. Po počátečních pěstech si postupně odemykáte kladivo, štít a výkonné rukavice.

Přizpůsobit se musíte i vy

Pro jednotlivé zbraně jsou jednotlivé skladby namapovány stejným způsobem, musíte se jim tedy svým stylem rozbíjení přizpůsobit, protože je opravdu rozdíl něco napřímo rozbít pěstí, nebo kladivem s dlouhou rukojetí. Takto hra zajišťuje, že vás jednotlivé úrovně nepřestanou bavit. Dále na rozdíl například od Beat Saberu, kde se stěn můžete mečem dotýkat bez jakékoliv penalizace, u Powerbeats se nemůžete dotknout stěn ani svou zbraní. Na to je na začátku obtížnější si zvyknout.

Zdroj: Five Mind Creations

Třešničkou je podpora externích monitorů srdečního tepu

PowerBeatsVR jako perfektní fitness hra umožňuje napojení na vaše chytré hodinky a náramky a rovnou přenáší váš tep, kalorie a další informace do hry. Pokud externí zařízení nemáte, hra to na základě toho, jak vám to jde, a na dodaných údajích o váze, věku a pohlaví přibližně vypočítá sama. Super je také údaj, kolik jste za daný den či celou hru udělali dřepů. A že jich bude více než dost. PowerbeatsVR vás opravdu nenechá zahálet a budete muset hodně kmitat, abyste všechno na vyšších rychlostech stíhali. Je potřeba také docela dost prostoru pro přesouvání se z jedné strany hrací plochy na druhou a dělání výpadů.

PowerBeatsVR je skvělou hrou pro fitness nadšence, kteří se budou chtít neustále zlepšovat a pokořovat své vlastní výkony. Díky možnosti automatického mapování vlastních skladeb a různého nastavení prostředí hra umožňuje vysokou znovuhratelnost. Bonusem je pak podpora monitorů srdečního tepu. Pokud ale úplní nadšenci do cvičení nejste, hra sama o sobě tolik zábavná není.

• profesionální cvičební programy
  • různá prostředí
  • automatické mapování vlastních skladeb
  • podpora monitorů srdečního tepu
  • mimo cvičení není tak zábavné samo o sobě
  • prvotní výběr písní mi přišel dost omezený
  • spíše pouze pro fitness nadšence
Platforma Valve Index
  • Datum vydání 18.11.2020
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.