Ravenous Devils - Cover

Ravenous Devils – je libo páreček?

2. 6. 2022
Zdroj náhledu: Bad Vices Games

Před rokem jsme měli možnost vyzkoušet několik různých demoverzí při příležitosti festivalu Next Fest ve službě Steam. Mezi tyto hry patřily POSTAL: Brain DamagedRepeatStarship Troopers – Terran Command, Spooky Milk Life, Young Souls a mnoho dalších. Ravenous Devils byla také jednou z těchto her; pokud si dobře vzpomínám, demo tehdy trvalo pouhých dvacet minut. Než se dostanu k samotné hře, měl bych vás varovat, že tato akce není pro slabé povahy. Objevuje se zde kanibalismus a rozporcovávání těl, proto bych tento titul nedoporučoval osobám mladším 18 let.

Za touto manažerskou hororovou hrou, jež je pro něj vůbec prvním projektem, stojí nezávislé studio Bad Vices Games. Účelem této recenze je ukázat, zda se vyplatilo čekat a zda má cenu investovat do hry své peníze.

Někdo to rád na řezníka

Ravenous Devils nás seznamuje s krásným manželským párem Percivalem a Hildred, kteří spolu dobře vycházejí. Jejich společné sny je zavedou do nového města plného korupce, zločinu a mnohého dalšího. Naše zamilované hrdličky přijíždí do města, aby si splnili svůj sen stát se nechutně bohatými. K tomu jim pomohou jejich dvě specializace. Percival je zručný krejčí, z několika látek dokáže vytvořit, jak sám říká, „mistrovská díla“. Hildred je naopak kuchařka, jež umí připravit ta nejlepší jídla na světě, od obyčejných hamburgerů po klobásy, masové kuličky, kebab a mnoho dalších pochoutek. Celý příběh se odehrává v jednom z baráků, rozděleném na čtyři patra, z nichž dvě jsou přiřazena každé postavě.

Deprese z krejčího zaručena

Na začátku vás Ravenous Devils provedou krátkým tutoriálem. Jako první budete hrát za postavu Percivala, protože na jeho zádech je vše postaveno. Jak už bylo řečeno, Percival vede krejčovství, takže jeho úkolem bude šít co nejlepší oblečení, za které budou lidé chtít utrácet peníze. Skutečnost je však trochu jiná. Pravdou sice je, že budete muset vyrábět oblečení a pak jej vystavovat na figurínách, abyste udrželi zákazníky v přední místnosti obchodu. Jakmile však zákazník vstoupí do zadní místnosti, máte dvě možnosti. První je automatická: Percival začne osobu měřit, aby vytvořil nejlepší oblečení na míru. Druhá možnost je, že mu nůžky prostě vrazíte do krku. Přirovnal bych to ke Sweeney Toddovi, jen místo holiče je tu krejčí.

Jakmile se tělo dotkne země, vaše práce není dokončena. Nejdříve je třeba odstranit veškeré oblečení, protože kousky látky budou použity na výrobu nového. Svým způsobem je to dobrý trik, jak ušetřit na látce; jen od té doby, co hraju tuhle hru, už asi nikdy v životě nepůjdu ke krejčímu. Pak zvednete svlečené tělo a prohodíte ho padacími dveřmi do spodní části domu, která ukrývá kuchyň vaší milované ženy.

Pokud nemáte v zázemí žádné zákazníky a vaše žena nemá dostatek „zboží“, je prakticky konec. Percival je proto velmi důležitá postava, která se stará nejen o chod krejčovství, ale také kuchyně. Později se vám odemkne další patro, věnované fermentování mrtvol, z nichž se pak hnojí zelenina, vajíčka, brambory a další věci. Ty pak budou přepraveny výtahem zpět dolů k Hildred.

Je libo stehýnko?

Hildred má na rozdíl od svého manžela od začátku přístup do obou pater. Ve spodní části domu je její kuchyně a nad ní restaurace, ve které podává své lahůdky. Jakmile Percival pošle mrtvolu do kuchyně, Hildred se jí ujme a zpočátku ji může pouze umlít v mlýnku na maso. Myslím, že mlýnek na maso je nevhodný, protože je to poměrně velký masomlýn, který dokáže rozemlít celou mrtvolu. Jakmile připravíte směs mletého masa, vezmete tyto části a prostě je hodíte na plech. Ty se pak vloží do trouby, čímž se z nich stane hamburger. Hotový pokrm pak odnesete do restaurace.

Pokud jste dočetli až sem a nevěřícně koukáte na text, nezapomeňte, že jsem vás už na začátku varoval, že hra je plná kanibalistických choutek. Rozřezáváním těl to samozřejmě nekončí, jakmile položíte jídlo na pult, zákazníci se nahrnou dovnitř. Je důležité, abyste své zákazníky sledovali, protože nad jejich hlavami se zobrazí časovač, jehož časový limit má tři stupně: zelený, žlutý a červený. Pokud budete mít dostatek jídla a nebudou muset čekat, budou prostě spokojeni; to platí, pokud dostanou i správné jídlo. To je princip hry. Percival zabije zákazníka a svlékne ho, aby si mohl ušít nové šaty. Tělo odhodí padacími dveřmi do kuchyně, kde z něj Hildred připraví různé speciality, jimiž pak krmí své zákazníky v restauraci. Za vydělané peníze si odemykáte různá vylepšení nebo skiny.

Lepší porcovačky či trouby na propečení

Co se týče vylepšení, trochu mě Ravenous Devils zklamalo. Všechny dostupné úpravy získáte za méně než hodinu od spuštění hry. Je to dáno tím, že hra samotná vám nedává tolik možností. Do kuchyně si můžete pořídit pouze dva nástroje, se kterými budete zabíjet lidi. Pro lepší fungování pak můžete zrychlit vaření nebo zvýšit počet sporáků. Málem bych zapomněl na kočku, jež vám po pomazlení přinese mrtvou myš. Později si do své restaurace budete moci najmout pomocnou sílu. Je to kvůli tomu, že skrze vylepšování budete pořizovat jídelní stoly. Krejčímu můžete pořídit více figurín nebo zrychlit jeho šicí stroj. Percival má mnohem méně vybavení pro svůj obchod, protože později ho budete používat ke kvašení lidí. Na tomto místě pak postupně nakupujete vybavení pro urychlení fermentace.

Hlavním důvodem, proč si tyto nové předměty rychle pořídíte, je to, že příběhová linie trvá pouhé čtyři hodiny. Je to docela škoda, protože tento titul má potenciál být dobrou point-and-click hororovou zábavou. Vývojáři z Bad Vices Games toho bohužel nedokázali plně využít. Neříkám, že je to špatný projekt, je jen nedotažený. Zpočátku vše vypadá zajímavě a budete se u toho bavit, nicméně kvůli nedostatku variability jak v rekvizitách, tak v samotné hratelnosti vás titul nijak nepřekvapí. Konstantní repetitivnost v podobě zabíjení vás u hry nedokáže udržet dlouho.

Ačkoliv Ravenous Devils nenabízí mnoho, jedná se o poměrně dobrou jednohubku. Chemie mezi oběma postavami funguje dobře a člověk by jim skoro mohl závidět, jak silný vztah mezi sebou mají. Grafika není nijak šokující a hektolitry krve v už tak ponurém prostředí jsou jen třešničkou na dortu. Největším problémem je nedostatečná rozmanitost. Za poměrně krátkou dobu máte opravdu všechny možné možnosti přizpůsobení, nemluvě o repetitivnosti.

• chemie mezi manželi
  • brutalita a dávka černého humoru
  • prostředí