Gungrave G.O.R.E – Bullets, Beauty, and Badass

Sdílet
Sdílet
Sdílet

Už je to dvacet let, co se objevil muž, který si dokázal získat srdce mnoha žen a mužů svým vzhledem, šarmem, stylem oblékání… pokud vám nevadí, že je to jistý floutek, co masakruje lidi ve velkém stylu. No, aspoň má žluté oči, to je přece plus, ne? Tuto neznámou legendu přivedlo k životu vývojářské studio Iggymob, přičemž hra vychází pod hlavičkou Prime Matter. Dámy a pánové představuji vám Gungrave G.O.R.E. Cílem recenze je říci, zda se jedná o řádné navrácení této série, či nikoliv.

Trocha historie nikdy neuškodí, že?

Série Gungrave byla poprvé vydána v roce 2002 japonským studiem Red Company, nyní Red Entertainment. Jednalo se o vůbec první hru společnosti Red Company a u hráčů se setkala s průměrným přijetím. Autorem výtvarného zpracování je Yasuhiro Nightow, kterého můžete znát díky manze Trigun nebo Blood Blockade Battlefront, a jeho kolega Kōsuke Fujishima. Troufám si tvrdit, že Fujishima je již o něco známější díky Oh My Goddess a You’re Under Arrest! či hře Tales of Berseria.
Gungrave G.O.R.E – no ahojky
Fanouškovská základna však stačila na to, aby se Gungrave objevil v anime adaptaci rok po jejím uvedení – ta vysvětluje, jak se z Brandona Heata stal sexy zabiják jménem Grave, který se nemilosrdně mstí. Pokud nejste fanoušky anime, doporučuji vám dát této adaptaci šanci. Pokud máte rádi tituly jako Devil May Cry nebo Castlevania: Lords of Shadow, mohl by se vám líbit i Gungrave. Kromě toho i výše zmíněné hry mají své anime adaptace, jež rozhodně stojí za to.

Jedinou nevýhodou Gungrave G.O.R.E je, že se jedná o přímé pokračování dvou VR her, GUNGRAVE VR z roku 2017 a GUNGRAVE VR U.N. z roku 2018. Pokud jste stejně jako já neměli možnost tyto tituly vyzkoušet, protože nemáte zařízení pro virtuální realitu nebo se vám z nich dělá špatně, nemusíte se ničeho obávat. Vývojáři z Iggymob mysleli na všechno a dali vám možnost projít si celou minulost Gungrave, která je poměrně dlouhá. Když se nad tím zamyslím, je to spíše výhoda v nevýhodě. Pokud jste měli to štěstí a znali předchozí dva díly, nic vám nebrání ponořit se do tohoto nového brutálního dobrodružství. Pokud však Gungrave neznáte, můžete být zpočátku trochu zmateni, protože titul nic nevysvětluje a jste vrženi rovnou do děje, kterému nevelí nikdo jiný než Quartze – ano, vracejí se i některé předešlé postavy.

Tohle semínko je zrádné

Hlavní dějovou linií je opět parazitická droga mimozemského původu zvaná SEED, která má schopnost přeměňovat ty, kteří jí jsou zasaženi. Jak uvidíte v krátkém úvodním videu, původ tohoto semínka ve hře Gungrave G.O.R.E. je vystopován na ostrov Scumland v jihovýchodní Asii do továrny, kterou je třeba zničit. Jak je však již jasné, nic nejde podle plánu a náš hrdina a jeho přátelé se dostanou do velkých problémů, protože se na ně sesype zločinecká organizace zvaná Klan havranů (Raven Clan). Proto nažhavíte své zbraně a vydáte se do boje proti čtyřem zvláštním hlavounům tohoto uskupení.

Já chci větší destrukci!!!

Stejně jako ve zmíněné sérii Devil May Cry budete vylepšovat své stávající schopnosti a učit se nové. Zatímco v DMC jste sbírali duše, tady musíte absorbovat co nejvíce DNA, a jak toho můžete dosáhnout? Budete jednoduše masakrovat stylově. Vždycky na konci každé úrovně zjistíte, kolik DNA jste získali na základě celkového skóre určeného faktory, jako je procento zabitých nepřátel, umělecké skóre (brutální vraždy) a kolik vám zbývá životů.
Vaší výhodou je, že nepřátelé nikdy nepřicházejí po jednom, ale ve skupinkách, a někdy je docela obtížné se v té tlačenici orientovat. Díky tomu získáte potřebný počet duší poměrně brzy, a pokud vás zajímá, zda vám rychlá vylepšení zkazí zážitek ze hry samotné, odpověď zní ne. Gungrave G.O.R.E není jednoduchá záležitost a vzhledem k tomu, že se na vás nepřátelé valí v hordách a všechno kolem vás vybuchuje, možná si ani nevšimnete, že vás do zad zasáhla raketa nebo že vás obklíčili bandité, co si myslí, že se mohou schovat za obyčejný štít. Zábava ovšem začíná, jakmile se objeví jedni velikáni a začnou na vás házet plynové granáty, kterým je docela těžké se vyhnout… ne, je to spíše k vzteku než zábava.
Gungrave G.O.R.E nabízí celkem tři kategorie vylepšení. Jsou to klasické dovednosti, statistiky a demilitarizační střela. V dovednostech najdete několik nových pohybů, které se vám budou zatraceně hodit, protože si můžete například odemknout „Krvavé dělo“, jež vám umožní prorazit nepřítele hákem, přitáhnout si ho k sobě, vyhodit ho do vzduchu a nakonec ho polechtat výstřelem ze své zbraně. Zároveň si zpřístupníte „Kolo smrti“, kterým můžete nepřátele rozsekat na kusy, a to zní dobře, ne? K tomu je třeba připočíst, že Grave má vlastní rage mód, díky němuž jeho munice získává poškození navíc.
Ve statistikách si zvyšujete například životy, zuřivost, automatickou mušku nebo účinnost střelby. V demilitarizační střele si kupujete schopnosti, které využíváte hlavně prostřednictvím svého masivního Death Hauleru (rakve na zádech). Osobně jsem si nejvíce oblíbil Hellbound, který mi umožňoval střílet několikrát za sebou jako kulomet. Najdete však i vylepšení, která vám z rakvičky udělají smrtící nářez ve stylu plamenometu, nebo si otevřete bojové umění Gun Fu. Gun Fu, jak název napovídá, se zaměřuje na boj zblízka pomocí střelných zbraní – dobrým příkladem tohoto stylu je film Equilibrium s Christianem Balem v hlavní roli.

Je to hrdina, kterému je všechno jedno

Gungrave G.O.R.E je trochu ze staré školy, protože nemá žádnou funkci krytí. Grave je zkrátka typ hrdiny, kterému je jedno, jestli ho nepřítel provrtá střelami, praští palicí po hlavě nebo ho oslintá ošklivá žížalka – prostě jde dál. Je to takový nezastavitelný stroj a o tom to celé je. Nikdo se nechce hodiny schovávat před krabicí či zdí a vyčkávat na ten správný okamžik, kdy vyběhnout a poslat protivníka do věčných lovišť. Upřímně, myslím, že tohle je jedna z pár věcí, která potenciální kupce odradí, protože i když máte k dispozici rozsáhlý destrukční arzenál a Grave není ten typ, který po pár zásazích upadá do bezvědomí, je tu několik prvků, jež mohou zážitek docela znepříjemnit.
Jednou takovou věcí je například arkádový styl lokací, jež nevypadají zrovna obstojně. Netvrdím, že samotná hra vypadá špatně, nicméně některé mapy působí celkem odfláknutě, například takový Vietnam. Co se filmových snímků týče, zde není co vytknout, alespoň co se grafického a akčního zpracování týče. Příběhově to tak světlé už není a spíš to vypadá, že tyto sekvence byly přidány narychlo, jen aby se neřeklo.

Grave se pár menším problémům nevyhne

Vzhledem k tomu, že Gungrave G.O.R.E je neustálá rychlá akce, můžete snadno přehlédnout některé události, což svým způsobem nevadí – dalo by se říci, že to přidává určitý prvek obtížnosti. Věc, která mě osobně docela štvala, byla, že jakmile jsem se dostal doprostřed potyčky, v níž jsem byl obklíčen ze všech stran, nemohl jsem projít kolem nepřátel nebo je srazit k zemi. Jednoduše řečeno, žádnou fyziku zde nečekejte.
Jak už jsem zmínil výše, Grave se nijak nekryje a jediný způsob, jak například uniknout střele od robotického bosse, je prostě uskočit stranou. Právě díky úskoku jsem doufal, že budete moci nepřítele srazit k zemi a tím se vyškrábat ze sevření. Spoustě lidem také může začít vadit, že se Grave pohybuje strašně pomalu a těžkopádně. Vlastně, kam by měl spěchat, když všechny jeho cíle k němu přiběhnou samy.
Toto je spíš problém neproblém, protože některým lidem to může vyhovovat. Právě proto, že Gungrave G.O.R.E je svižná střílečka, která vás nenechá vydechnout, mise ubíhají poměrně rychle. Samozřejmě také záleží na obtížnosti, kterou si na začátku hry zvolíte. Já jsem si však velkého rozdílu mezi nimi nevšiml. Víte, jak jsem se zmínil, že Grave jde rovnou proti kulkám? Důvodem není to, že by byl šílený, ale to, že má na sobě neviditelný štít, jehož odstranění trvá nepřátelům poměrně dlouho, aby vám mohli začít dávat poškození.
Problém je ovšem v tom, že štít se regeneruje automaticky a rychlost jeho doplnění můžete zvýšit, pokud omráčenému nepříteli zasadíte finální úder. V těchto scénách Grave buď někoho střelí do hlavy, nebo mu ji rovnou utrhne. Tak trochu jsem doufal, že volba obtížnosti bude mít na regeneraci štítu určitý vliv, nicméně nemá.
Dalším, a pro mě asi největším, problémem je, že Gungrave G.O.R.E je strašně repetitivní záležitost. Pouze chodíte, střílíte, chodíte, střílíte, občas někomu utrhnete hlavu a pak to celé děláte znovu. Nejhorší ovšem je, že kampaň má údajně necelých čtrnáct hodin. Osobně se přiznám, že jsem titul nedohrál, a i přes mé dychtivé očekávání této akce jej pravděpodobně nedohraji. Nemám k tomu důvod, což je škoda, protože jsem se na Graveho opravdu těšil. Jediná věc, kterou titulu opravdu nemůžu vytknout, je hudební doprovod, který se opravdu povedl.
GP uvozovky

Gungrave G.O.R.E je titul, který nepotěší věrné fanoušky série a neosloví ani nováčky. Po grafické a hudební stránce není hře co vytknout, ale kazí ji obrovská repetitivnost a nulový příběh. Bohužel ani samotní bossové nejsou dostatečnou senzací, aby Graveho zachránili. Co se týče neuvěřitelné ceny 49,99 f€, přijde mi strašně přemrštěná.

Klady

grafické pojetí
hudební doprovod
míra brutality
sexouš Grave

Zápory

repetitivní činnosti
nulová náplň příběhu
obtížnosti nemají žádný vliv na hru
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn