Turbo Overkill – logo

Turbo Overkill – nažhavení motorovky

20. 7. 2023
Zdroj náhledu: Trigger Happy Interactive

Turbo Overkill lze zařadit mezi modernější hry inspirované střílečkami z 90. let, které nemilosrdně připomínají to, co jsme na střílečkách tolik milovali. Rychlá a zběsilá akce, nedostatek navigačních prvků na mapě, věčně nulové životy se štíty, neustálé a zběsilé mačkání tlačítek, abyste se vyhnuli nepřátelské palbě, apod. Recenzovali jsme několik titulů, které se snažily tuto nostalgii oživit, a některé projekty, jako Dread Templar či Hellbound, tuto výzvu zvládly. Jenže Turbo Overkill tuto nostalgii povyšuje na ještě vyšší úroveň tím, že si bere to nejlepší ze starých legend jako Doom, Quake, Serious Sam, Duke Nukem, Painkiller atd. Tuto pecku představilo nezávislé studio Trigger Happy Interactive, pro které je to první hříčka. Účelem této recenze je informovat o tom, zda tato hra stojí za vaše peníze, nebo byste měli raději počkat na slevu či se titulu úplně vyhnout.

Šílený Max má konkurenta?

Hrajete za šíleného, kyberneticky upraveného žoldáka Johnnyho Turba, který se právě vrátil na svou domovskou planetu Paradise. Po příjezdu však zjistí, že jeho krásný domov ovládla nebezpečná umělá inteligence zvaná Syn. Za normálních okolností by Johnnymu stačilo odpojit inteligenci od sítě, ale tak jednoduché to není. Po chvíli zjistíte, že Syn ovládá nejen celou populaci města ale i augmentovanou armádu. Vaším cílem je pochopitelně zapnout motorovou pilu umístěnou ve své noze a zlikvidovat záškodnickou inteligenci, abyste získali svůj domov zpět.

Prozkoumávání lokací

Jak je obvyklé ve starých i nových hrách, musíte, nebo spíše měli byste, prozkoumat dané lokace, protože za to můžete získat užitečné předměty nebo bonusy. Turbo Overkill není výjimkou, proto musíte prozkoumat vše. Najdete zde klasické předměty, jako je brnění, munice nebo injekční stříkačky na obnovu zdraví. Můžete však najít i prostředky na posílení zdraví, které vám dají 200 bodů zdraví, čipy nebo munici, kterou můžete sbírat. Škoda, že toho není mnohem více.

Vylepšování zbraní

Abyste se v tomto drsném ráji mohli postavit nepřátelům, budete potřebovat velmi silný bojový arzenál. Na začátku budete mít k dispozici klasickou pistoli, která svou funkčností trochu připomíná Skippyho ze Cyberpunku 2077. Každá ze zbraní má dvě modifikace. Například zmíněnou pistoli můžete otáčet na prstu pro automatické zaměření až pěti nepřátel a jejich samovolnou likvidaci. Brokovnici s upilovanou hlavní lze dále vylepšit přidáním granátometu. Z rotačního kulometu uděláte plamenomet a tak dále.

Chcete-li tyto inovace aktivovat, musíte si je nejprve zakoupit. Jejich nákup mi trochu připomíná Borderlands, protože během masakru narazíte na různé automaty, odkud dostanete zmíněné modifikace zbraní, cennou munici nebo různá vylepšení specifická pro Johnnyho.

Abyste získali peníze, musíte zabíjet nepřátele, ale často nedostanete nic. V nejhorším případě padnou peníze do nepoužitelných prostor. V jedné misi, kde jsem musel bojovat s nepřítelem na mostě – připomínajícím Doom Huntera (Doom Eternal) – se moje drahocenné peníze zasekly na dně mostu a já přišel o své těžce vydělané finanční prostředky.

Here's Johnny!

Jak již bylo zmíněno, zbraně nejsou jedinou věcí, kterou lze pozměnit. Při postupu hrou se setkáte s mnohem obtížnějšími nepřáteli, což může vést k mnoha komplikacím při jejich likvidaci. Příkladem je velké skákající monstrum, jež má místo hlavy velkou televizi a při dopadu na zem kolem sebe vytváří obří elektrický kruh. Tento typ nepřítele nejen rychle skáče, ale také vydrží několik zásahů. Abyste s ním udrželi krok, budete muset svého bláznivého hrdinu vytáhnout na maximum.

K tomu budete používat čipy, které Johnnyho různými způsoby vylepšují. Jakmile si tyto dovednosti osvojíte, zjistíte, že pro každý speciální čip existuje odpovídající místo. Pokud si koupíte například specifický čip, který obnoví určité množství zdraví pokaždé, co rozsekáte nepřítele motorovou pilou, umístíte tento čip do pravé nohy. Na levou nohu si pak můžete nasadit vylepšení gravitačních bot, které vám umožní běhat po stěnách jako Ghostrunner.

Grindhouse: Planeta Teror jen trochu jinak

Mnozí z vás znají kultovního filmu Grindhouse: Planeta teror (nebo alespoň slyšeli jeho název), který režíroval Robert Rodriguez a na scénáři se podílel oblíbený Quentin Tarantino. Proč se o tomto filmu zmiňuji? Protože v něm vystupuje dívka jménem Cherry Darling, která má automatickou pušku (M4) místo nohy. Hlavnímu hrdinovi Johnnymu se podařilo proměnit levou nohu v motorovou pilu, pomocí níž likviduje jednoho nepřítele za druhým.

Řetězovou pilu můžete používat bez omezení, protože k jejímu provozu nepotřebujete palivo ani jiné vybavení. Nejsem si jistý, zda je to dobrá volba, protože na jedné straně můžete zničit velké množství nepřátel bez jediného výstřelu, což vám ušetří drahocennou munici. Zároveň vám pomáhá pohybovat se rychleji, i když je pravda, že jakmile jste na zemi, je trochu těžší pohyb kontrolovat. Podle mého názoru však neomezené používání motorové pily trochu ubírá hře na akčnosti, protože budete mít vždy dostatek nábojů. To ale nic nemění na tom, že používání této zbraně je velmi zábavná záležitost.

Dokáže vám rozproudit krev

Většina fanoušků například miluje Dooma nejen pro jeho brutalitu a celkovou dynamiku, ale také pro jeho neuvěřitelný metalový soundtrack. Pro mě osobně je mnohem důležitější hratelnost a hudební doprovod než grafika, příběh atd. Nejsem ale určitě jediný, kdo to tak cítí. Za zvuku úžasné krvelačné hudby chce totiž každý vzít do ruky těžkou zbraň a ničit jednoho démona za druhým.Proto jsem hned po zapnutí hry Turbo Overkill a zaslechnutí prvních tónů melodií, které hra nabízí, věděl, že to bude skvělá podívaná. Nejde o metalovou explozi, jako to udělal Mick Gordon s Doomem, ale o elektronické skladby. Nezastírám, že nejsem fanouškem této populární muziky, ale je pravda, že Turbo Overkill s těmito skladbami pracuje velmi dobře a skvěle zapadají do celkového tématu cyberpunku.

Nádherná pixel-artová grafika

Turbo Overkill se vyznačuje pixel-artovou grafikou zasazenou do kyberpunkového prostředí. Díky tomu si můžete prohlédnout různé futuristické budovy, postavy, zbraně atd. Titul si poměrně dobře pohrává s atmosférou, osvětlením, a dokonce i barevnou paletou, která se snoubí s ponurým prostředím, jež působí depresivně.

Turbo Overkill lze rozhodně zařadit mezi ty nejzdařilejší pokusy o obnovení nostalgie z 90. let. Jedná se o rychlou a dynamickou akci s brutální jízdou v kombinaci s pixel-artovou grafikou a elektronickou hudbou. Titul kombinuje to nejlepší ze staré a nové generace her, a tak mohu s klidem říci, že pokud si chcete připomenout starou dobrou nostalgii, ale okořeněnou modernějšími vychytávkami, rozhodně byste měli tuto hru vyzkoušet. Turbo Overkill vám nedá nic zadarmo ani na nejjednodušší obtížnost, takže počítejte s rozbitými klávesnicemi.

• grafické ztvárnění
  • návrat nostalgie
  • vysoká obtížnost