Sniper Ghost Warrior Contracts 2 PS5 – nový level odstřelovače

21. 9. 2021
Zdroj náhledu: CI Games

Po počátečním neúspěchu v otevřeném světě se FPS série Sniper: Ghost Warrior vrátila na uzavřenější bojiště, kde slavila úspěch. Sniper Ghost Warrior Contracts 2 je pokračováním, které se zaměřuje na akci sniperského specialisty „Ravena“. Tuto herní sérii má na starost polská vývojářská společnost City Interactive Games, jež se stará i o distribuci. Zařadí se druhé pokračování mezi kvalitní hry série? Užijete si hru na PS5 v plné parádě? Na to se zaměříme v dnešní recenzi.

Úvod hry a pochopitelnost hratelnosti

Při startu hry vás překvapí česká lokalizace. Hráči, kteří by si chtěli užít toto dobrodružství v češtině, budou za překlad jistě rádi. Hra začíná kratším povídáním, následně vás začne učit základy ovládání na cvičišti, abyste byli připraveni vstoupit do první mise. Ve hře máte možnost si vybrat mezi čtyřmi stupni obtížnosti. Pokud chcete mírně obtížný zážitek, doporučuji obtížnost odstřelovače – při této obtížnosti budete muset promýšlet své kroky a snažit se nevyvolávat poplach. Ve hře se budete muset naučit pracovat velmi dobře s odstřelovačkou, jelikož při odstřelování musíte propočítávat vzdálenost nepřítele a také směr větru, abyste váš cíl správně zasáhli. Naproti tomu při nejlehčí obtížnosti, „čarostřelec“, budete mít při míření pomocnou tečku, což vám míření s odstřelovačkou do určité míry ulehčí, ale aspekt realistického odstřelování tu také určitě najdete.

Vaším herním průvodcem a pomocníkem je deník – jedná se o sekci přímo v menu, ve které máte různé herní tipy, popis ovládání a vysvětlení herních mechanik. V deníku se také nachází krátký popis vašich cílů kontraktu, cenných předmětů a statistika, která vás informuje o vašem průchodu hrou a hodnotí jej.

Arzenál a hratelnost

Vaší hlavní zbraní je odstřelovačka – ve hře máte tři druhy odstřelovacích zbraní, lehkou, střední a těžkou. Dále máte k dispozici sekundární zbraň, kterou může být např. útočná puška, brokovnice nebo luk. Jako poslední záchrana, většinou nejtišší, je tu záložní zbraň, v této sekci se nachází pistole. Při vašich misích máte také k dispozici mise různé doplňky, jako např. různé typy granátů, dýmovnice nebo třeba vrhací nože, adrenalin a lékárničku. Každou zbraň je také možné modifikovat pomocí vylepšení, která vám budou nejvíce vyhovovat.

Ve hře máte možnost hned několika vylepšení ve stromu dovedností v různých odvětvích, která si zpřístupňujete za body získané úspěšným plněním misí. Tyto dovednosti vám např. sníží riziko odhalení, zvýší výdrž nebo odemknou nové vybavení a lepší způsoby zabíjení. Tyto body se vyplatí investovat na základě vašeho zvoleného způsobu hraní.

V konkrétních misích se vaše vybavení pěkně doplňuje a je zcela na vás, jakým způsobem budete dané mise plnit. Můžete se spíše zaměřovat na odstřelování z dálky a být tiší jako duch nebo můžete zabíjet nepřátele z blízké vzdálenosti a všechny jen zuřivě všechny střílet, ale o to to budete mít obtížnější.

Příběh

Příběh se ve hře nachází pouze jako povrchová forma, jakýsi typ výplně, aby se nejednalo jen o bezduché zabíjení nepřátel. Dozvíte se tu,, jaký je váš cíl, kdo jsou vaši nepřátelé, co udělali špatně a proč musíte dané osoby zabít. Příběh není nijak zajímavý, ale pro dokončení mise je dostačující. V tomto díle hrajete za vojáka pod krycím jménem „Raven“, který je najat tajnou organizací. Tato organizace se chce zbavit nebezpečných lidí a udělat ze země lepší místo. Vaším úkolem tudíž není nic jiného než plány této organizace naplnit.

Konkrétněji se zde budete snažit všemi možnými prostředky ukončit nadvládu vašeho úhlavního nepřítele, jímž je žena zlého diktátora Omara Al-Bakra, Bibi Rashida. To je ve stručnosti příběh hry, který není nijak komplikovaný, ale ve výsledku u tohoto žánru her stačí. Největším rozdílem oproti prvnímu dílu je zasazení děje, které se zde přesouvá ze zasněžené ruské Sibiře do teplých krajin. Navštívíme tu fiktivní region Kuamaru na Blízkém východě, jenž leží na pomezí mezi Sýrií a Libanonem.

Obstojná grafika a lokace misí

Hra má podle mě na dnešní dobu průměrnou grafiku, ale i přesto obstojí a vypadá na konzoli PS5 velmi pěkně. Ve hře jsem však narazil na pár bugů, blbnutí textur a občasné blikající stíny. Tyto bugy mi naštěstí hraní nijak nenarušily, setkal jsem se s nimi jen málokdy a hru jsem zkrátka načetl znovu od poslední uložené lokace.

Atmosféru Blízkého východu ve hře ucítíte skoro na každém kroku. Lokace misí vypadají docela propracovaně a level design se mi velmi líbil. Každou chvíli budete mít před sebou nějaké nepřátele, které budete muset zlikvidovat nebo se kolem nich tajně proplížit. Původní mise ve hře jsou rozděleny do celkem pěti lokací, každá lokace vám nabídne kromě hlavních nepřátel také velkou škálu vedlejších aktivit. Kromě neustálé akce, které tu je dost, zde najdete také pasáže, ve kterých se budete snažit dostat s využitím prostředí na určité místo za pomoci parkuru. Ve hře rovněž nechybějí pasáže, kde si po nalezení správného místa označíte určité cíle a vaše možnosti, jak tyto cíle zlikvidovat, a poté je můžete z tohoto místa odstřelovat.

Elite edice pro PS5

Tato edice hry s sebou přináší skvělá vylepšení a bonusový obsah navíc. Na PS5 vývojáři přinesli zlepšenou grafiku v podobě kvalitnějších textur a vizuálu, také režim 4k v 30 fps a režim 2k v 60 fps. Díky SSD disku konzole PS5 se tu rovněž setkáte jen s velmi krátkým načítáním obrazovky. Vývojáři se zkoušeli zaměřit i na ovladač DualSense a jeho využití, což se jim bohužel nepovedlo. Při hraní s ovladačem DualSense toho ve srovnání s jinými hrami, které se také zaměřily na jeho funkce, moc neucítíte. Při stisknutí výstřelu jde tlačítko pro výstřel sice hůře zmáčknout, ale to platí pouze od poloviny zmáčknutí. Pak už stejně vystřelíte, takže mi tato funkce přišla spíše zbytečná. Zpětná odezva ovladače je již odvedena lépe, ale zde se také vývojáři mohli více snažit. O vylepšení grafické stránky, optimalizaci a načítání se to říct nedá, to se jim naopak povedlo.

Hlavními rozšířeními této edice jsou tichá lovecká kuše, odstřelovačka 550 TRV, Revolver Mad Sheriff 9, útočná puška Car K8, skin zbraně Zeb-bruh a velké rozšíření o celý nový region s názvem „Butcher’s Banquet“. Toto rozšíření se odehrává v ohromující pouštní oblasti plné oáz, nádherných vodopádů a tajemných chrámů. Třebaže se to tak může zdát, nejedná se o oblast na zrelaxování. V návaznosti na nepokoje v Kuamaru – tedy hlavní kampaň hry – se objevily nové hrozby, z nichž nejnebezpečnější je Mahmoud Zarza, takzvaný „Řezník“.

Zdroj obrázku: CI Games

Jedná se o velmi dobře zpracovanou akci a simulátor odstřelovače na Blízkém východě. Tato hra nadchne i přes slabší příběh a občasně špatnou umělou inteligenci téměř všechny hráče tohoto žánru. Nová edice této hry, konkrétně verze pro konzoli PS5, kterou jsem měl možnost hrát, se vývojářům dle mého velmi povedla, ale ještě je co vylepšit. Na nové díly herní série se i tak budu těšit. Jestli jste fanoušky tohoto žánru a hra vás zaujala, klidně si k mému hodnocení připište 1–2 body navíc a pusťte se do hraní.


Recenzi pro Gaming Professors napsal Samuel Pernica.

Klady
  • arzenál a hratelnost
  • strom dovedností
  • grafické zpracování
  • optimalizace
  • znovuhratelnost
  • vedlejší aktivity
  • česká lokalizace
  • PS5 verze a nová rozšíření
Zápory
  • občasné bugy
  • špatná umělá inteligence
  • nezajímavý příběh
  • nevyužitost ovladače pro PS5
Platforma PS5
  • Datum vydání 06.06.2021
  • 0.0

    Doporučujeme

    Gaming Professors

    Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.