College Kings 2 – holky to rozjíždí

College Kings 2 – promarněný potenciál

27. 4. 2022

College Kings 2 je přímým pokračováním dobře přijatého erotického románu College Kings. V něm se ujmete role mladého studenta (jehož jméno si sami zvolíte) a pomůžete mu vyřešit důležitý problém každého teenagera, s jakou holkou zrovna bude. Za tímto pokračováním opět stojí nezávislé studio Undergrad Steve a účelem této recenze je říct vám, zda je toto pokračování úspěšné a stojí za vaše peníze.

Lehce navazuje na první díl

Druhé pokračování mírně navazuje na konec prvního dílu. Hlavní hrdina příběhu se vrací z Evropy na univerzitu. Místo poklidného školního života se však rozpoutá peklo a vy mu musíte pomoci. Kdo hrál první díl, jistě si vzpomíná, že ve třetím dějství se zmínily školní volby, v nichž jste se museli rozhodnout, zda pomůžete Chloe, nebo její soupeřce Lindsey. Jsou to právě školní volby, které tvoří hlavní zápletku tohoto nového dobrodružství. Znovu si musíte vybrat politickou stranu a přitom plnit různé úkoly, abyste jí pomohli získat co nejvíce hlasů. Některé úkoly budou vyžadovat, abyste ukradli peníze, vplížili se na večírek a pokusili se nahrát hlasovou zprávu nebo naběhli na slavnou zpěvačku, kterou bude nutné přesvědčit, aby pro vás zahrála.

Špatný začátek

Po dokončení třetího aktu úvodního dílu jsme všichni věděli, že bude pokračování, ale nikdo z nás nečekal, že to vývojáři vezmou tak trochu z jiné strany. Místo pracování na čtvrtém dějství se vývojáři z Undergrad Steve rozhodli jít úplně jinou cestou a vytvořili College Kings 2.V první hře College Kings bylo možné hrát prostřednictvím uložených pozic a následně pokračovat ve svém dobrodružství. Očekával jsem tedy, že ve hře College Kings 2 bude možné přetáhnout uložené pozice z první hry a pokračovat tam, jak jsme skončili. Proto jsem byl nemile překvapen, že nový titul série neobsahuje tuto možnost.

Místo toho vývojáři přišli s mechanismem, díky němuž se vaše rozhodování jaksi vylučuje. Před zahájením hry si musíte nasimulovat vlastní scénář, přesněji řečeno zvolit rozhodnutí, která jste učinili v předchozí epizodě. Začíná to rychlou rekapitulací, během níž můžete definovat svou postavu, tj. zda jste byli loajální přítel, nebo naprostý vyvrhel. Také si můžete vybrat, do kterého klubu se chcete přidat, a nakonec, se kterými dívkami jste měli čistě přátelský či sexuální vztah, nebo zda vás k smrti nenáviděly.

Myšlenka vytvoření vlastního scénáře však není svým způsobem špatná, i Zaklínač 3 to umožňoval, pokud jste neměli uložené pozice. Co mi na tomto ale vadí, je skutečnost, že všechny situace, které jste museli řešit v prvním díle, nemají nyní žádnou váhu. V těch třech různých aktech jste se totiž museli rozhodovat v mnoha aspektech, ale v tomto novém systému jich máte jen pár.

Co se stalo s volným pohybem?

Kdykoliv mám recenzovat jakýkoliv román, ať už čistě romantický nebo s erotickými prvky, zamýšlím se v poslední době nad mechanismy, jež by mohly titul učinit zajímavějším. Samozřejmě, existují romány, jejichž uživatelé se ocitají v roli diváků a nehraje se v nich na hratelnost, ale jde především o příběh a celkovou prezentaci hry. U takových projektů nelze očekávat rozsáhlé herní mechanismy.

Na druhou stranu existují i projekty, které se snaží připodobnit erotickému románu prostřednictvím přidaných mechanik, jako je ovlivňování samotného příběhu. Ovlivnění pak získáte prostřednictvím dialogů a různých úkolů. Někdy to však prostě nestačí a tyto hry by měly svůj příběh trochu více okořenit, aby udržely hráčovu pozornost. Jedním z těchto aspektů je volnost pohybu, díky níž můžete objevovat tajná zákoutí dívčích pokojů, hledat různé sběratelské předměty a otevírat speciální fotografie nebo videa. Nedávno recenzovaný titul Amnesia s tímto doplňkem skvěle pracoval a dále můžeme zmínit Lust Theory či Red Falls Season. První hra College Kings měla také určitou volnost pohybu, ale byla poměrně omezená.

Mohli jste prozkoumat svůj pokoj nebo nahlédnout do jiných studentských ložnic, případně jste mohli prozkoumat dům, ve kterém se konal významný večírek. Přitom bylo možné komunikovat s ostatními aktéry příběhu. Ačkoliv těchto možností bylo ve všech aktech poskrovnu, poskytovalo vám to určitou volnost a mohli jste hru či jednotlivé postavy lépe poznat; ve hře College Kings 2 tato možnost jaksi zmizela. Abychom byli spravedliví, tato možnost existuje, ale za celou dobu jejího hraní se s ní setkáte pouze jednou, a to ve čtyřech místnostech. College Kings 2 vás do jisté míry staví do role nezúčastněného pozorovatele, jenž nemá prakticky žádnou možnost zasáhnout do samotné hry.

Starý známý telefon se vrací

Mobilní telefony se v poslední době staly nedílnou součástí těchto her, protože jejich prostřednictvím můžete komunikovat s ostatními postavami. College Kings 2 není výjimkou a váš kamarád telefon se vrací. Na můj vkus však budete toto zařízení používat příliš často. Autoři možná chtěli poukázat na současnou dobu, ve které mladší generace sedí u mobilních telefonů od rána do večera, ale s jedním zásadním rozdílem. Dnešní generace sleduje YouTube, Twitch nebo hraje různé videohry na svých telefonech. Náš hrdina ho mezitím využívá k úplně jiným věcem.

Komunikace se slečnami zde hraje opravdu zásadní roli, a to nikoliv proto, že byste s nimi něco měli, ale proto, že by vás jinak hra nepustila dál. Prakticky jste nuceni odpovídat lidem, ke kterým nemáte za celou dobu žádný konkrétní vztah. Zároveň mám pocit, že možností odpovědí je poměrně málo, protože většinou můžete reagovat pouze jedním, max dvěma způsoby, zatímco v předchozí hře bylo možností dialogů více. Samozřejmě se jedná pouze o první akt druhé hry. proto lze očekávat, že v novém aktu budou přidány nebo představeny ještě v tomto Actu. Vedle posílání zpráv budete moci opět posílat nahé fotografie nebo se přímo účastnit videohovoru.

Kromě toho bude telefon sloužit k zobrazení vašich „úspěchů“. Následně naleznete aplikaci, která zobrazuje všechny dívky a jejich emocionální rozpoložení vůči vaší osobě. Upřímně řečeno, nechápu, proč tam tuto funkci dali, protože v prvním aktu nemáte téměř žádnou možnost, jak své vztahy jakkoliv ovlivnit. Nakonec tu máte aplikaci podobnou Instagramu s názvem Kiwi a napodobeninu seznamovací aplikace Badoo, která však v prvním dějství nefunguje.

Má smysl být dobrým přítelem?

Budování vztahů je v této sérii nesmírně důležitou součástí, a proto se mi líbilo, že v předchozí hře jste se museli ke každé osobě chovat jinak. Některé dívky dávaly přednost drsňákům, jiné zase těm hodným. Museli jste si také dávat pozor na to, co říkají a jak chcete na všechny reagovat, protože jakákoli špatná odpověď vás mohla v jejich očích potopit. Ve hře College Kings 2 však nic takového momentálně není. Čas od času dostanete oznámení, že jste změnili status přítele, ale bez žádné odezvy. A co víc, ani nebudete vědět, jak jste k té změně přišli, protože celkově jste měli dojem, že neexistuje špatná odpověď. Můžete žertovat na jejich účet nebo reagovat mnohem příkřeji, a stejně se k vám budou chovat, jako by se nic nestalo. Opět platí, že se jedná o první dějství a mnohé lze opravit nebo doplnit později.

Tím samozřejmě nechci říct, že neexistuje nic takového jako penalizace vašeho chování. Úkol, nebo spíše událost, dokáže zničit vše, co se týká jedné slečny, se kterou jdete na rande. Toto rande se uskuteční na třetí svatbě její rodičů, na níž vás bude svádět její starší sestra. Pokud podlehnete a necháte se ústně uspokojit, vaše rande za vámi přijde a to vám u ní opravdu zkazí reputaci. Teprve po nějaké době se chová, jako by se nic nestalo, ale přinejmenším se váš vztah zkomplikuje.

Ještě smutnější mi přijde, že když si vyberete jednu z mnoha dívek, se kterou chcete navázat romantický vztah, ostatní postavy na to nereagují. V předchozím ročníku College Kings jste měli možnost nabídku odmítnout, oznámit, že jste zadaní, nebo mlčet. Také lidé kolem vás reagovali po svém, takže jste je nemohli mít všechny najednou a museli jste si hru několikrát zopakovat, pokud jste chtěli všechny sexuální scény. V College Kings 2 nic takového není, můžete říct, že se vám líbí Chloe nebo Nora, a přitom pomalu flirtovat s jinými ženami, a jim je to jedno. A ještě smutnější je, že ostatní postavy, jež jste od prvního dílu považovali za své nejlepší přátele, jsou odsunuty stranou a téměř se s nimi nesetkáte.

Pár miniher se tu najde

Kromě textových zpráv a nahých fotografií hra obsahuje také minihry. Upřímně řečeno, nejsem si jistý, jestli je lze nazvat minihrami, protože jsou nedílnou součástí příběhu, když o tom tak přemýšlím. V jedné z nich hrajete za detektiva, jenž pátrá po ztracené kamarádce Noře. Zde si můžete vybrat, zda budete hodný, zlý nebo diplomatický policista. V závěrečné scéně bohužel nezáleží na tom, pro jaký archetyp se rozhodnete, protože pokaždé dojdete ke stejnému závěru a jediné, co se bude lišit, jsou některé odpovědi postav, s nimiž vedete rozhovory.

Druhá minihra je něco jako „Would You Rather“, při níž musíte hádat, kdo by udělal určitou věc. Příklad otázky: Kdo si myslíte, že by měl sex v letadle? Jako odpověď na otázku můžete zvolit jedno jméno. Mnohdy mohou lidé kolem vás na vaše rozhodnutí reagovat, ale upřímně řečeno, nemuseli by.

Poslední hra, která mi přišla nejzábavnější, byla péče o dítě. Určitě to znáte z jiných amerických her nebo filmů zaměřených na studentský život. Učitelé vyberou několik dvojic, jimž poskytnou robotickou panenku, o kterou se budou chvíli starat a která simuluje skutečné chování novorozence. Při sledování filmů bylo docela vtipné vidět studenty, jak si nevědí rady, takže když jsem viděl, že v College Kings 2 je tato panenka také přítomna, očekával jsem spoustu zábavných a vtipných momentů. Bohužel mé nadšení rychle vystřídalo zklamání, protože s touto panenkou se ve hře setkáte pouze jednou.

Žádná rozmanitost, pouze dívky zachraňují situaci

Jediné, co se vývojářům zatím opravdu povedlo, je grafika. Modely dívek jsou o něco lepší než v předchozím díle a část, kde bojujete v dešti, je také výborná, ale to je bohužel všechno. Ve hře nemáte k dispozici širokou škálu lokací, protože většinu času budete zavřeni ve školníkově šatníku, ve své posteli nebo v knihovně. To jsou tři místa, která uvidíte skoro pořád dokola, a jen jednou budete mít možnost zajít do parku nebo do místní laguny.

Zpestření v prvním dějství je opravdu hrozné a vůbec nepůsobí dobrým dojmem. Jediné, co hru zachraňuje, jsou bohužel modely dívek a samotný sex. Samozřejmě můžete namítnout, že se jedná o erotickou hru a že ostatní zmíněné prvky nehrají tak důležitou roli. Za normálních okolností bych s vámi souhlasil, ale problém je v tom, že se College Kings od prvního aktu snažili tvářit jako něco víc než jen erotická hra. A do jisté míry se to dařilo až do College Kings 2.

Alespoň ten sex za to stojí

Bohužel tuto hru v současné době zachraňují pouze dvě věci, a to holky a sexuální scény. Je vidět, že si na těchto scénách dali záležet, i když v mnoha ohledech mohly být lepší a trochu propracovanější. Některá nasvícení a stíny na ženské pleti vypadají věrohodně a přispívají k realističnosti. Nejlepším představitelem sexuálních scén, kde se skutečně uplatnilo i grafické znázornění včetně atmosféry a detailů, byl sex v laguně. Dáma, se kterou si tento okamžik užíváte, je pokrytá kapkami vody, jež dokonale ladí s nočním osvětlením. Druhou povedenou scénou je pak ta odehrávající se v chatrči uprostřed lesa, ale o té se nechci příliš rozepisovat, protože je pro příběh důležitá.

Samotné akty jsou doprovázeny klasickými obrazy doprovázenými CGI animacemi. Do samotného pohlavního styku můžete občas zasáhnout a rozhodnout se dívku políbit na krk nebo ji chytit zespodu. Můžete také masírovat její pevná prsíčka nebo ji kousat do bradavek. Mezi další možnosti patří masírování chodidel nebo olizování prstů na nohou a nakonec líbání dívky na vnitřní straně stehen nebo použití prstů.

Na College Kings 2 jsem se opravdu těšil, proto mě současný stav hry docela mrzí. Samotný příběh je nezajímavý, chybí rozmanitost lokací, mnoho důležitých postav je odsunuto na vedlejší kolej. Neexistuje možnost pokračovat přes uložené pozice a místo toho musíte simulovat svůj start. Systém přátelství zde prakticky neexistuje a vaše rozhodnutí nemají téměř žádný vliv. Jediné, co tuto hru zachraňuje, jsou slečny a jejich sexuální scény. Upřímně řečeno, ve stavu, v jakém se College Kings 2 nachází, mi jeho cena 11,49 € (281 Kč) připadá poměrně vysoká.

• modely dívek a sexuální scény
  • souboj v dešti
  • nelze načíst uložené pozice z dřívější hry