CarX Drift Racing Online - náhledovka

CarX Drift Racing Online – nejlepší virtuální driftování

8. 5. 2022

Dnešní recenze bude po nějakém čase zase trošku o něčem jiném. Za prvé si nezhodnotíme nějakou novodobou pecku, nýbrž se vrátíme o pár let zpět, konkrétně do roku 2017. V tomto roce spatřila světlo světa zajímavá závodní hra, nebo spíše simulátor, CarX Drift Racing Online, který na monitory našich počítačů přináší detailní zpracování driftu. Kam se za těch pět let CarX Drift Racing Online posunul a jestli si skutečně zaslouží samolepku simulace, si povíme v dnešní recenzi. Za druhé bude potřeba některé věci brát trochu s nadhledem, jelikož hodnotíme hru z roku 2017 a přece jen některé věci by za normálních okolností v dnešní době bez nějakých poznámek a výtek neprošly, ale o tom si povíme až později.

Pro jednoho i více hráčů

Možná si říkáte, proč poslední CarX nese označení Online. Je to tím, že kromě klasické kariéry pro jednoho hráče zde nalezneme i multiplayer. K mému překvapení je hra pro více hráčů i po těch letech docela aktivní. V době, kdy jsem CarX Drift Racing Online recenzoval, se ve hře nacházelo přibližně tři a půl tisíce souběžných hráčů, což je mimochodem o hodně více než například u hack and slash RPG titulu Babylon’s Fall – ano, je to tvrdé, ale je to tak. Jsem rýpavé povahy a přirovnat CarX z roku 2017 k novému titulu od AAA studia s několikanásobně vyšším rozpočtem jsem prostě musel, pardon. Připojit se můžete ke klasickým serverům vytvořeným hráči nebo využít oficiálního šampionátu v driftování, v němž soutěžíte s dalšími hráči o nejlepší umístění. Připojení do hry pro více hráčů bylo po celou dobu bezproblémové a jde vidět, že se o hru vývojáři neustále starají. Je ovšem otázkou, zda tomu bude i po září letošního roku, kdy má vyjít nový díl. Titul navíc podporuje i cross-play hraní mezi PC a konzolemi.

Pokud vás online závody nebaví a chcete si užít hru primárně v singleplayeru, i zde máte několik možností. Hra se rozděluje na tři režimy. Tím prvním je klasické driftování, v němž je úkolem dosáhnout co nejvyššího počtu bodů, přičemž je vaše jízda odměněna zlatou, stříbrnou nebo bronzovou medaili v závislosti na dosaženém skóre. Ve druhém režimu, tzv. Tandem Driftu, máte za úkol přesně trefovat určitá místa na trati a jiným se zase vyhnout. Kromě toho závodíte s protivníkem, kterého musíte díky jízdě v těsné blízkosti donutit k nějaké chybě, abyste tento závod vyhráli. Třetím a posledním režimem je klasická časovka (Time Attack), kde už samotný název naznačuje projetí každé trati v co nejrychlejším čase. I v tomto případě platí hodnocení v podobě tří druhů medailí. Za každý dokončený event obdržíte kromě medaile i finanční odměnu a body XP, které určují vaši úroveň. Samotná herní nabídka je tedy skutečně pestrá. Ale jak už to bývá zvykem, nic není úplně dokonalé, což platí bohužel i zde.

Bohatý vozový park

Abychom si však mohli některá negativa vysvětlit, musíme se nejdříve podívat do zdejší garáže. Vozový park je velmi bohatý, takže pokud si z nějakého důvodu potrpíte na rozsáhlý výběr aut, CarX Drift Racing Online vám tuto možnost nabídne. Mně osobně stačilo ke štěstí jedno auto, ke kterému jsem si dokupoval nové typy motorů a ostatní estetické či technické doplňky, ale pokud si chcete všechny okruhy projet s každým typem auta, není problém. Připravte se ovšem na obrovské množství stráveného času. Tím jsme se konečně dostali k onomu negativu, které jsem zmínil v předchozí kapitole. Pokud si totiž do vaší garáže zakoupíte nové auto nebo si na vaše dosavadní pořídíte nový typ motoru, počítejte s tím, že všechny závody budete muset absolvovat znovu od začátku. Každý event a jeho výsledek se totiž váže na dané auto či technickou specifikaci vozu, se kterou jste daný okruh projeli. Není tedy možné lehčí závody odjet s tím nejzákladnějším a slabším autem a na ty těžší následně použít nějaké výkonnější. Vše posléze musíte dělat znovu.

Tento aspekt možná nebude vadit zarytým fanatikům driftování a v některých ohledech je to i dobře, že vás hra nutí tímto způsobem otestovat každé auto na všech tratích. Je však otázkou, zda je to z dlouhodobého hlediska zábavné. Pro mě osobně to nikterak velká zábava nebyla a celou hru jsem odjel s jedním jediným autem a dvěma specifikacemi, což samozřejmě jde. Pro driftování jsem si zvolil technickou specifikaci vhodnou pro drift a časovku jsem zase absolvoval se závodním motorem, jenž vygeneroval vyšší rychlost a plynulejší zrychlení auta.

Jízdní model se povedl na jedničku

Co určitě musím na hře CarX Drift Racing Online pochválit, je špičkový a vyladěný jízdní model. Auta se na tratích chovají opravdu reálně a snadno poznáte, jakou technickou specifikaci máte momentálně na voze nainstalovanou. Každá specifikace, ale i auto, vyžaduje trochu odlišný jízdní styl a přístup k ovládání a určitě zde neplatí pravidlo, že když s jedním vozem zajíždíte ty nejlepší možné výsledky, automaticky budete i s dalším. Hovořím z vlastní zkušenosti. Tato hra není žádnou kamarádskou arkádou, ale ani vyloženou krvelačnou simulací. Jedná se spíše o takovou krásnou simulaci se špetkou arkády, který nějaké to cvičení a trénování po hráči přece jen požaduje. Pokud jste v závodních hrách zdatní, nebude pro vás pochopení zdejšího ovládání představovat nikterak velký problém. Absolutní začátečníci se ovšem musí připravit na pár hodin usilovného tréninku.

Vizuální stránka je na dnešní poměry již slabá

Jak už jsem v úvodu recenze psal, CarX Drift Racing Online je titulem z roku 2017, a tudíž některé aspekty již neodpovídají dnešním standardům. Vizuální stránka zrovna patří mezi ně. I přes fakt, že se vývojáři o hru stále relativně dobře starají, nebyl vizuál za ta léta asi nijak zásadně změněn a při pohledu na jakoukoliv trať či auto už je zub času poznat. Pokud jste dosud neměli možnost tento titul vyzkoušet a třeba byste to měli v plánu, musíte horší grafiku překousnout, což pro některé hráče může představovat problém. Na druhou stranu za to v celkovém součtu hra stojí a přece jen se CarX Drift Racing Online prodává v základní edici za 12,49 euro bez slevy, takže díky nízké cenovce je velmi snadné se nad toto negativum povznést.

S titulem jsem za celou dobu neměl problém, ani co se optimalizace týče, a vše běželo poměrně dobře bez sekání, pádů, a dokonce ani chyb či bugů. Za toto tedy vývojářům patří palec nahoru. Nyní už se pojďme vrhnout na naše klasické závěrečné zhodnocení.

CarX Drift Racing Online je bezesporu nejlepším závodním titulem, který se zaměřuje primárně na driftování. Pokud tedy milujete vůni spálených pneumatik a chybí vám v ostatních závodních hrách více driftování, můžeme vám titul bezesporu doporučit. Musíte však překousnout o něco horší vizuální stránku, která už s dnešní dobou nemá nic moc společného. I tak ale uděluji hře osm a půl bodu z deseti.

• kvalitní jízdní model se špetkou arkády
  • bohatý vozový park
  • velký výběr tratí a herních režimů