Fenomén rogue-lite v poslední době pomalu prorůstá herním průmyslem a infikuje vše, na co narazí. Máme proto už například klasické rogue-lite, karetní rogue-lite, strategické rogue-lite, survival rogue-lite, nepovedené rogue-lite, rogue-lite plošinovku, rogue-lite s prvky RPG, rogue-lite auto battler… vskutku široká nabídka na žánr, který až podezřele mnoho lidí ani nedokáže pořádně definovat.
Co se týče žánru FPS rogue-lite, měl jsem tu čest s výbornou hrou Golden Light, která sázela na stísněnou atmosféru a surreální příběh. GTTOD žánr také rámcově zachovává, ale pojímá jej jinak – klíčová je zde naopak vysoká mobilita hráče, pohotové reakce a efektní likvidace hord nepřátel. Namísto tmavých chodeb nabízí prostorné, neonem osvětlené arény a plížení nahrazuje poletováním ve vzduchu. Inu, když dva dělají totéž, není to totéž. To může platit i o výsledné kvalitě.
Titul GTTOD: Get To The Orange Door vydal v květnu roku 2019 vývojář Andrew Smith v režimu předběžného přístupu na platformě Steam.
Rychlý parkour z první osoby
Kromě toho hra umožňuje také sbírat a používat předměty, zapnout bullet-time, přiřazovat zbraně pomocí zbraňového kolečka, a dokonce i zastavit čas pro všechny mimo vás. Nečekejte však, že se to z průběžných tutoriálů dozvíte. Pokud na tuto možnost nenarazíte náhodou nebo při nastavování kláves, vůbec nemusíte vědět, že zde něco takového je.
Zvládnutí této hry spočívá právě ve zvládnutí jejího ovládání – běh po zemi už vyšel z módy, místo toho můžete třeba sprintovat po zdi, přeskakovat mezi hrazdami, přitahovat se k okrajům plošin a podobně. Dvojitý skok i dash vám dávají poměrně široký prostor pro manévrování, což kvůli lehce klouzavé setrvačnosti vaší postavy oceníte.
Křišťálové bytosti vs. neonové kvéry
Zbraně jsou opět vcelku generické; pistole, pistole s tlumičem, samopal, brokovnice, útočná puška, opakovací puška, granátomet… na blízko si pak můžete koupit třeba katanu a jízlivou poznámku o těžké originalitě toho všeho si domyslet sami.
A kde že jsou ty Oranžové dveře?
Prvky rogue-lite se projevují tím, že při každém průchodu se vám vybere jiné pořadí map/arén a odmění vás jiným trvalým vylepšením, jakmile je zdoláte. Na mapách můžete také nalézt různé další náhodné prvky, například obchůdky, truhly, různé svatyně, zamčené bonusové bunkry a podobně. Narazit můžete dokonce i na dungeon, opět vyhazující sympatickou zprávu „V dalším updatu“.
Jak již název hry napovídá, cílem je dostat se k Oranžovým dveřím, které umožňují postup do další úrovně. Po cestě k nim možná párkrát zabloudíte a kvůli nenápadným ukazatelům se párkrát proběhnete (po zdi) v kruhu, ale dřív nebo později na to kápnete.
Po dosažení sta procent zbylí nepřátelé zmizí, vy případně dostanete jeden předmět jako trvalý upgrade a můžete postoupit do další úrovně, kde se proces opakuje. Ideálně také mezitím nasbíráte/nakoupíte dostatek další výzbroje, abyste drželi krok s rostoucí obtížností i početností nepřátel.