Pro všechny herní vývojáře byly poslední dva roky opravdu těžké. Kvůli pandemickým opatřením se práce na vývoji nových titulů u některých studií zpomalily až natolik, že se spousta her musela odložit… a vlastně se stále odkládá. Mnozí se však s nepřízní osudu popasovali skvěle, a i přes veškeré obtíže nám naservírovali parádní pecky. Ať už za to může pandemie či nikoli, jde vidět, že videohry si získávají stále větší a větší komunitu. Nejsou to ovšem pouze triple-A kousky, které se často dostávají na výsluní. Do popředí se stále více probojovávají hry z menších dílen nezávislých vývojářů, jako námi již recenzovaný Blue Fire, Hellpoint, Fearmonium, Dreamscaper a mnoho dalších.
Velký úspěch také slaví švédské indie studio Neon Giant, kterému se během prvního víkendu povedlo s jejich úplně prvním titulem The Ascent prodat přibližně dvě stě tisíc kopií. Ve výsledku jde o pětimilionové tržby za tak krátkou dobu, což je na nezávislé studio neskutečný úspěch.
Zdroj: Neon Giant
The Ascent neexceluje pouze na poli peněžního výdělku, ale také u samotných hráčů má velice dobré ohlasy. Titul je venku ani ne deset dní a na Steamu už se objevilo necelých pět tisíc recenzí. Není se ovšem čemu divit. Skloubení cyberpunkového prostředí, kooperativního režimu, rozmanitých schopností, širokého výběru zbraní, a především akční hratelnosti je to, co hráče dokáže ke hře připoutat na dlouhé hodiny i přes pár menších nedoladěných detailů. Titul si můžete zahrát skrze Xbox One, Xbox Series X/S a PC.