Brothers - A Tale of Two Sons - Remake

Brothers: A Tale Of Two Sons – remake, co vás vezme za srdce

19. 4. 2024

Brothers: A Tale of Two Sons není jenom hra. Je to dobrodružství, které vás vtáhne do svého poutavého příběhu a nechá vás prožívat emoce, které málokterá gamesa dokáže předat. Před lety mi u tohoto titulu ukápla nejedna slza a po dekádě jsem si zas prošla celým procesem ohromení, nadšení a zármutku. Bratři získali několik prestižních ocenění včetně ceny BAFTA za herní inovaci nebo VGA za nejlepší videohru na Xbox v roce 2013. Mnohými byl titul označen za jednu z nejvlivnějších her desetiletí a jeho nynější remake opět získává kladná hodnocení kritiků.

Hra, či v tomhle případě lze říct i příběh, který vypráví o dvou bratrech, je předchůdcem populárních „párových“ her. Josef Fares během vydání původní hry nebyl ve světě gamingu známý. To se ale velice rychle změnilo, neboť přišel na trh s něčím doposud nevídaným. Není tedy divu, že se stylu těchto her držel, a má proto nyní na kontě i další, dokonce úspěšnější tituly pro dva, jako je It Takes Two nebo A Way Out. Oba vytvořilo studio Hazelight, které bylo založeno Faresem v roce 2014. Dvě hlavní postavy byly Faresovou specialitou, už když byl filmovým režisérem, a jeho komediální snímek Honem! Honem!, který sleduje příběh dvou kamarádů, jimž ženy narušily životní stereotyp, nemá vůbec špatné hodnocení.

Hlavní děj

Jak už jste se mohli dozvědět z názvu Brothers: A Tale Of Two Sons, tříhodinový příběh vypráví dobrodružství dvou bratrů Naia a Naiee, kteří nemají zrovna lehký život. Přišli o svoji matku, která se utopila před očima malého Naieea, a aby toho nebylo málo, jejich otec začal umírat pod náporem nemoci. Bratři se proto vydávají na strastiplnou cestu pro lék, aby svého otce uzdravili. Brzy však zjišťují, že žádný lék neexistuje, a proto svoji naději a úsilí vkládají do nalezení legendárního stromu života, jehož voda by otce mohla zachránit. Během své cesty potkávají vlky, troly a další bytosti. I když mají jasný cíl, najdou si čas pomoci ostatním. Ne vždy se jim to ale vyplatí (kdo hrál, určitě ví, na co narážím). Musí se vypořádat nejen s fyzickými a logickými překážkami, ale také s dojemnými výzvami. Každé setkání a každá událost mají svůj vlastní význam a přispívají k celkovému vývoji postav i děje. A jak už je známo, všechno má svou cenu.

Napravený režim kooperace

Stejně jako tomu bylo v původní verzi, gamesa je stále primárně singleplayerem. Jednou polovinou ovladače tedy ovládáte staršího bratra a druhou polovinou mladšího. Hraní za dvě postavy naráz je stále jedinečností tohoto titulu, jenže v původní hře spoustě fanouškům, včetně mě, chyběl režim kooperace. Ono se to i nabízí, když hrajete za dva bratry, co si navzájem musí pomáhat v reálném čase. Jediná možnost, jak jste mohli pařit se svojí druhou polovičkou či nejlepším kamarádem, tak bylo rozdělit si ovladač napůl. Ale ne doslova. Jednu polovinu ovladače jste ovládali vy a druhou váš parťák. Což není úplně pohodlné, co si budeme. Tím pádem byla kooperace větším lákadlem na očekávaný remake než nový kabát hry.

Při zapnutí kooperačního režimu si můžete vybrat, kdo chce mít na starost jakého sourozence, a po zbytek hry ovládáte jenom určitou polovinu svého ovladače. Ovládání je pro vás tedy stejné, jako byste si dělili ovladač napůl, ale aspoň se o něj nemusíte přetahovat. Jedná se však o offline kooperaci a absence online možnosti spoustu lidí nepříjemně překvapila. Ještě aby ne, když skoro vše je dneska online. O to větší překvapení to bylo, vezmeme-li v potaz, že hry na stejné bázi tuto funkci mají. Tenhle problém však částečně řeší funkce Remote Play na Steamu. Mezi kooperací a singleplayerem lze pohodlně přepínat v pause menu, takže kvůli vetřelcům nemusíte zbytečně začínat od znova.

Zdroj: IGDB

Ve dvou se to lépe táhne

Bratři si celou dobu navzájem pomáhají. Jeden bez druhého by zkrátka daleko nedošli. Každý z kluků má svůj vlastní charakter a dovednosti, které jsou klíčové pro řešení různých hádanek. Starší bratr Naia je vyšší a silnější, v průběhu cesty na svého sourozence dohlíží a ochraňuje ho před vším nebezpečným, jako jsou třeba hladoví vlci v noci. Naopak mladší Naiee je díky svému drobnému tělu mrštný a dokáže proklouznout na místa, kam dospělí ne. Na druhou stranu ale neumí plavat a musí spoléhat na svého staršího bráchu. Společně dokážou překonat všelijaké překážky anebo přesouvat věci, které by sami neutáhli.

Dechberoucí vizuál

Vylepšené vizuální zpracování přináší ještě hlubší zážitek. Grafika je zkrátka kouzelná, a i přes svoji jednoduchost dokáže vykreslit svět plný krásy, tajemství a nebezpečí. Všude, kam vás nohy zanesou, objevíte promyšlené detaily a prostředí, které působí živě a autenticky. Od malebných vesniček až po rozlehlé lesy či pohlcující jeskyně, každý herní prostor vás okouzlí svou jedinečnou atmosférou a vizuální estetikou. Remasterovaná grafika přináší také bohatší barevnou paletu, vylepšené osvětlení a stíny, které dodávají scénám dynamiku a živost. A to, že sem tam vypadne textura, snad promineme, ne?

Slast pro vaše uši

Audio stránka hry je rovněž pozoruhodná. Hudba je emotivní a nádherně skloubená s dějem, což pomáhá vyvolat silné emocionální reakce u hráčů. Od klidných a meditativních melodií, které doprovázejí prozkoumávání idylických prostředí, až po dramatické skladby, které vyvolávají napětí a vzrušení v klíčových momentech příběhu. Hudba je skutečně jedním z pilířů, který fanoušky vtáhne do světa.

Zdroj: IGDB

Vedlejší interakce

Brothers: A Tale Of Two Sons Remake není jen o průchodu příběhem, ale také o objevování drobných detailů a zajímavostí. Čas strávený nad hrou si můžete příjemně prodloužit tím, že odbočíte z cesty a budete se věnovat vedlejším interakcím. Ať už se pokocháte klidným výhledem z laviček, na které si můžete společně sednout, či strávíte čas s dalšími obyvateli vesnice, nebo prohodíte slovo s pocestnými. Jako bonus, každý z bratrů na podněty reaguje jinak, což dodává hře rozmanitost. Nad hlazením kočky mladším bratrem jsem strávila celkem dost času. Co k tomu říct, byl to roztomilý okamžik. Naiee je však zároveň uličník a může se stát, že na rozdíl od svého rozvážného staršího bratra bude kolemjdoucí provokovat.

Během tříhodinového příběhu se stalo tolik zvratů, že jsem to ani nestíhala vnímat. Srdcervoucí děj Brothers: A Tale Of Two Sons Remake vás vtáhne na první dobrou a od hry nebudete chtít odtrhnout oči. Až vám je pak líto, že je po všem. Nicméně kouzelný dojem ze hry kazí bugy, které snad vývojáři časem napraví. Unikátní ovládání ve hře přetrvalo a zase vám zabere dobrou chvíli, než si na ten chaos zvyknete. Pokud jste na původní hru nenarazili, remake je skvělou příležitostí na to, tu chybu napravit. A pokud jste titul už kdysi hráli, můžete si užít nostalgickou jízdu za doprovodu moderního vizuálu.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Vanessa Burdychová.

• emotivní, svižný příběh
  • nenáročná hra, na oddech