Skully - Cover

Lebka Skully a souboj živlů

28. 11. 2021

Herní vývojář Finish Line Games si pro nás hráče připravil skvělou skákačku s názvem Skully. Hra je pojmenována po lebce, kterou vyplavilo moře na tajuplný ostrov. Na něm zuří válka mezi božstvem ohně, vody, vzduchu a země. Každé božstvo představuje jeden bůh a všechny božstva jsou spolu v rodinném svazku. Právě poslední z božstev představuje Terry, který vdechuje Skullymu život a prosí nás (jelikož za Skullyho hrajeme my) o pomoc v boji proti běsnícím živlům, které ovládají čtyři již zmínění bohové.

Prohopsej svět živlů se Skullym

Jak jsme již v úvodu zmiňovali, Skully se na začátku hry ocitne na tajuplném ostrově, kde ho Terry učí různé finty. Naším úkolem je za pomoci Skullyho přeskakovat různé překážky a dostat se tak na konec levelu. Skully se rád po zemi kutálí, a to poměrně svižným tempem. Je tudíž potřeba být během hraní nejen opatrný, ale i poměrně dost šikovný a svižný. Na mapách máme různé checkpointy, které představují rašeliniště, na nichž si můžeme doplnit životy a uložit hru. Postupně se nám odemykají i tři různé postavičky, které si můžeme aktivovat ve hře právě v již zmíněných rašeliništích. První odemčená postavička je silová, s její pomocí si můžeme ulehčit různé překážky v částech mapy, kde je potřeba více síly. Zároveň tato postavička umí Skullyho házet, což se také hodí během procházení některých levelů. Druhá odemčená postavička dokáže prosprintovat ve velké rychlosti různé zábrany. Díky ní dokážeme přenášet i vybrané kameny, které nám poslouží jako plošiny, ale tento přenos je omezený jen horizontálním pohybem. Vertikálně je dokáže přenášet třetí postavička, jejíž další schopností je dvojskok. Ve hře tedy často musíme uvažovat a kombinovat schopnosti těchto postaviček, abychom dosáhli progresu.

Skully - Rychlostní postavička v nádherné přírode

Tajemný a nádherný ostrov

Herní prostředí a nádherná grafika, to je jednoznačně první věc, která ve hře zaujme. Překrásné zpracované lokality, každé charakteristické pro nějaký živel, nás provází celou hrou. Od subtropického ostrova přes vodní hladiny, jeskyně, lávová pole… Postavičky z bažin vypadají také velmi vkusně. Jedna naše výčitka však míří k chybějícím příběhovým animacím, které jsou nahrazeny komentovanými snímky. Hra Skully se skládá z 18 různých levelů plných napětí, ale také velké propracovanosti. Opravdu se nám během celé doby hraní (přibližně 7 hodin) nestávalo, abychom se nudili. Každý z levelů přináší nějaké oživení, Skully tak stále dostává nový nádech, a tím pádem neupadá do cyklického stereotypu. Příběh, i když kvůli chybějícím animacím prvotně vypadá fádně, se opravdu drží vysoké úrovně a na nás tedy čeká množství nečekaných zvratů a zápletek.

Ovládej ho raději ovladačem

Hraní za lebku Skully je v podstatě primitivní a složité zároveň. Hra je víc stavěna na ovladač než na klávesnici a to je v některých pasážích hry citelné. Není to však nic, co by od hry mělo odradit, spíš jde o námi zvýrazněnou drobnost. Ze začátku jednoduché levely působí velmi složitě, ale jak postupně nabudeme cit v ovládání, Skullyho živelný svět si můžeme velmi mile užít. Během časového rozmezí, kdy budeme získávat skill v ovládání, nám však některé překážky, které už procházíme posté, mohou pěkně zvednout tlak. V hře jsme si všimli pár bugů, ale je jich minimální počet. Asi nejcitelnější z nich je při přesouvání se na dynamických kamenech, na kterých dělá postavičkám problém Skullyho spolknout, protože animace natáhne Skullyho pryč z dosahu postavičky, a my si tak musíme počkat, než se pohyblivý kámen vrátí nazpět na místo, aby se animace dokončila. Pohyblivým kamením hýbeme zmáčknutím tlačítek na myši a dokážeme je přenášet z místa na místo. Umíme ho dokonce našimi postavičkami přinutit hýbat se cyklicky, z jednoho místa na druhé a zpět. V tomto pohybu ale musíme naši postavičku opustit a jít si pro další do bažiny. Dohromady máme povoleno kombinovat tři postavičky naráz. Zde bychom neměli zapomenout přepnout si klávesnici (ve Windows) do angličtiny, aby byla plně kompatibilní se hrou. Skully nabízí k hraní jen singleplayer. V něm se nám sběrem květin postupně odemykají „extras“, která nás vtahují více do pozadí hry.

Skully je velmi milá hra, ve které musíte překoulet a přeskákat 18 různých zajímavých levelů. Je doprovázena nádhernou grafikou, minimem chyb i bugů a zaručí vám několikahodinový herní zážitek. Příběh je jednoduchý, plný zvratů a rozhodně přidává plusové body. V konečném důsledku se u lebky Skully neubráníme dobrým pocitům, a proto vřele doporučujeme hru (hlavně ve slevě) koupit.

• nádherná grafika
  • vysoká propracovanost
  • minimum bugů
  • achievementy
  • slabé příběhové zpracování animací
  • Datum vydání 04.08.2020
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.