Xenonauts 2 AR1

Xenonauts 2 dostává obří aktualizaci

21. 2. 2024
Zdroj náhledu: Hooded Horse

První díl Xenonauts vyšel již v roce 2014 s cílem obnovit všechny pozitivní prvky z klasických tahových strategií. Z určitého pohledu se tak jednalo o nástupce herní série X-COM z konce devadesátých let. Cílem vývojářů bylo dle jejich slov vylepšit grafiku, přidat nový zajímavý obsah, zjednodušit rozhraní a zároveň zachovat všechny klíčové mechanismy původních her. Vzhledem k tomu, že první díl Xenonauts byl hráči velmi kladně přijat, není divu, že se vývojáři rozhodli pro pokračování. Xenonauts 2 jsou momentálně ve fázi předběžného přístupu a stojí za nimi stejné vydavatelské studio jako u prvního dílu, tedy Goldhawk Interactive. Vydavatelem hry je společnost Hooded Horse (Old WorldClanfolkAgainst the StormEmpires of the Undergrowth a mnoho dalších). Titul si i ve fázi předběžného přístupu drží na platformě Steam vysoké uživatelské hodnocení. 

Vývojáři nezahálejí a Xenonauts 2 nyní dostává obří aktualizaci, která hru posouvá o kousek blíže k dokončení. Nejvýznamnější prvky aktualizace jsme si pro vás již tradičně připravili, tak jdeme hned na to!

Xenonauts 2 24

Významným vylepšením prošla AI, která má nyní přístup k více informacím o okolním bojišti, což má za následek, že bude činit lepší bojová rozhodnutí s taktizováním. Vylepšena byla také proslulá sebevražedná AI civilistů.

Díky upgradu na Unity 2022 by se měla doba načítání v celé hře zkrátit o 30 % (v příštích měsících by to mělo být 50 %), přičemž bezokrajová fullscreenová obrazovka bude správně podporována. Méně problémů bude i s nastavením na více monitorů. Taktický briefing mise se nyní také zobrazuje na načítací obrazovce, nikoli na začátku mise, což vás po načtení rychleji dostane do akce.

Další obsah je vždycky příjemný a třetí milník obsahuje nový křižník UFO, který hráči odemyká spoustu nových technologií, s nimiž si může hrát. Ačkoli stále není možné kampaň dokončit (to bude až při pátém milníku vývoje, protože ještě přijdou další dvě UFO), herní doba kampaně byla výrazně prodloužena. Prodloužení je z původních 180 dnů na rovných 260, během nichž se začne objevovat i nový UFO křižník. Nový křižník nabízí dvě varianty uspořádání interiéru. K tomu nesmím zapomenout na nové fúzní zbraně jak pro mimozemšťany, tak pro Xenonauty, stíhačku Gemini nebo výsadkovou loď Pegasus a ARES (vylepšená verze MARS).

Z požadavků komunity pak byla vyslyšena zpětná vazba, že hráčům přišlo nespravedlivé, aby mimozemšťané netrpěli krvácejícími zraněními jako Xenonauti. Mimozemšťané proto nyní krvácí (ačkoli Sebilliáni se okamžitě vyléčí). Implementována byla také šance na uzdravení všech krvácejících zranění, takže už nejsou zaručeným rozsudkem smrti, pokud není poblíž medkit.

U misí Data Raid, v nichž je třeba získat datové nosiče z kanceláře čističe, došlo k relativně malým změnám. Proběhlo pouze vylepšení uživatelského rozhraní a úprava cílů. Pokud je tedy voják nesoucí datové nosiče zabit, nemusíte nutně posílat dalšího vojáka, aby je získal z jeho těla, pokud nechcete (to bylo provedeno hlavně z důvodu konzistence loru).

Následují opravy chyb se změnami ve vyváženosti, a to jak zbraní a jejich poškození, tak nepřátel. V následujícím odkaze naleznete více podrobností o aktualizací.

Petr Polák

Hry hraje již přes 25 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.