Bloodborne – logo

Bloodborne: Miyazaki by se remaku nebránil… ale

23. 2. 2024
Zdroj náhledu: igdb.com

Populární RPG Bloodborne od studia FromSoftware si stále udržuje silnou fanouškovskou základnu, přestože od vydání v roce 2015 uplynulo již devět let. Hra, která je dodnes chválena pro svou atmosféru, náročný design a příběh, zůstává dostupná pouze na konzoli PlayStation 4.

Bloodborne je fantastický titul. Všichni hráči, kteří milují naprosto adrenalinovou a nervy drásající obtížnost i nádherně temnou atmosféru se zajímavými nepřáteli, se určitě s tímto skvostem již setkali. Pokud ne, uděláme stručné shrnutí. Příběh Bloodbornu se odehrává ve městě Yharnam, které je postiženo krvavou nemocí zvanou Scourge of the Beast. Tato choroba proměňuje obyvatele města v hrůzné bestie a vy, jako hráč, ovládáte postavu lovce, jenž se vydává na cestu boje proti těmto hrůzám.

Bloodborne za svou existenci získal mnoho pozitivních recenzí a uznání od hráčů i kritiků. Gamesa byla chválena pro svou vizuální stránku, napínavý herní zážitek a inovativní přístup k hernímu designu. Recenzenti zdůrazňovali také bohatou atmosféru a náročnou, avšak odměňující obtížnost. Fanoušci Bloodbornu už dlouho doufají, že jejich oblíbená hra dostane vlastní remaster či remake a následně bude portována i na PC, stejně jako se to stalo s The Last of Us, Uncharted: Legacy of Thieves Collection, Spider-Manem, Days Gone, God of War a především s předchozími díly Dark Souls. I když je poptávka po této možnosti mezi příznivci poměrně velká, zatím nebyly ze strany společností Sony a FromSoftware zveřejněny žádné informace o tom, zda takový remake či alespoň port na PC plánují.

U příležitosti vydání nového DLC Shadow of the Erdtree pro Elden Ring se některým médiím povedlo získat rozhovor s režisérem Hidetakim Miyazakim. V rozhovorech většinou prozradil drobnosti, jako je obecná obtížnost Shadow of the Erdtree a pravděpodobnost vydání pokračování hry Elden Ring v blízké době. V rozhovoru s IGN Japan nicméně odpovídal na otázky týkající se remasteru či remaku pro Bloodborne. Miyazaki uvedl, že nemůže odpovědět na dotazy ohledně tohoto tématu, protože Bloodborne není IP, se kterou by mohli cokoliv udělat. Dodává, že osobně miluje Bloodborne a má pro něj zvláštní místo v srdci, ale FromSoftware nemá co říct ohledně remasteru nebo remaku.

Ohledně Bloodborne nemohu nic říci. Na tuto otázku jsem již odpovídal v jiném rozhovoru, ale v podstatě se nejedná o IP, se kterou bychom mohli něco dělat, takže na ni nedokážu odpovědět. Osobně Bloodborne miluji a je to speciální titul, ke kterému mám hluboký vztah. Jsem velmi rád, že vidím tolik nadšených uživatelů, ale je mi líto, že zde FromSoftware nemá co říci.“

Zdá se, že Sony drží všechny trumfy, pokud jde o cokoliv souvisejícího s Bloodborne, takže i kdyby FromSoftware chtěl pracovat na remasteru nebo pokračování, nejdříve by potřeboval svolení od Sony. To alespoň vysvětluje, proč Miyazaki nemohl nic vyjasnit, i když to je další frustrující zpráva pro fanoušky Bloodbornu.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.