Until Dawn – logo

Until Dawn se objeví na velkém plátně

18. 1. 2024
Zdroj náhledu: igdb.com

Studio Supermassive Games se dostalo do povědomí hráčů díky skvělému interaktivnímu hororu z roku 2015, Until Dawn, který vyšel exkluzivně pro konzoli PlayStation 4. Titul za dobu své existence získal několik ocenění, včetně cen za vynikající příběh a herecké výkony. Hra byla také nominována na cenu BAFTA v kategorii Best Original Property. Zmíněný projekt ovšem není jedinou hříčkou, kterou studio vytvořilo, znát od nich můžete ještě sérii samostatných hororových děl nazvanou The Dark Pictures Anthology (Man of Medan, Little Hope, House of Ashes, The Devil in Me, Switchback VR) a prozatím poslední kousek od studia, The Quarry.

Proto poslední dobou není neobvyklé, že se filmová studia často rozhodují vytvářet adaptace (nedávno byla oznámena i konverze pro Martha is Dead) podle videoher, a to z několika důvodů. Jedním z nich je již existující fanouškovská základna gamesy, která přiláká diváky do kin. Některé hry mají opravdu značné množství příznivců, viz takový Warcraft. Filmy založené na populárních projektech mohou zajistit sledovanost a zájem diváků, což je pro studia lákavé, neboť to značí velkou finanční výnosnost, na což všechna studia slyší. Dále může být přenesení videohry na filmové plátno zajímavým způsobem, jak rozšířit příběh a svět, který fanoušci již znají. Tímto se mohou otevřít nové možnosti pro rozvoj děje a prozkoumání postav. Navíc v dnešní době, kdy jsou vizuální efekty a technologie stále pokročilejší, mohou být filmové úpravy schopny zachytit vizuální prvky a akční scény, které jsou charakteristické pro videohry. Právě proto není překvapením, že Until Dawn dostane kinematografickou adaptaci, v podstatě to byla jen otázka času.

Podle informací, které přinesl zahraniční časopis Hollywood Reporter, měl režisér David F. Sandberg (Shazam!) podepsat smlouvu na režii filmu Until Dawn. Adaptace bude produkována americkou společností Screen Gems a PlayStation Productions. Na projektu se bude rovněž podílet známý hororový scenárista Gary Dauberman, který stojí za takovými franšízami, jako jsou IT, Annabelle nebo The Nun. To je bohužel všechno, co nyní víme, ale můžeme zkusit spekulovat, co scénáristi vymyslí. Osobně si myslím, že zachovají, nebo lehce pozmění děj, neboť Until Dawn je v podstatě interaktivní film sám o sobě, ale stále zůstává tajemstvím, zda se původní obsazení vrátí. Bylo by celkem fajn, kdyby ano, neboť by bylo pěkné vidět Meaghan Martin, která ztvárnila Jessicu nebo Hayden Panettiere coby Sam.

Čeho se ale nejvíce obávám, je, jak se režiséři vypořádají s větvením příběhu. Děj Until Dawn velmi silně závisí na volbách, které vyberete, a bere v úvahu vaše výkony během určitých akčních scén, během nichž vám mohou zahynout postavy, se kterými uděláte chybu. Proto je otázkou, jakým směrem se vydají, jestli přežijí všichni protagonisté, či odstraní určitou část postav. Nabízí se několik otázek, ale na jejich odpovědi si budeme muset nějakou dobu počkat. Nicméně už nyní je  jasné, že půjde ze strany fanoušků o velmi sledovaný a očekávaný film.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.