Ragnarok Poslední boj 7 – úvodka

Ragnarok: Poslední boj 7 – recenze

25. 1. 2024

Ragnarok: Poslední boj 7, známý také jako Shuumatsu no Valkyrie v japonštině, je díl fascinující manga série od talentovaných autorů Šin’ji Umemury a Takumiho Fukuie, jejíž ilustrace pocházejí od výtvarníka Adžičiky. Tato epická série se věnuje ohromujícímu bojovému turnaji mezi významnými historickými postavami a bohy z různých mytologií. Srovnání s populární bojovou sérií Mortal Kombat je zcela na místě. V sázce je samotný osud lidstva, který je zcela závislý na výsledku těchto nekompromisních bitev, jež rozhodnou o Ragnaroku – konečném souboji mezi lidstvem a bohy. Sérii Ragnarok: Poslední boj v našich končinách vydává nakladatelství Gate, recenzní výtisk nám však poskytlo Knihy Dobrovský.

Autor obálky:
Série:
Původní název:

Šin'ja Umemura
Takumi Fukui
Adžičiky
Adžičiky
Ragnarok: Poslední boj
Gate / Knihy Dobrovský
Shuumatsu no Valkyrie
Igor Cima
180
brožovaná
říjen 2023
978-80-277-1472-8

Nelítostný turnaj

V příběhu se Zeus, nejvyšší z řeckých bohů a vůdce panteonu, rozhodne vyhubit lidskou populaci. Valkýra Brunhilda se však postaví do jeho cesty s názorem, že by bohové měli dát lidstvu šanci bránit se a rozhodnout o svém osudu. Díky tomu se v turnaji objevují historická jména jako Kodžiró Sasaki, největší soupeř Mijamota Musašiho, sumo zápasník Raiden Tameemon, Nikola Tesla či Adam z ráje. V sedmém díle mangy pokračuje a zároveň finišuje nelítostný souboj mezi Héraklem a nechvalně známým sériovým vrahem Jackem Rozparovačem.

Od chaosu k dokonalosti

Ačkoliv jsem si Ragnarok: Poslední boj 7 užíval, mrzí mě, že se nedokážu plně soustředit na souboje, což je vzhledem k tomu, že se jedná primárně o zápasení, docela problém. Nechápejte mě špatně, v některých mangách, jako jsou Jujutsu Kaisen, Baki Hanma, Kengan Ashura nebo Bleach, jsem si všechny šarvátky opravdu užíval. Částečně za to může fakt, že kresby nejsou tak chaotické a dá se v nich pěkně orientovat. V případě mangy Ragnarok: Poslední boj 7 však tomu tak zcela není. Neříkám, že souboj není pěkně a detailně vyobrazený, jen mi přijde trochu chaotičtější a nezáživný.

Styl kresby, který Adžičika použil, je běžný pro mnoho mangových děl. V této manze je styl zobrazení charakterizován detailními postavami, expresivními výrazy a dynamickými akčními scénami. Ilustrace jsou často bohaté na detaily, důraz je kladen na vyjádření emocí a pohybu postav. V tomto ohledu není co vytknout, neboť se jedná o skvělou práci ilustrátora. Osobně mi pouze některé části přijdou až moc přeplácané, ale to je otázka vkusu.

Ragnarok: Poslední boj nabízí turnaj, v němž proti sobě stojí historické osobnosti a mytologická stvoření, což znamená, že lze očekávat mnohonásobně lepší potyčky. Ti z vás, kteří viděli, anime nebo četli mangy v anglickém znění, již ví, že se můžete těšit na takové zápasy, jako je král Leonidas proti Apollonovi nebo fanoušky milovaný Buddha proti Hajunovi. Tyto souboje jsou mnohem zábavnější a celkově dynamičtější, nicméně to už trochu předbíhám. Ragnarok: Poslední boj patří mezi ty adaptace, které jsou mnohonásobně lepší v anime verzi, neboť díky ní se lépe vtáhnete do děje a veškeré efekty vás ohromí.

Nicméně stále platí, že Ragnarok: Poslední boj 7 je dobrou kratochvílí, kterou máte přečtenou do pár hodin. Pokud jste příznivci bojových umění a nevadí vám trocha fantasy, mohu vám recenzovaný kousek doporučit, a to jak v případě knižní, tak animované verze. Proč tomu tak je? I přesto, že mám některé výtky, jež se převážně týkají pouze chaosu při soubojích, papírové vydání má kouzlo, které animace nedokáže plně vyobrazit. V horším případě vám dokáže animace zlikvidovat nadšení, například v případě Kengan Ashura, který pro mě není koukatelný kvůli 3D stylu ztvárnění, stejně jako Berserk.

Ragnarok: Poslední boj 7 nabízí zajímavý a poutavý koncept s kvalitním zpracováním postav a dynamickými akčními scénami. I když může mít některé problémy s čitelností v soubojích, celkově je to dobrá zábava pro fanoušky bojových umění a fantasy. Animovaná verze může k tomuto příběhu přinést dodatečný rozměr.

• zábavný koncept
  • výrazné postavy
  • dynamické akční scény