Train Station Renovation

Train Station Renovation – pro milovníky vláčků

11. 11. 2021
Zdroj náhledu: Live Motion Games

Simulátorů je v dnešní době nepřeberná řada, od budování firem či zoologických zahrad přes řízení kamionů i autobusů po hraní si na bezdomovce, popeláře, farmáře, opraváře a další profese. Nyní je tu nový simulátor z prostředí vláčků, kde ale tyto mašinky nebudete řídit, nýbrž budete renovovat zpustošená nádraží.

Train Station Renovation Gemtown

Dejme se do práce

Train Station Renovation obsahuje deset nádraží, která jsou ve velmi špatném stavu. Vaším úkolem tak bude obnovit jejich zašlý lesk a slávu. Prostředí je opravdu bohaté a rozmanité, vydáte se do bažin, kde stojí menší vlaková zastávka, či do velkoměsta, kde na vás čeká výzva v podobě obrovské nádražní haly.

Na každém nádraží na vás čeká řada úkolů, které je potřeba splnit. Jedná se o nejrůznější opravy technického rázu, a tak budete muset využít speciálních nástrojů, které si vždy s sebou vezete ve svém autě. Občas využijete velké štípací kleště, abyste se dostali přes zámek do elektrické rozvodné skříně a obnovili přívod elektrického proudu, jindy vezmete do rukou pumpu a odčerpáte vodu ze zatopených prostor. Splnění těchto úkolů je podmínkou ke zdárnému dokončení renovace daného nádraží.

Třídit, čistit, luxovat

Práce na nádraží je opravdu hodně a nebude se týkat jen oprav samotných budov. Je potřeba vyměnit ztrouchnivělé pražce, obrousit zrezivělé koleje, opravit brzdný systém vagónů a vyměnit v nich rozbité sedačky. Dále musíte uklidit všechny odpadky, vyházet rozbité lavičky a opravit okna a dveře. Na všechny tyto činnosti využijete nástroje, kterých je ve hře nepřeberná škála. Do rukou se vám tak dostane klíč, bruska, páčidlo, ale i mop a vysavač. Tyto nezbytné pomůcky si můžete i vylepšovat, respektive je vyměnit za lepší a efektivnější nástroje. Jedním z důležitých pomocníků při práci je radar. Ten vám po aktivaci ukáže v daném rádiu, co je potřeba ještě upravit. Červeně vám tak zvýrazní nesesbírané odpadky i neopravené předměty. Radar lze taktéž vylepšovat, čímž zvýšíte jeho rádius či ho budete moci častěji použít.

Nejčastější vaší činností bude úklid. Prázdné skleněné láhve, krabice, pytle, ale i betonové kusy zdí, starý nábytek a další odpad se válí všude po stanici a jejím okolí. Tento odpad můžete sesbírat do jakéhosi inventáře, který po naplnění vyprodukuje pytel s odpadem. Ve hře funguje třídění odpadu, a tak když sesbíráte mnoho prázdných lahví, naplníte zelený pytel se sklem. Ten následně můžete vyhodit do kontejneru. Kontejnery jsou zde dva, a to na směsný odpad a tříděný odpad. Každou věc můžete vyhodit do směsného odpadu, pokud ale lze třídit, připravíte se tak o značnou část peněz, jelikož za každý správně vytříděný odpad získáváte finanční odměnu. Naopak za špatně vhozený pytel, například pytel se směsným odpadem vhozený do papíru, dostanete finanční postih. Sbíráním odpadků ale vaše činnost zdaleka nekončí. Je potřeba také smýt všechna graffiti ze zdi, zamést pavučiny v rozích místností a zamalovat díry na zdech.

Čas na renovaci

Po nezbytných úpravách okolí a celkovém úklidu se můžete vrhnout na rekonstrukci. Na každém místě dostanete seznam věcí, které je nutné do daných prostor pořídit. Potřebné vybavení a nábytek si můžete nakoupit pomocí vašeho tabletu. Nabídka předmětů není zrovna největší, nicméně vám dává určité možnosti, jak prostory originálně vybavit. Rozmístění nábytku je už zcela a čistě na vás, takže můžete vytvořit originální kanceláře i útulné a příjemné čekárny plné květin a posezení.

Postup v daném levelu navyšujete plněním úkolů či celkovou renovací a úklidem nádraží. Za dosáhnutí určitého procentuálního postupu získáte hvězdičku. Těch lze získat maximálně pět, přičemž ta poslední vám náleží za splnění 98 % všech úkolů na onom nádraží. Je nutné získat alespoň jednu na odemknutí nového nádraží k renovaci. Vyplatí se však dokončit nádraží na všech pět hvězdiček, jelikož za ně si následně můžete vylepšovat ony nástroje. Navíc dostáváte i další odměny, jakými jsou například nové vagónky na hraní.

Když vás úklid omrzí

Pokud již nemáte chuť hrabat se v harampádí a umývat počmárané zdi, ve své kanceláři najdete místnost s obrovským modelem pro vláčky. Zde si můžete vytvořit svůj vlastní vlak s vagónky a projet si vytvořenou trať. Je to zajímavé a příjemné zpestření, které přidává do hry trochu toho řízení vláčků.

Zpracování hry je poměrně dobré. Graficky to není žádná hitparáda, ale taktéž neurazí. Ovládání je příjemné, nástroje jsou dostupné na velkém kole, z kterého si rychle a efektivně vyberete vámi potřebný nástroj. Předměty, které zakoupíte v tabletu, máte dostupné na liště. Trochu nemotornější je chůze s odpadky – zejména pokud se prodíráte úzkým místem, tak se vám často stane, že se s pytlem zaseknete. V pozadí hraje příjemná hudba, která ale časem začne být repetitivní. Hra taktéž obsahuje achievementy, které jsou skvělou motivací k pokračování ve hraní.

Chystané DLC

Hra zdaleka neřekla své poslední slovo. Vývojáři si pro nás připravili pokračování úklidu a renovací nádraží, a to v zcela novém rozšíření s názvem Train Station Renovation – Germany DLC. Do hry tak přibyde devět nových nádraží situovaných v německých končinách, které jistě přinesou další hodiny zábavy. Mimo jiné získáte další designové předměty a nový nábytek, kterými budete moci vylepšit dříve zpustošené prostory. Datum vydání – v polovině ledna příštího roku.

Train Station Renovation je velmi povedený simulátor, který nabízí přestavbu deseti vlakových stanic. Hra je propracovaná, nabízí širokou škálu nástrojů i úkolů, bohužel trochu menší je výběr nábytku a dalších předmětů potřebných pro renovaci prostor. Zajímavě zpracované je třídění odpadu. Graficky si hra drží průměr, i ovládání by mohlo být o chloupek lepší. Velkým přínosem jsou stále vycházející updaty i chystané rozšíření hry.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• deset různorodých vlakových nádraží
  • třídění odpadu