Sisterly Lust – ohýbáme (nejen) hranice

29. 8. 2021
Zdroj náhledu: perverteer

Sisterly Lust je vizuální novela plná žhavého obsahu.

Sisterly Lust - touha

Vizuální co?

První setkání s tímto specifickým žánrem? Inu, představte si adventuru či RPG, ale odstraňte vše kromě rozhovorů. Zbude vám příběh vyprávěný pomocí obrázků, jednoduchých animací a hromady, ale opravdu hromady textu.Pokud tedy neradi čtete, či jste dokonce zapřísáhlým odpůrcem psaného slova, nebude tato hra zrovna vaší krevní skupinou.Pokud si ale dlouhé texty užíváte, nemáte problém zapojit vaši představivost a máte rádi příběh, jehož směrování určujete vy, pokračujte směle dál.Vlastně je potřeba ještě jedno neméně důležité upozornění – hra doslova přetéká sexuálním obsahem, boří snad všechna možná tabu a dění na obrazovce je vlastně jedno velké porno. Vstupte jen na vlastní nebezpečí.

Nabídka, která se neodmítá

Po smrti vašeho otce, u kterého jste po rozchodu rodičů vyrůstali, vám vaše matka na otcově pohřbu nabídne, zda u ní nechcete chvilku zůstat. Jelikož nemáte zrovna moc na výběr, rádi její nabídku přijmete. Jste tak osudem vrženi do čistě ženské domácnosti, kde vám kromě vaší matky budou dělat společnost také vaše tři sestry. Další směřování děje je od tohoto bodu již zcela na vás. Nečekejte však záchranu světa či jiný bohulibý čin. Budeme se držet hodně při zemi.

Přízemní cíl, taky cíl

Jak již název hry a přiložené screenshoty napovídají, není cílem nic jiného než dobýt srdce/kalhotky žen a dívek, které během vašeho putování potkáte. A že to je vcelku (ne)slušně dlouhý seznam.Kromě rodinného kruhu jde o kamarádky vaší sestry, prodavačku, učitelku jógy, barmanku, lokální umělkyni a mnoho dalších, i vcelku pikantnějších příležitostí.O sexuální scény rozhodně není nouze, prostředí je velice variabilní. Jedna (scéna) střídá druhou a opravdu si zde každý najde to svoje. Nic pro moralisty, prostě fantasy pro dospělé.Prakticky se dá říct, že všechny zdejší ženy se osobně přesvědčí o vašich fyziologických kvalitách. Pokud tedy uděláte ta správná rozhodnutí.

Volby, na kterých záleží

Rozhodnutí, která zde učiníte, nejsou falešná, jako v případě konkurenčních her (například Telltale a jejich The Walking Dead), kde se děj v některých případech po menší oklice zase vrátí do stejných kolejí. Příběh tu skutečně budete měnit.Lze tak bohužel jednou špatnou volbou odstřihnout vývoj nějakého vztahu. Takové ovlivnění děje výborně nahrává znovuhratelnosti. A věřte, že při prvním průchodu rozhodně neuvidíte vše, a byla by vskutku škoda nezkusit i jiný přístup.O svobodě výběru svědčí i fakt, že je možné hru dohrát bez jediné sexuální scény, ale jak nejednou prohlásí sám váš avatar – nuda!Už jen podle počtu ukládacích pozic (desítky!) lze poznat, že nejde zrovna o lineární děj.

Herní mělčina

Horší je to se samotnou herní náplní. Kromě výběru, kam se bude děj ubírat, se veškerá aktivita hráče smrskne na odklikávání dialogů. A to je vše.Ve své podstatě je ona interaktivita očesána až na kost. Žádný pohyb, žádný inventář, žádné stále se opakující generické questy uměle natahující herní dobu – zkrátka nic, co by vás zdržovalo od příběhu.Tomu je přizpůsobeno i žánrově klasické uživatelské rozhraní obsahující možnost rychlého přeskočení dialogů či automatický posun dialogů bez nutnosti každý zvlášť odkliknout.Pokud je toto vaše první setkání s žánrem vizuální novely, pak vás absence složitějších mechanik může lehce zarazit, a v případě, že vám příběh či vizuální styl nesedne, vám hra nemá nic co dalšího nabídnout.

Lepší než život, nebo ne?

Kámen úrazu je však vizuální stránka. Ne tedy, že by grafika byla na úrovni her z přelomu milénia, ale zub času je znát. Navíc je občas až zarážející, jak exteriér jedné scény vypadá velice pěkně, aby vzápětí scéna jiná překvapila rozmazanou texturou trávy bez dalších detailů.Modely postav jsou detailní, dokážou zaujmout a kvalita jejich zpracování je konzistentní.Animace prakticky neexistují. V počátku hry sice uvidíte pár elementárních animací (dva měnící se obrázky), ale postupem hry kompletně vymizí a nahradí je již zcela statické výjevy. Sbohem, animace.Zkrátka představivost tak hraje prim. Konkurence ale dokazuje, že to jde i plně animovaně (Cockwork Industries) či kombinovaně (College Bound).

Psssssst!

Nic… Nic. Prostě nic. Ne, chyba není na vašem herním stroji. Není vaše chyba, že se z reproduktorů line jen ticho či lehký šum. Hra zkrátka neobsahuje žádnou hudbu ani žádné jiné zvuky.Pravda, hra obsahuje jakýsi syntetický předčítač, který vám po zapnutí vše čte dokonale robotickým hlasem. Ale ruku na srdce (spíše uši) – tudy cesta nevede. Absence hudby či zvuků je autorský záměr. A ano, je to nezvyk, ale dá se to lehce řešit.Pusťte si vaši oblíbenou jazzovou skladbu, muziku, co hraje v lounge hotelu, ve výtahu, či nějakou jinou, která vám zapadne do zdejšího prostředí. Na druhou stranu je to lepší než celou hru poslouchat hodinovou smyčku nějaké odrhovačky, co by vás stejně jen rušila při čtení.Případně si můžete pustit jako kulisu zvuky z nějakého videa na populárním serveru pro dospělé. Nakonec to asi většinou bude do dění na obrazovce zapadat nejlépe.

Do you speak English?

Hra neobsahuje českou lokalizaci, a je tak potřeba alespoň elementární znalost jazyka anglického. Ne tedy že by z obrázků nebylo poznat, co se ve hře právě děje. Spíš jde o to, mít představu, kam jaká volba vede.

Legendární herní vývojář John Carmack (Wolfenstein 3D, Quake, Doom) jednou prohlásil, že „Příběh ve hře je jako příběh v pornu. Očekává se, že tam bude, ale není až tak důležitý.“ A dá se s tímto tvrzením souhlasit? Možná ano, možná ne, ale to už je na každém z nás.

Erotická hra, která sexuálním obsahem nešetří, naopak ho rozdává na každém kroku. S divokým příběhem, který boří jedno tabu za druhým. Milovníci žánru nechť si přidají k výslednému skóre bodík, nebo klidně i dva. Pro ostatní jde převážně o hru, která nemá kromě erotického obsahu a zajímavého příběhu moc co nabídnout.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Dominik Šotola.

• příběh
  • množství postav a obsahu